Anul trecut, agentia elvetiana Wirz Werbung, din Zurich, il angaja pe criticul literar Hellmuth Karasek, sa faca o cronica catalogului Ikea. Anul acesta, pentru a promova editia din 2016, aveau nevoie sa se ridice la propriile standarde. Asa ca au dezvaluit cel mai mare secret al companiei: mobila lor are suflet.
Poate tocmai din aceasta cauza, trebuie asamblata cu lacrimi, sudoare si disperare. Un suflet (chiar si de mobila) are nevoie de autenticitate din partea celorlalti, pentru a exista.
L-au folosit, pentru asta, pe actorul Torbjorn Lundberg, de 34 de ani, din Suedia, care si-a dat tot talentul si silinta pentru a personifica obiectele din catalogul Ikea.
El reda sobrietatea rafturilor Billy sau usuratatea masutei Arstid, explicand, de asemenea, metoda folosita pentru a intra in pielea acestor personaje.
De altfel, dupa ce l-au intalnit pe Torbjorn, realizatorii reclamei au schimbat scenariul, care viza, initial, o dimensiune ingrosat-ironica.
Si pentru ca tot am intrat in aceasta paradigma, a obiectelor sensibile, folosim pretextul pentru a rememora impreuna reclama-legenda a companiei, realizata de Spike Jonze, acum 10 ani.