Aici se monitorizeaza. Like-uri, conversatii, undele internetului. Adina Jipa, despre aparitia Oscilloskope

Aici se monitorizeaza. Like-uri, conversatii, undele internetului. Adina Jipa, despre aparitia Oscilloskope

Acum un an, Adina Jipa era Product Marketing Manager la Bitdefender cand si-a dat seama ca ar mai fi nevoie si loc pe piata de un instrument de masurare a valurile nestatornice ale internetului si felul in care poarta pe undele lor branduri si companii. Asa ca fondat Oscilloskope care, peste sase luni era deja pregatit pentru beta-testing.

Adina povesteste ce vrea si poate el sa faca, care sunt diferentele fata de alte instrumente de masurare online, cum ajunge in adancurile conversatiilor si ce trenduri a observat pana acum.

 

Cum a aparut Oscilloskope

Povestea lui Oscilloskope a inceput in ianuarie 2015 cand lucram in Bitdefender ca Product Marketing Manager. Lucrand pe strategie de produse, aveam nevoie de a afla in mod constant care este perceptia din piata a utilizatorilor despre produsele Bitdefender generate fie de o lansare de produse noi, fie de o campanie punctuala.

Am cautat produse destinate pietei globale si am ramas surprinsa de pretul cerut pe luna pentru output-ul oferit de fiecare aplicatie. Preturile artificiale si rapiditatea cu care am crezut noi ca putem oferi o aplicatie similara ne-au determinat sa cream propria aplicatie de monitorizare online.

6 luni mai tarziu, Oscilloskope era deja pregatit pentru beta-testing.

 

Functii

Oscilloskope este o aplicatie de monitorizare online, colecteaza si analizeaza intr-un dashboard online toate mentiunile din mediul online despre un brand, campanie, produs sau serviciu.

Ne-am propus sa devina un tool de social research prin care sa oferim marketerilor un instrument de masurare a performantei campaniilor integrate in mediul online si de analiza competitiva.

 

Numele

Ne-am dorit ca numele sa spuna povestea din spatele produsului. In termeni tehnici "Oscilloskope" este un intrument de masurare si analiza a undelor electronice.

Extinzand ideea, "Oscilloskope" a devenit pentru noi o aplicatie prin care incercam sa-i ajutam pe marketeri sa inteleaga (mai bine) audienta business-ului in care activeaza.

Am trecut prin mai multe variante de nume. Am analizat metafore, cuvinte schimbate, ceva personal sau chiar nume scurte care sa fie transformate usor in actiuni (ex. googl-ing, tagg-ing, yelp-ing). Pe short list au ajuns: Onesize. Oscilloskope, Procust si Ripple. And the winner is.... .

 

Ce si cum se masoara. Echipa

Oscilloskope analizeaza performanta brandurilor din mediul online, care este perceptia utilizatorilor despre anumite produse sau servicii, pozitionarea vs. competitie si ce fel de emotii asociaza utilizatorii cu brandurile in mediul online si pe retelele sociale. Pentru conversatiile din retelele sociale, inclusiv Facebook oferim si demographic data (sex, age, location) al celor care posteaza.

Cum? We believe in better marketing with brain and behavior research. Suntem o echipa formata din 3 persoane: 2 programatori si un strategist in comunicare.

Toti suntem pasionati de analiza (pornind de la psihologie, human analysis pana la marketing analysis), comportamente, obiceiuri si ne place sa folosim cele mai noi tehnologii.

 

Trenduri observate

Ne place sa facem tot felul de analize si corelatii si, de-a lungul timpului, nu ne-am limitat doar la industriile clientiilor cu care am lucrat.

Spre exemplu, am avut curiozitatea sa aflam cum percep oamenii serviciile bancare din Romania si ce anume posteaza in online sau pe retele sociale.

Am observat ca exista mai degraba un one-way communication din partea jucatorilor principali, utilizatorii fiind mai degraba absenti din comunicare sau folosesc retelele sociale doar atunci cand vor sa transmita experiente negative. Conversatiile lipesesc si nu exista comunitati care sa contribuie la sustenabilitatea brandurilor pe termen lung.

In Romania, oamenii folosesc retelele socialte pentru a-si spune frustrarilor si foarte rar pentru a lauda serviciile de calitate.

Campaniile de succes si care genereaza cele mai multe conversatii sunt cele sociale cum ar fi: Move to Transilvania, Cumintenia Pamantului sau actiunile din delta Vacaresti.

 

Diferentiere

Monitorizam mentiunile publice din Facebook postate atat de oameni, cat si de pagini. In 2014, Facebook a inchis API-ul de cautare in postarile publice si portita de descoperire a acestor date. Ne-am propus sa ajutam clientii si sa acoperim aceasta nevoie.

Context. Traim intr-o lume unde suntem bombardati la tot pasul cu informatie si notificari. Clientii cu care am lucrat ne-au intrebat cum ii ajuta Oscilloskope sa aleaga mentiunea cea mai importanta sau relevanta pentru business-ul lor. Asa a aparut ideea in echipa de a oferi mai mult context in jurul mentiunilor online si sa fie personalizate in functie de platforma.

Am integrat in ADN-ul Oscilloskope trendul global de migrare a oamenilor in comunitati. Mergem noi in comunitatea respectiva (Reddit, Youtube, Instagram, Amazon, Facebook), descoperim acolo mentiunile si le prezentam impreuna cu contextul respectiv.

De exemplu: este contul cu care a fost facut un comentariu pe Reddit un throwaway, cate tweeturi are userul x, cate viewuri pe YouTube are videoul y etc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related