Alexandru Cernatescu (Infinit Agency): Principiul dupa care ne ghidam este “kitchen in Romania, diners in the world”

Alexandru Cernatescu (Infinit Agency): Principiul dupa care ne ghidam este “kitchen in Romania, diners in the world”

Infinit Agency a anuntat ieri deschiderea primului birou in afara tarii. In Olanda
La cateva intrebari despre planul de dezvoltare si despre business-ul agentiei ne-a raspuns Alexandru Cernatescu - Group CEO & Co-Founder.

 

Olanda. Primul pas

In primul rand, am ales Olanda pentru ca deja de o perioada destul de lunga am servit cu succes o serie de clienti de acolo.

In al doilea rand, ne-a interesat pentru ca e o piata strategica pentru expansiunea ce va urma iar biroul din Olanda va servisa de fapt toata zona BENELUX. Ca o mentiune - deja avem cereri si din Belgia, nu doar din Olanda, ba chiar si o prezentare joi.

Extinderea este in asociere cu un partener local. Modelul este cel clasic de extindere de grup.

 

Principii de dezvoltare

Principiul dupa care ne ghidam este “kitchen in Romania, diners in the world” (ca sa citez dintr-un om pe care il respect foarte mult).

Vom avea local zona de copywriting (mai ales pe zona de bannere, SEO, search etc.), zona de strategie probabil in unele tari, client service-ul va fi hibrid adica si local si “la baza”, iar acasa vom avea restul sistemului de livrare – creatie, social-media, advanced digital delivery center-ul si The MasterPlan Agency - pe tot ce inseamna digital media, performance, e-commerce, SEO si astfel de servicii.

 

Clienti vizati in extindere

Vizam in primul rand sa servisam o serie din brandurile pe care le avem aici in Romania si in alte tari, practic suntem in discutii sa extindem coverage-ul.

Mai avem pe lista multe companii care activeaza in zona de e-commerce sau companii locale antreprenoriale si chiar si niste start-up-uri care au nevoie de agentii si acolo chiar au bugete si timp sa faca treaba buna.

Vom reveni cu lansari de acolo chiar foarte curand.

In orice caz un efect foarte pozitiv al lucrului cu acest clienti este ca orice “testam” acolo putem oferi si spre beneficiul clientilor din .ro dar si invers.

 

Complexitatea proiectelor dezvoltate pentru clientii .ro versus internationali

Pretentiile sunt cam aceleasi, adica si clientii din .ro stiu ce sa ceara si ce sa astepte din ce in ce mai mult de la o agentie, deci nu e o diferenta foarte mare aici dar difera mult si deadline-urile si bugetele.

Bugetele sunt evident mult mai mari si nu neaparat bugetul direct cat rate card-ul mediu, adica in general este din ce am vazut in ultimul an chiar si de 2-3 ori mai mare decat in .ro si asta spune multe cred despre piata lor si ne permite sa construim din ce in ce mai bine echipa, sa o imbunatatim constant si pana la urma sa beneficieze si clientii din .ro de acest lucru.

Deadline-urile sunt si ele ceva mai permisive, oferindu-ti timpul acela de care ai nevoie sa te gandesti si sa faci o treaba buna, nu totul pe fuga si maine sa fie gata.

Complexitatea este ceva mai mare pentru ca se asteapta numai solutii la cheie si la timp – nothing in between.

 

Perceptia despre agentiile romanesti

Nu prea exista o perceptie despre agentii din RO – nu prea le-au intalnit pana acum ca sa fiu direct. Despre romani (ma refer la specialisti romani), in schimb, au o parere ok, cu precadere in “domeniul IT” ca sa zic asa.

Noi trebuie sa le aratam ca pe langa IT, din Romania putem exporta si idei bune, creatie sau content bun.

 

Business-ul Infinit in 2015

Infinit a realizat o cifra de afaceri de 1.707.186 euro iar The MasterPlan Agency, agentia de media din grup, a avut afaceri de 353.491, deci 2.060.000 EUR in total in 2015,  din care cam ~20% fiind business de afara.

Doar ce au iesit cifrele cu toata piata, aburind de prospetime.

 

Obiective pe 2016

Targetam un 30%-40% business din afara la nivel de grup - bineinteles, ponderat cu cresterea pe care ne-am propus sa o atingem. De asemenea, ca sa realizam asta cat mai bine, cautam constant sa ne crestem echipa in continuare cu oameni buni, oameni care sa faca o diferenta pe clientii de afara.

Acum cu precadere lucram sa adaugam colegi in zona de Client Service, dar si in zona de Dezvoltare Web si Mobile.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Branduri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related