Să te revolți împotriva clișeelor din publicitate e ca și cum ai ieși în stradă, pentru a protesta împotriva corupției și a defecțiunilor de sistem politic. Nu, de fapt nu e deloc același lucru, căci felurile zădărniciei au căi nebănuite și întorsături complexe. Ne iertați comparația, să mergem mai departe.
Voiam să spunem că stereotipurile din publicitate își trag nevrozele din realitate. Oamenii iubesc, de fapt, clișeele, le folosesc în fiecare propoziție, își programează viața în funcție de ele, le votează la fiecare patru ani. Ne scuzați, iar am ajuns în locuri nepotrivite metaforic.
Ideea era că, fără clișee, oamenii nici măcar nu ar ști să meargă. Iar creativii ironici ar trece la arta minimalistă. Ele sunt o sursă continuă de inspirație.
DDB Sydney și ŠKODA le folosesc, de exemplu, pentru a râde de ele. Iau fiecare pilon din templul reclamelor la mașini și îl transformă în ironie. Nu e frumos.