Mihai Fetcu (Creative Director, Geometry Global) este jurat in cadrul categoriei Promo & Activation din cadrul festivalului de creativitate Cannes Lions 2016, care are loc in perioada 18-25 iunie in Cannes, Franta. Prima faza a procesului de jurizare, cea online in care un grup de inscrieri a fost desemnat fiecarui membru al juriului, s-a incheiat; urmeaza jurizarea live in care se vor stabili shortlist-urile.
L-am rugat pe Mihai sa ne spuna perspectiva lui asupra categoriei Promo & Activation, detalii despre structura modului de jurizare si cateva impresii legate de campaniile pe care le-a evaluat pana acum. Inscrierile la Promo & Activation te pun fata in fata cu acele proiecte care au "picioarele pe pamant", spune el, care urmaresc realmente sa influenteze intr-un fel sau altul comportamentele consumatorilor.
Al doilea roman din cadrul juriilor de la editia cu numarul 63 a Cannes Lions este Szabi Szekely, CEO si co-fondator al agentiei de development Halcyon Mobile din Cluj, care va juriza categoria Mobile Lions.
Festivalul are un numar de 23 de jurii si tot atatea categorii de concurs: Creative Data, Creative Effectiveness, Cyber, Design, Digital Craft, Direct, Entertainment, Entertainment for Music, Film, Film Craft, Glass, Health & Wellness, Innovation, Media, Mobile, Outdoor, Pharma, PR, Print & Publishing, Product Design, Promo & Activation, Radio si Titanium & Integrated.
Categoria Promo & Activation
Promo & Activation este o categorie destul de ampla, care merge mana in mana cu Direct, PR sau categoriile din domeniul digital. Prin urmare, criteriile de apreciere sunt si ele un mix intre aspecte ce tin de fiecare dintre aceste categorii.
Cand vine vorba de Promo & Activation, tema principala tine de participarea audientei si promovarea unui produs sau serviciu de catre aceasta intr-un mod cat mai organic. Promo & Activation este despre cum sa-i transformi pe consumatori in ambasadori.
Pe langa toate acestea, Promo reprezinta si o categorie "cu picioarele pe pamant", unde se urmareste foarte mult cum o idee sau o strategie poate schimba sau influenta un comportament de consumator.
Pentru ca sunt foarte multe inscrieri, ele au fost impartite pe grupuri, asa ca in faza de jurizare online nimeni nu are acces la toate campaniile participante. Fiecare grup jurizeaza in jur de 450 de campanii, iar shortlist-urile se discuta live, la fata locului.
Daca ar fi sa descriu intr-un cuvant lucrarile pe care le-am vazut, atunci acesta este "diversitate".
Originalitatea si unicitatea au fost, cu siguranta, cuvintele-cheie ce au caracterizat campaniile inscrise anul acesta in categoria Promo & Activation. Am fost fascinati, atat eu, cat si colegii mei, sa vedem atat de multe moduri de rezolvare, dar si unghiuri din care este abordata aceeasi tema.
Cel mai suprinzator, intr-un mod placut, este atunci cand crezi ca totul s-a facut si esti pus in fata unor lucrari de o simplitate si o eficienta dezarmante. In acel moment nu-ti ramane decat sa te intrebi – "De ce nu am facut noi asta?". De acelasi sentiment am avut parte si cand am fost pus in postura de a juriza lucrarile inscrise in aceasta categorie.
Criterii in jurizare
In cazul Promo & Activation, cele mai bune lucrari sunt cele care pun in valoare idei care genereaza interactiune intre consumator si produs, astfel incat cel din urma este promovat prin intermediul celui dintai. Criteriile dupa care se jurizeaza sunt: strategia, ideea, executia, impactul si rezultatele.
Momentan nu pot sa dau exemple de campanii "wow", intrucat jurizarea este confidentiala. Pot sa va spun, insa, ca am avut ocazia de a vedea lucrari care se distanteaza clar de restul din toate punctele de vedere.
Cu toate acestea, exista ceva ce va pot dezvalui cu mandrie. Am jurizat cateva lucrari din Romania care nu sunt cu nimic mai prejos decat restul campaniilor din celelalte tari. Atat din punct de vedere idee, strategie, executie cat si impact. Adica cele mai importante criterii de jurizare.