[Conferintele FIBRA] Juriul international al Premiilor FIBRA, in fata a 400 de profesionisti din marcom-ul romanesc

[Conferintele FIBRA] Juriul international al Premiilor FIBRA, in fata a 400 de profesionisti din marcom-ul romanesc

400 de oameni de comunicare au venit sa ii vada pe juratii Premiilor FIBRA la dezbaterea ce a avut loc cu doar cateva ore inainte de Gala de Premiere FIBRA, care a avut loc in seara lui 6 mai.

Astfel, in cadrul panelului "Hello From The Otherside: A Foreign Round-up of Local Advertising" au urcat pe scena Bruno Luglio (Senior Creative Art Director, R/GA New York), Evgeny Primachenko (Copywriter, Wieden + Kennedy Amsterdam), Kevin Brady (Executive Creative Director, Droga5 New York), Olivia Walsh (Founding Partner & Creative Director, apple tree communications UK), Radinka Danilov (Executive Director, Ruskin & Hunt), Robert Nagy (Independent Creative Director & Co-Founder, HEAVY Copenhagen) si Wendy Richardson (Art Director, 72andSunny Amsterdam). 

Membrii juriului FIBRA au vorbit despre cum au fost suprinsi de creativitatea romanilor si cum au fost impresionati de acele „astonishing & mindblowing ideas” care au adus rezolvari creative, in ciuda tuturor restrictiilor amintite in studiile de caz. Nu au uitat nici de surprizele neplacute pe care le-au intalnit atunci cand au analizat cele 724 de case-uri inscrise in competitia FIBRA.

Sa pornim prin toate in cele ce urmeaza. Ma jos gasiti si intreaga discutie in format video.

Impresii de bine despre industria de marcom romaneasca

Intreg juriul a fost impresionat de numarul mare de inscrieri la Premiile FIBRA. Au avut nu mai putin de 724 de case-uri de analizat, multe aratand idei foarte indraznete, lucru ce i-a convins ca exista mult entuziasm pentru a face lucrurile din ce in ce mai bine in industria de marcom din Romania. 

Membrii juriului au spus ca vor lua cu ei acasa o parte din ideile descoperite aici, pentru a le arata colegilor exemple de “asa da”.

Bruno Luglio (R/GA New York) a declarat ca au fost si momente in care membrii juriului au avut sentimentul de „Fuck! I hate that I didn't come up with that idea!”, „invidiosi” ca nu au avut ei acea idee in rezolvarea unui brief sau pentru ca au avut idei asemanatoare, dar care ar fi putut fi dezvoltate mai bine.

“Mad and good ideas!”, a spus copywriterul de la Wieden + Kennedy Evgeny Primachenko despre ideile pe care le-a jurizat.

Ce putem face mai bine

Atat femeile, cat si barbatii din juriu au fost surprinsi sa vada cum sunt portretizate femeile in publicitatea romaneasca. Cliseele tip „femeia in bucatarie, barbatul la meci” sau „tot ce isi doreste o femeie sunt doar niste pantofi” continua sa primeasca aprobari, ceea ce i-a uimit pe jurati.

Legat de problema sexismului in publicitatea romaneasca, juriul este de parere ca oamenii din comunicare ar trebui sa fie mai responsabili cu mesajele pe care le transmit si ca acestia pot rupe cliseele care nu ajuta societatea sa evolueze. [Nu e prima data cand aceasta idee apare in discutiile de la Conferintele FIBRA, da un ochi si aici.]

„Chiar daca audienta voastra are niste asteptari, nu trebuie sa raspundeti neaparat acelor asteptari. E varianta lenesului de a rezolva lucrurile.”, crede Wendy Richardson (72andSunny, Amsterdam)

„You have the power to change things. Use it!”, spune si Evgeny Primachenko.

In ce priveste lucrurile de imbunatatit cand vine vorba de inscrierea la festivaluri, juratii cred ca putem avea un art direction mai bun decat cel pe care l-au intalnit in studiile de caz pe care le-au analizat.

Olivia Walsh (apple tree communications) sfatuieste publicitarii sa petreaca mai mult timp pentru crearea prezentarilor studiilor de caz. In acelasi timp, Olivia spune: „Keep it short, keep it simple!”.

Juratii au fost de parere ca, in multe cazuri, ideea s-a pierdut in explicatii legate de motivele pentru care agentiile au ajuns la ideea cu pricina, cand aceasta ar fi trebuit adusa in prim-plan. Idei bune s-au pierdut si pentru ca nu au fost inscrise in categoriile corespunzatoare.

Presedintele juriului, Kevin Brady (Droga5 New York), a subliniat faptul ca prezentarile studiilor de caz nu trebuie sa coste mult, ci sa fie simple si cat mai clare.

Cum s-a facut jurizarea in cadrul Premiilor FIBRA

Presedintele juriului s-a bucurat ca analiza studiilor de caz a fost "pure and completely blind", in sensul ca membrii juriului nu cunosteau agentiile si oamenii care au lucrat la campaniile inscrise in competitie. 

In unele cazuri, au fost dezbateri lungi. Votul a fost unul democratic si fiecare caz in parte a fost analizat de cel putin doua ori, pentru ca toti juratii sa ajunga la o decizie comuna.

Un lucru apreciat de jurati a fost faptul ca au putut primi inscrierile cu cateva zile inainte de a ajunge in Romania, pentru a avea mai mult timp de decizie. 

„Fara fake work” a fost deviza juratilor, care au cautat reactii in online pentru a vedea raspunsul publicului la campaniile inscrise in competitie. Chiar au tradus comentariile de pe Facebook ce faceau referire la unele dintre campaniile jurizate.

Ce au apreciat in mod special juratii

Rezultatele, in termeni de eficienta, au contat si ele in premierea campaniilor. Vorbim de o proportie de 30%. Dar, avand in vedere ca ne aflam la un festival ce premiaza creativitatea, aceasta a contat cel mai mult in acordarea premiilor.  

„Totul se transforma in stire aici!”, a spus surprins Evgeny Primachenko, reprezentantul Wieden + Kennedy. Foarte multe dintre studiile de caz inscrise in competitie au prezentat preluari in media. Iar asta l-a facut sa considere ca advertisingul este o parte importanta din cultura Romaniei.

Membrii juriului au ramas impresionati de creativitatea agentiile de a trece peste bugete mici, oferind solutii destepte briefurilor. Juratii au apreciat si capacitatea romanilor de a creste idei in mediul online.

Campaniile in social media au fost apreciate ca fiind punctul forte al agentiilor romanesti si, in acelasi timp, facandu-ne remarcati si la festivalurile din afara.

 

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creativ.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related