Persoanele care au tranzitat statia de metrou Mihai Bravu, in perioada 4 aprilie – 4 mai, au avut parte de o surpriza: un miros intens de paine proaspat scoasa din cuptor i-a intampinat pe calatori la trecerea prin portile de acces ale metroului. „Brutarul” din spatele acestui concept este agentia de media Initiative, care a pregatit o poarta inmiresmata pentru promovarea brutariei Lidl.
Poarta a fost amplasata chiar la punctele de acces de la metrou si semnalizata suplimentar cu un autocolant pentru podea, ambele avand branding Lidl.
Mai mult, un sistem special pe baza de senzori care declansa un miros de paine calda la fiecare trecere prin poarta i-a ispitit pe calatori sa calce pragul magazinului Lidl din zona Mihai Bravu.
Prin acest proiect, Initiative a oferit o alternativa unica de engagement cu publicul vizat de Lidl si a creat un moment memorabil pentru persoanele care merg zi de zi cu metroul.
"Lidl este unul dintre partenerii nostri care imbratiseaza ideile de promovare neconventionala, astfel ca am reusit sa realizam impreuna un proiect special de indoor/OOH cu efect olfactiv pentru a-i atrage pe consumatori de la metrou direct in magazin. Fie ca le-am trezit calatorilor din statia Mihai Bravu amintiri din copilarie cu aceasta activare proustiana, fie ca pur si simplu le-am facut pofta de paine proaspata, reactiile lor au fost pozitive, iar rezultatele se arata pe masura", afirma Anca Ionescu (Account Director - Head of Unit, Initiative).
Poarta cu senzori a fost realizata cu ajutorul companiei de marketing experiential Motion Vision Communication (MVCom).
"E nevoie de foarte putin – o aroma, o atingere, un fosnet – pentru a retrai un moment, cu tot cu incarcatura emotionala aferenta. Concluzia este ca suntem cu totii sinestezici - excitatii din tactil sau, mai ales, olfactiv pot activa din memoria de lunga durata imagini si/sau sunete. Iar acest lucru se poate intampla cu usurinta si in fractiuni de secunda, cu conditia ca ‘inregistrarea’ de referinta sa fi fost initial facuta cu emotie", explica Marian Costache (Managing Partner MVcom / Mestesugar MULTIsenzorial).
Potrivit acestuia, oamenii au intr-o proportie covarsitoare (79%) primele amintiri olfactive de la varste de pana in 7 ani, iar intr-o campanie OOH consumatorii ar fi incurajati sa foloseasca sau sa cumpere produsul daca mesajul este insotit de lumini (in proportie de 80%), muzica sau mesaje audio (79%), de o experienta tactila (79%) sau de una olfactiva (74%). Astfel, implicarea tuturor celor cinci simturi in realizarea unei campanii prezinta un potential imens de comunicare.