In toamna lui 2014, Razvan Capanescu lasa Anglia pentru Romania si prelua rolul de Chief Creative Officer la Leo Burnett Romania, incepand totodata sa-si procure fructele de avocado din supermarketurile bucurestene. Acum ne face o surpriza: o ia spre Cehia si revine in reteaua McCann dupa 13 ani, ca Chief Creative Officer al grupului McCann Praga care inseamna McCann, McCann Digital si Momentum. Deja e mutat acolo si de vreo 4 zile a inceput si munca, aceasta implicand, intre altele, reorganizarea completa a echipei de creatie ce numara in prezent 40 de oameni.
Dupa wow-urile de pe Facebook si informatiile preliminare de pana acum, inaintam catre dumneavoastra si niste povestiri + amintiri:
Propunerea, reactia, decizia, argumentele
Am primit un telefon acum vreo 2 luni si un pic de la CEO-ul McCann Praga, fiind recomandat de o cunostinta comuna (British client ce a lucrat in Romania). Primele ganduri au fost de pura curiozitate. Apoi, odata ce am ajuns sa cunosc si contextul mai bine si oportunitatile ce tocmai se deschideau, am inceput sa consider si apropierea.
Nu imi cautam de lucru, eram foarte angajat in proiectele de la Leo si eram foarte implicat alaturi de o echipa pe care o formasem si cu care eram foarte fericit. O echipa ce sunt convins ca va face foarte bine in continuare acolo. De aceea, nu a putut fi o decizie spontana, mi-a luat cateva saptamani bune. Mi-a fost chiar greu sa o iau. Dar sunt convins ca e decizia cea mai potrivita.
Argumentele? Oportunitatea de a lucra intr-o alta piata (consolidand in acest fel o cariera internationala), de a lucra din nou cu Adrian Botan, intr-o retea pe care o stiam si admiram, plus sansa de a lucra pentru un brand global – Bata.
Perioada Leo Burnett. Cum o privesti acum, la final?
Perioada mea la Leo Burnett a fost una intensa si foarte fructuoasa. In scurt timp am reusit sa gasim si atragem printre cei mai talentati oameni disponibili si sa formam echipe cu care am lucrat intr-un an cat altii in zece.
Am reusit sa castigam clienti mari si sa redevenim jucatori importanti in cateva categorii pe care agentia nu le mai avea in ultima perioada – soft drinks, retail, tobacco, telecom, electronics. Printre altele, Leo a ajuns in acest scurt timp (1 an si 10 luni) sa: devina hub regional pentru doi clienti - Samsung si P&G - sa redevina castigatoare la Golden Drum (aur si silver), la Eurobest (silver), sau multiplu finalista la Cannes, cat si pe podiumul competitiei locale (FIBRA).
Cel mai tare acolo am avut bucuria sa lucrez cu anumiti oameni. Se stiu ei. Si pe care ii voi pastra dragi, pentru ca sper sa ne reintalnim la un moment dat, tot ca si colegi, pentru ca prieteni vom ramane mereu.
McCann Worldgroup Praga in piata
McCann Praga este cea mai mare agentie din Cehia si singura care a castigat aur anul acesta la Cannes Lions (pe langa un bronz si multe nominalizari); apoi, este cea mai premiata agentie la Effie. Creatia are momentan o echipa de 40 de oameni.
Obiectivele tale in urmatoarea perioada
Sa reorganizez echipa (in mod complet), sa castig un client mare, sa fac din castigul unor premii importante o consecinta fireasca a unei munci creative in mod constant la standard inalt.
Vreo emotie?
Nu :) Sunt usor adaptabil. Cat si, nu e pentru prima oara cand locuiesc prin alte parti. La Leo venisem dupa o perioada in Londra. Poate pentru ca o iau ca pe o experienta utila din care vreau sa invat multe... si sa ma bucur de tot in acelasi timp. Nu ca pe un dar caruia sa incep a-i cauta cusur.