[Sfintele noastre festivaluri] Dani Macarie: Inainte de aparitia pacatelor si a pacatosilor, festivalurile de publicitate stau pe un fel de "inherent vice". Anume, faptul ca ne dam singuri premiile

[Sfintele noastre festivaluri] Dani Macarie: Inainte de aparitia pacatelor si a pacatosilor, festivalurile de publicitate stau pe un fel de "inherent vice". Anume, faptul ca ne dam singuri premiile

Fapt: publicitarii se premiaza intre ei. Consecinta: festivalurile se vor "consuma" in timp; vor ajunge in declin ca, in final, sa dispara cu totul. Asa spune Dani Macarie (Creative Director, Ogilvy Romania), care vrea sa creada ca agentiile nu privesc premiile ca pe instrumente. Cronologic si secvential, avem asa: apare campania desteapta, memorabila si vizibila care ajunge discutata de toata lumea (de pe strada), vinde si, mai apoi, e premiata din toate motivele astea de mai sus. Nu?

 

Avantajele premiilor la festivaluri: PR, promo, motivare.  Mai aduc new business?

Cred ca intrebarea pleaca de la premisa ca agentiile vad premiile ca pe niste instrumente. Si sper ca premisa e gresita. 

Sper ca trofeele sunt privite ca recunoasterea fireasca a muncii. Sper ca ne dorim cu totii campanii destepte, vizibile, memorabile si eficiente pentru clientii nostri. Asta in primul rand. Nu? 

Am facut o campanie care a ajuns subiect de conversatie pentru toata lumea (si aici ma refer la lumea de pe strada, nu la cea din podurile agentiilor de publicitate), a vandut de a rupt si a luat si un premiu? Great!

Sa bem, sa ne veselim, sa ne dam bonusuri, sa ne laudam in presa, sa punem case film-ul in credentials si metalul (sau lemnul, daca am fost atat de norocosi) pe Facebook. Asta e reteta corecta. Sau ar trebui sa fie.

Si da, work-ul vizibil si memorabil si premiat ar trebui sa aduca numai lucruri bune printre care si new biz

 

Semnificatia premiilor pentru clienti

Nu stiu. N-am de unde sa stiu sigur. Again, sper ca si clientii vad premiile ca pe o recunoastere a muncii.

 

Pacatele festivalurilor de publicitate. Local vs. international

In orice competitie sunt concurenti si/sau arbitri corupti. Cand exista, pacatele tind sa fie impartite intre publicitari si organizatori; cazurile sunt destul de rare si suficient de amendate incat sa nu merite sa vorbesc despre ele. Vreau sa spun altceva. 

Cred ca inainte de aparitia oricarui pacat si a oricarui pacatos, festivalurile de publicitate stau pe un fel de "inherent vice". Si anume faptul ca ne dam singuri premiile. Noi noua.

Juriile formate din directori de creatie premiaza lucrarile altor directori de creatie ca puii de gaina care ciugulesc concentrate facute din alti pui de gaina (cineva un pic mai atent la logica o sa vada ca analogia nu e tocmai corecta, dar e suficient de plastica incat sa nu renunt la ea).

Ne premiem intre noi intr-un mod nesanatos si cred ca asta o sa duca la declinul si eventual la disparitia festivalului clasic asa cum acidul din hartie duce la disparitia textului de pe pagina si, in timp, pe masura ce continua sa descompuna fibrele de celuloza, la disparitia paginii (si abia asta e o analogie cum trebuie).

 

Ce parere ai de agentiile care nu mai participa la competitii de creatie?

Am o parere foarte buna. Dar nu din cauza ca au hotarat sa nu mai inscrie nimic la festivaluri. Le respect munca si sunt invidios cand le mai intra cate un "Dorel" in pop culture. 

 

Romania in festivalurile de publicitate 

Cred ca e reprezentata prea bine. In sensul in care numarul si calitatea inscrierilor sunt in divort cu realitatea (mult mai) trista de pe ecrane.

 

Festivalurile la care ai inscris in ultimii 3 ani. Criterii

D&AD, pentru ca un creion a ajuns un fel de knighthood in publicitate si slava Domnului ca unul dintre cele cinci creioane din Romania sta la noi in birou.

Cannes Lions, pentru ca vrem si pentru ca trebuie si suntem mandri ca am putut contribui la faptul ca Ogilvy a fost numita de cinci ori la rand reteaua anului.

Clio (probabil singurul lucru pe care il am in comun cu Don Draper), pentru ca e cel mai important festival de peste ocean.

London International Awards (LIA), pentru ca e foarte greu sa castigi unul (si tre' sa recunosc ca statuia asta cu aripi a fost super pe Instagram).

The One Show, pentru ca e in "big five".

Dar in afara de "big five" am inceput de anul trecut sa inscriem la Internetics si la FIBRA pentru ca si noi ne dorim festivaluri locale importante si relevante.

 

Ai pacatuit? Proiecte din zona ghost inscrise in festivaluri

Spovedania nu e chiar punctul meu forte dar pot sa spun ca, in ce priveste publicitatea, am somnul linistit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related