[Can-Cannes 2016] Mihaela Neatu: Cu cateva exceptii, clientii lor nu sunt mai buni decat ai nostri

[Can-Cannes 2016] Mihaela Neatu: Cu cateva exceptii, clientii lor nu sunt mai buni decat ai nostri

Sa nu va mirati ca apare iarasi festivalul la vedere. Cu toate problemele lui, tot in premii se numara obiectivele multora, indiferent de sezon; si, nu-i asa, Cannes-ul le incununeaza pe toate. Mai avem un vizitator aflat la prima experienta de mers in tabara cu Lei. Cum spune pe Facebook, Mihaela Neatu (Group Creative Director, Rusu+Bortun), vine vremea cand te faci om mare si nu te mai duci dupa DJ noaptea la party, ci la seminarul de la pranz unde se vorbeste de Spotify.

Si, odata ajuns printre alti oameni mari, iti dai seama (din nou) cat de multa munca e in spatele unui proiect reusit. Rezultat: inca un an in care reusesti sa eviti discursul interior al blamarii in 360 - clientii lor, bugetele lor si mindset-ul lor, rezultat din primii doi factori.

Cum a fost la prezentari, dar si la rose-uri, in continuare.

 

Cannes 2016 in cuvinte-cheie

Tehnologie care nu ne face mai putin umani, Social cu unele scapari, Autentic dar surprinzator. In continuare, “Uita-te la oameni si asculta-i” e cel mai bun sfat. Acum si cu “entertain them”.

Pare ca lucrul cel mai bun pe care il poate face un brand e sa lase competitia sa se bata pe spatiul publicitar si sa-si gaseasca propriile medii.

 

Cea mai buna prezentare la care ai fost

72andsunny - Masculinity Today: The Dramatic Shift and The New Normal. Mi-a placut pentru ca, in mijlocul trendului feminist din zilele noastre, a pus problema masculinitatii, indraznind sa aduca in discutie gap-up dintre ceea ce simt barbatii si ceea ce ne spun brandurile ca ar trebui sa simta.

Si pentru ca, alaturi de magicul Shaun Ross, a stat sociologul Michael Kimmel, care m-a facut sa-mi dau seama ca “man-up” e o problema la fel de mare ca si “like a girl”. Poate mai mare.

 

Cu ce ai ramas? O revelatie

Mi-am dat seama ca e mult de munca. Nu e ceva nou, dar e cea mai puternica idee cu care am plecat. Oamenii de pe scena, cei pe care m-am dus sa-i vad, toti munceau in momentul ala. Si vorbeau despre munca.

Cu cateva exceptii, clientii lor nu sunt mai buni decat ai nostri. Ziua lor nu e mai usoara.

Si aceste cuvinte, gasite pe strada in Cannes.

 

Campanii de admirat

Sunt mai multe. Under Armour - "Phelps", pentru ca e un film intr-un minut jumate.

Art Institute of Chicago - "Van Gogh BNB", pentru ca s-au gandit la Airbnb.

Burger King - "McWhopper", pentru ca e o idee care a functionat chiar si cand nu a functionat. Si pentru curajul clientului.

Swedish Tourist Association - "The Swedish Number", pentru ca e atat de simplu.

Observ ca toate sunt pe brand, nu salveaza pe nimeni si sunt foarte premiate. Hm.

 

Reuniuni, discutii, dezbateri, rose-uri

Am socializat moderat, pentru ca am stat mai mult cu ochii in prezentari. Dar, la un rose, as mentiona uniforma lui Fernando Machado, pletele lui Iggy Pop, tatuajul lui Shane Smith, accentul lui Maurice Levy, premiul de excelenta al doamnei Beyonce.

Si faptul ca despre trenduri in tehnologie ne-a vorbit un domn cu barba alba, la vreo 63 de ani - e drept ca il chema Kevin Kelly.

 

Valorile festivalului. Idee vs. efecte intr-o campanie de Cannes

Se premiaza, ca de obicei, campaniile suprinzatoare, engaging, autentice. Acum si cu tehnologie, VR, 360 – litere si cifre de genul acesta. Puncteaza si intentia sociala, gandul de a face bine – avem de toate, oferta e prea mare, oamenii incep sa faca alegeri morale pentru ca asa e mai simplu (cine ar fi zis?).

Dar putem sta linistiti, ideea conteaza in continuare. (Sau nu putem sta linistiti, pentru ca ideea care conteaza nu vine usor).

 

Catre cei din industrie care n-au fost inca la Cannes

Sa mearga pentru ca au ocazia sa vada promotii, bannere, flyere foarte bune si zau ca avem nevoie de flyere foarte bune. Si pentru energia de-acolo si pentru oamenii care vin, pe scena sau in sala. Deci recomand.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Rusu+Bortun

Rusu+Bortun este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Conform Art Directors Club, Rusu+Bortun este printre cele mai creative agentii din Romania in 2022. Din 2008, Rusu+Bortun integreaza servicii... vezi detalii »

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related