Un profet bărbos pe-o motocicletă custom, aducând "vremile de altădată"

Un profet bărbos pe-o motocicletă custom, aducând "vremile de altădată"

După o perioadă petrecută în presa auto, Răzvan Buzoianu n-a mai vrut să relateze, ci "să fie relatat", cum ar veni. A co-fondat Bărboși România, s-a apucat de organizat cam singurul festival de cultură custom moto & lifestyle de la noi, Custom Wheels Show, nu i-a ajuns, a organizat și ediția românească a evenimentului de caritate The Distinguished Gentleman's Ride, s-a băgat și în PR pentru un atelier de custom moto bucureștean și, între toate astea, a fondat direct pe Facebook un brand de haine și accesorii customizate, Bastart, sub care a lansat deja două colecții de tricouri.

Prima, "Clasic Românesc", ameliorează nostalgiiile pentru vremea Daciilor și Oltcit-urilor. Apoi, "Lucky Bastart" are că portagonist un Bullterrier personificat într-un rider maniac, inspirat de Boris, câinele de care Răzvan recunoaște că e obsedat. Cât îl prindem aici (pe Răzvan, nu pe Boris), hai să-l ascultăm; după aia, o să fugă la o filmare nebună cu Hypno.

 

Răzvan Buzoianu în proiecte

Am activat ca jurnalist auto câțiva ani buni - a fost ceea ce mi-am dorit vreodată și am avut parte de experiențe excelente. Am creat cu 3 prieteni buni proiectul MotorMan, o revista digitală dedicată celor pasionați de mașinării, la care am muncit mult, dar a murit în fașă, din cauza unui terț. Era un proiect născut mult înaintea vremii lui. Prefer să nu dau și alte detalii.

Am stat pe bară un an în timpul crizei, timp în care m-am setat pe acțiune și de atunci nu mai pot sta locului.

Sunt co-fondator Bărboși România, un proiect care a avut o ascensiune turbată – împreună cu echipa am făcut o serie de interviuri cu multe persoane publice, am organizat Primul concurs de bărbi și de mustăți din România și multe acțiuni cu oameni deosebiți. Am cunoscut mulți oameni de admirat.

Am devenit reprezentantul Asociației Custom România (PR) și, cu ocazia asta, am devenit și organizatorul primului event dedicat culturii custom – Custom Wheels Show (2015 & 2016).

Totodată am ajutat un prieten să se integreze mai repede în piața din București. E vorba de Baroc Customs, un atelier de constructii custom moto în care Toni făurește în metal motociclete, cele mai mari grătare (în stil american) și modelează tot felul de fiare.

Am fost brand ambassador Jameson Irish Whiskey, unde m-am ocupat de traininguri pe bartending si organizari evenimente.

Sunt și organizatorul evenimentului The distinguished gentleman's ride, o paradă a domnilor ferchezuiți și a doamnelor chic care se plimbă pe motociclete retro/custom și strâng fonduri pentru lupta împotriva cancerului de prostată. Anul ăsta (25 septembrie) se va desfășura în 55 de orașe simultan.

Și, fiindcă îmi era dor să conduc mașinile pe care le testam altădată și să mă plimb prin țară și nu numai, am început acum 4 luni un proiect numit „We must be trippin“. Pentru că trebuie să călătorim! Combină spiritul de travel/adventure cu cel artistic (foto Radu Fugărescu) și cu promovarea comercială (product placement). Dar poate detaliez cu altă ocazie.

Am fondat Bastart pentru ca ma atrage designul anumitor obiecte din anii de glorie ‘40-‘60, ani în care consider că oamenii nu numai ca își dădeau frâu liber imaginației, dar puneau și în practică planurile – vezi mașini/moto, trenuri, obiecte de uz casnic, reclame desenate artizanal, lifestyle, etc.

Dar pasiunea pentru custom este mai mistuitoare, ca să zic așa, pentru că face parte din viața mea – mă ocup de organizarea singurului show de cultura custom moto & lifestyle de la noi – Custom Wheels Show, și de partea de PR/marketing al atelierului Baroc Custom.

 

Care-i faza cu customizarea?

Rolul fenomenului custom este de a-ți destupa mintea. E gândirea aia alternativă, neîngropată de mimetism și conformism, combinată cu reinterpretarea a orice, nota personală pe care o dai motocicletelor, vestimentației, artei și tuturor lucrurilor ce gravitează în zona asta.

De exemplu, Toni – fondatorul Baroc Customs – a creat o motocicleta inspirată dintr-o libelulă. Asta spune tot.

 

Iti plac chestiile retro, deci esti hipster?

Asta cu hipsterii e ciudată la noi. În primul rând are sens peiorativ la romani, și oricum noi avem o problemă majoră: trebuie sa catalogăm, să ștampilăm, să generalizăm, pentru că altfel ne e greu sa ne raportăm la orice.

Hipster e raver-ul de acum 20 de ani, hipsterul e ăla care poartă barbă, hipsterul e ăla care o arde prin Control... generalizăm masiv, iar persoana puțin mai diferită de noi e catalogată cu mult cuprinzatorul termen „hipster”.

Dacă stai să studiezi hipsterii, vei observa că au facut al dracului de multe chestii mișto în București – de la cafenele, festivaluri, spații de artă, etc. Vorbim de hipsterii autentici nu de wannabes.

E un val de apreciere a zonei retro și, după mine, e perfect că se întâmplă asta, pentru că de acolo chiar îți poți extrage adevărate repere (vestimentație, artă, cultură, etc.) si poți învăța că lucrurile simple sunt cele durabile și apreciate în timp.

 

Ideea Bastart

Având background de jurnalist auto/moto iubesc, mașinăriile și cam tot ce are roți și motor. Ideea e că nu găseam tricouri cu mașini, acum câțiva ani, și mereu îmi veneau idei de grafică și mesaje pe care le vedeam așezate pe tricouri.

Așa că am zis să fac eu un brand care să producă strict așa ceva. Bastart s-a născut pe Facebook, este un brand dedicat culturii retro-custom si joacă rolul unei platforme de expunere a proiectelor autohtone – încerc să descopăr și să leg relații cu cât mai mulți, artiști, artizani, făuritori de mașinării și să formăm o comunitate.

O să urmeze un site în toamnă, cu ajutorul căruia să mă adresez și publicului străin, pentru că la noi este o nișă restrânsă momentan.

 

Identitate

Numele are 3 conotatii: „bastard” (engl.) de la personalitatea alternativă, mai sălbatică a mea, „start” de la spiritul competitiv din lumea auto/moto, iar terminatia „art” de la arta care a rezultat în urma acestui fenomen.

Sloganul „Back to cool”e o aliteratie a cunoscutei expresii „Back to school” si face trimitere către coolness-ul de altă dată din zona auto-moto, fashion, etc. 

Eu am propus elementele grafice (pistoanele, bujia, setul de chei si pensula), iar Alexandru Vasile (fondatorul Partialcolor) a creat logoul, modelele colectiei „Clasic românesc” și va mai crea multe alte viitoare chestii deosebite. Sper.

 

Colectiile Clasic Romanesc si Lucky Bastart

Prima colecție se numește Clasic românesc și are în plin plan autovehiculele românești – Dacia, Oltcit, Mobra, urmează Aro și altele.

Ideea a fost să încep cu ceva ce a produs și produce emoție, care să se adreseze publicului larg - mașinile și motocicletele cu care am copilărit, pe care am învățat să conducem, cu care am mers în concedii alături de familie, în care am făcut sex pentru prima dată, pe care le-am reparat sau cele pe care le mai conducem și în ziua de azi. 

A doua colecție se numește Lucky Bastart, este adresată mai mult zonei de custom moto (grafica principală este poziționată pe spate) și reprezintă un Bullterrier personificat într-un rider maniac.

Este inspirat de câinele meu Boris, de care sunt obsedat.

Mi-am imaginat că un astfel de câine, dacă s-ar transforma peste noapte în om, ar fi un tip care nu ține cont de regulile astea pământene, obsedat de pasiunea lui și care savurează fiecare clipă pe care o trăiește. E un fel de alter ego al meu.

 

Cu ce artiști colaborezi?

Alexandru Vasile mă ajută pe partea de grafică digitală și nu numai, Octav Sapovalov, un bun prieten, este cel care personalizează obiectele – e perfect mulat pe zona asta și realizează artizanal căști moto, obiecte de vestimentație prin procese de pinstripping, desen pe lemn, lettering și multe altele.

Pe partea de accesorii din piele (potofele cu lanț moto din piele, brelocuri s.a.m.d.), colaborez cu Dragoș Jura, artizan specializat in producția de piele. Toate obiectele sunt realizate artizanal.

Cum? Caut artiști din diverse zone și leg colaborări cu ei. Cam așa se fac lucrurile în mediul ăsta. Totul e mai relaxat și mai pe bune, fără PR, tabeluri, prezentări, negocieri...

Tricourile „Clasic românesc” și portofelele au fost cele mai populare in randului publicului.

 

Promovarea Bastart

Apropo... fuck Facebook și politica lui de promovare. Promovarea se face bine la event-uri, dar sunt puține pentru că în cazul Bastart e vorba de o nișă mică. Dar e bine, pentru că așa mă determină să le creez eu.

 

Pe mai departe

O să vreau să imi dedic mai mult timp proiectului, să îl promovez în străinătate, și să scot o colecție pentru toamnă. Am un shooting nebun de făcut cu Radu Fugărescu și poate și o filmare cu Hypno despre cultura custom moto, cu ocazia asta poate îi mai aduc aminte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related