Uite o ghicitoare pentru tine: sa zicem ca te bucuri de o calatorie linistita si pitoreasca prin Irlanda la bordul unor ochelari VR. Doar ca la final te trezesti intr-un bar, fata in fata cu un irlandez corpolent care sparge sticle de bere in propriul cap; asta pana cand il vede pe al tau si-i pare tentant. Cum ai ajuns de la A la B?
Primul indiciu: Leavingstone, o agentie care se ocupa cu plasarea Georgiei pe harta creativitatii internationale. In 2015, au reusit punand un pret socant de mare pe un brand de bere nou lansat (construindu-le ulterior statui celor care chiar au cumparat berea exorbitant de scumpa). Primul premiu al Georgiei la Cannes Lions, Leu de Bronz la PR, bifat.
Anul asta, pentru brandul de bere artizanala Old Irish (slogan" 100% Irish), au construit un bar in doua jumatati cu care sa inconjoare rapid trecatorul in realitatea fizica in timp ce-l tineau ocupat cu cea virtuala. Leu de Bronz la PR pentru al doilea an consecutiv, bifat din nou.
Avem inca un exemplu ca sa nu-si piarda nimeni credinta de niciodata-sa-nu-spui-niciodata in ce priveste ideile nebune. Numele lui e Levan Lepsveridze (Partener si Creative Director, Leavingstone).
For the English version if this interview, head over here.
Leavingstone, agentia din Georgia
Am pornit o agentie creativa digitala prin 2010. Piata era mica, iar noi cresteam treptat, impreuna cu audienta din digital. Anul trecut a fost remarcabil pentru Leavingstone pentru ca am castigat primul Leu la Cannes din istoria Georgiei. A fost un Bronz la categoria PR pentru campania brandului de bere 34:
Ne numim Leavingstone cu referinta la Seagull Jonathan Livingston de Richard Bach. Ne identificam cu filosofia descrisa in fabula asta uimitoare - in esenta, sa scoti ce poti mai bun din tine. Credem in perfectiunea care poate fi atinsa prin munca.
Inainte, spre activare
Old Irish era un brand nou de bere artizanala cu ambitia de a atrage iubitorii de bere din Georgia. Noi trebuia sa generam awareness in digital pentru acest brand necunoscut si sa-i convingem pe georgieni sa incerce produsul. Deci obiectivul nostru a fost sa provocam un numar mare de trial-uri.
La Leavingstone incercam intotdeauna sa facem campanii oneste. In cazul asta, am vrut sa demonstram adevaratul inteles din spatele proisiunii de brand, asa ca le-am construit oamenilor experienta unui bar iralndez autentic.
Reactia clientului la treburile riscante
Avem cativa ani de experienta de lucru cu acest client. Am pus in scena si alte actiuni "drastice" in trecut. As spune ca suntem o echipa buna. Nu avem doar aceleasi obiective, ci si aceleasi riscuri si aceleasi responsabilitati.
Autenticitate
Tot ce vedeti in video e real 100%. Acei oameni sunt simpli trecatori pe strada. Experimentul a durat o zi intreaga, timp in care am pacalit in jur de 20 de georgieni curiosi, dupa care am editat clipul intr-un mod atractiv. Aproape fiecare emotie pura e inclusa in versiunea finala.
Productie
Bineinteles, cea mai mare provocare a fost sa construim un bar flexibil care sa poata fi "asamblat" in cateva secunde.
Pe langa asta, cea mai dificila etapa a fost sa ascundem camera de filmare. Ca sa suprinda emotii sincere, era esential pentru cameramani sa ramana ascunsi in interiorul barului.
Din fericire, cu ajutorul prietenilor de la companai de productie Film Asylum, am pus toata filmarea campaniei "100% Virtual Reality" la punct.