Cu cateva ore inainte ca aplicatia I SEA sa fie premiata cu Bronz la categoria Promo & Activation/ Use of Mobile in cadrul Cannes Lions 2016, Apple o scotea de pe iTunes. Motivul: era cam falsa, dupa cum a aratat un blogger de tehnologie, iar agentia care a creat-o recunostea ca este in teste si nu foarte pregatita pentru intalnirea cu publicul.
Aplicatia a fost dezvoltata de Grey Singapore pentru Migrant Offshore Aid Station (MOAT) si se dorea a ajuta migrantii care trec Mediterana. Lansarea ei a fost bine primita de publicatii ca Wired, Reuters, Mashable si, in mod controversat, de juriul de la Cannes.
Serban Alexandrescu comenteaza:
Din ciclul "Ce fac premiile din oameni", astazi va prezentam Grey Singapore.
Pe ideea ca "...poate nu verifica nimeni" - o idee foarte buna dealtfel, pentru ca - intr-adevar, nu prea verifica nimeni. Fuck you, fake "humanists", din orice agentie ati fi.
The Guardian scrie asa: Desi e o obisnuinta ca agentiile de publicitate si PR sa se foloseasca de creatii care sunt la cateva etape departare de a fi gata, e destul de rar, totusi, sa le prezinte ca un produs finit si functional.
Despre asta si ce fac premiile din oameni si publicitate, urmeaza cateva discutii mai avansate cu creativii de la noi, reactii la foarte cald (dupa cum se vede afara) dupa festival.