Deși peste jumătate dintre reprezentanții generației Millennials susțin că sunt mulțumiți cu locul lor de muncă, doar 20% l-ar recomanda altor persoane, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions pentru grupul Lowe în cadrul platformei Bold by Lowe Group. De asemenea, doar jumătate dintre tineri își doresc o carieră la actualul loc de muncă.
Hortensia Nastase, Vicepresedinte Creative Services, grupul Lowe
„Multe dintre companiile care activează în acest moment pe piața noastră, indiferent de sectorul de activitate, se confruntă cu provocări foarte mari de recrutare și retenție a tinerilor din cohorta Millennials pentru că nu știu cum să-i abordeze și să comunice cu ei.
Ne-am propus, în cel de-al doilea studiu al seriei Bold by Lowe Group, să identificăm atitudinile, așteptările, aspirațiile și deciziile generației Millennials în plan profesional pentru a ne ajuta clienții să-și dezvolte în mod eficient și adecvat brandul de angajator”, spune Hortensia Năstase, Vicepreședinte Creative Services, Grupul Lowe România.
Studiul analizează două categorii de vârstă ce formează generația Millennials, sub și peste 25 de ani, și oferă o comparație între aceștia și totalul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, angajate sau în căutarea unui loc de muncă.
Datele arată că fidelitatea tinerilor față de locul de muncă este mai mică, aceștia aflându-se deja la al doilea (18-25 ani) sau la al treilea job (26-34 ani). Mai mult, doar 40% (18-25 ani), respectiv 49% (26-34 ani) lucrează în domeniul în care s-au pregătit.
Este de remarcat faptul că tinerii vor sa se îndepărteze de domeniul în care lucrează cei mai mulți dintre ei: alimentație, comerț, restaurant, vânzări și turism, fiind mai interesați de domeniile IT, telecomunicații, management, marketing și comunicare.
Traian Nastase, Managing Partner iSense Solutions
„Millennials sunt mai exigenți cu angajatorul și mai puțin atașați de job. Caută online informații despre compania care îi cheamă la interviu, despre posibilul viitor manager. Acum, mai mult decat oricând, este important pentru companii să își gestioneze imaginea de angajator și să investească în programe de motivare și fidelizare a acestora”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.
Tinerilor cu vârsta între 18-25 de ani le place să socializeze la locul de muncă. Astfel, ei consideră că sunt mai sociabili la birou (80% vs. 71% total angajați), dar mai puțin sociabili în viața de zi cu zi (67% vs. 71% total angajați).
Principalii factori care îi determină să accepte un job sunt programul (48% dintre ambele categorii de vârstă) și salariul (pentru 39% din 18-25 ani, respectiv 42% din 26-34 ani). Millennials de 18-25 de ani lucrează, în medie, 8,3 ore pe zi și câștigă un salariu lunar mediu de 1.388 RON, însă își doresc să câștige cu aproximativ 1.408 RON mai mult, în timp ce tinerii din categoria 26-34 de ani lucrează, în medie 8,7 ore pe zi, câștigă aproximativ 1974 RON pe lună și își doresc cu 1.342 RON mai mult. În schimb, doar 18% dintre cei de 26-34 de ani, respectiv 34% dintre cei de 18-25 de ani sunt mulțumiți de creșterile salariale din ultimele 12 luni.
În ceea ce privește beneficiile căutate, Millennials nu se deosebesc de celelalte generații, primele de sărbători, de vacanță și al 13-lea salariu fiind în topul preferințelor.
Millennials se apropie de celelalte generații și când vine vorba despre obiective profesionale, siguranța locului de muncă, veniturile mari și dezvoltarea profesională fiind pe primele locuri, însă se remarcă interesul lor mai ridicat față de cel al altor generații pentru poziții de management (29% din 18-25 ani, 28% din 26-34 ani) și pentru afaceri proprii, ce le oferă mai multă libertate (32%, respectiv 31%).
De asemenea, tinerii evită companiile de stat (până în 20% lucrează în companii de stat vs. 37% total angajați). Cei de 18-25 de ani preferă multinaționalele (41%), în timp ce Millennials de 26-34 de ani au lucrat deja în multinaționale și acum vor business-uri locale (50%).
Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions special pentru Grupul Lowe și cuprinde atât metode calitative, cât și cantitative. Astfel, au fost realizate 2 focus grupuri cu angajați între 18-24 de ani, respectiv 26-34 de ani.
Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro. Eșantionul a fost de 770 de respondenți. Datele sunt reprezentative pentru mediul urban, pentru persoane angajate sau care intenționează să se angajeze. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3,7%.
Bold by Lowe Group este o inițiativă curajoasă a grupului Lowe menită să aducă ceva nou în industria de comunicare. Platforma include o serie de evenimente și studii realizate în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions prin care sunt analizate cele mai recente și relevante informații și tendințe din domenii cheie din România, ajutând astfel brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine.
Bold by Lowe Group s-a lansat în luna mai a acestui an cu un studiu dedicat industriei de FMCG – „Cele mai noi tendințe ale românilor în ceea ce privește un stil de viață sănătos” și a continuat în luna iulie cu o analiză despre employer branding – „Millennials: Atitudini, așteptări, aspirații și decizii”.