[Conferintele FIBRA] Mark Aris si Vangelis Davitidis (4 Wise Monkeys Grecia): Orice ad are potentialul sa devina content

[Conferintele FIBRA] Mark Aris si Vangelis Davitidis (4 Wise Monkeys Grecia): Orice ad are potentialul sa devina content

Primul panel al celei de-a doua zile a Evenimentelor FIBRA a fost incheiat de Vangelis Davitidis (Creative Director, Co-Founder & Partner, 4 Wise Monkeys) si Mark Aris (Strategic Planning Director & Partner, 4 Wise Monkeys) care au vorbit despre trecerea brandurilor la un nou model de comunicare, in care brandul nu mai poate emite mesaje catre consumator; publicitatea "clasica", asa cum era inteleasa pana nu atat de demult, nu mai are receptori.

Mark si Vangelis au vorbit audientei de la FIBRA despre potentialul fiecarui ad de a deveni content si ofera valuare userilor, beneficiile intorcandu-se si asupra agentiei in ce priveste bugetele de media care nu trebuie sa fie atat de mari.

Mark a adaugat ca, totusi, fiind vorba de un ad, oricat de valoros ar fi el, traseul media incepe de la "paid", dar poate ajunge catre "earned"; cu alte cuvinte, se poate viraliza. "De ce sa folosesti un buget suplimentar pentru media, cand consumatorii pot sa-ti promoveze mesajul?"au continuat cei doi de la 4 Wise Monkeys.

„Oamenii urasc reclamele, dar iubesc continutul care le atinge anumite sensibilitati“, au spus cei de la 4 Wise Monkeys, completand ca atunci cand vine vorba despre continut, "nu vorbim nu mai despre  social media, newslettere, articole pe site-uri si bloguri, infografice si video-uri. La fel trebuie sa ne raportam si la spoturile de la TV, radio, printuri sau bannere".

Vangelis Davitidis si Mark Aris au continuat cu o serie de sfaturi despre cum se poate face trecerea de la pubicitate la content. 

- In primul rand, ideea trebuie sa te incante. Daca ideea nu te incanta pe tine, ca publicitar, nici pe consumatori nu-i va incanta.

- Userul din digital este din ce in ce mai informat, educat, la curent cu tot ce se intampla in jurul lui, astfel ca orice tip de content trebuie sa fie autentic si foarte bine documentat.

- Experimentele sunt incurajate, repetitivitatea nu sustine engagement-ul. 

- Cand o campanie este relevanta pentru ei, multi dintre consumatori isi doresc sa se implice intr-un fel sau altul.

- Foloseste-te de resursele pe care le ai la dispozitie. Daca nu poti produce content-ul misto din lipsa de buget, initiaza colaborari cu content creators potriviti si relevanti pentru mesajul pe care vrei sa-l transmiti.

Prezentarea a continuat cu mai multe studii de caz dintre campaniile agentiei 4 Wise Monkeys, in care au fost aplicate toate aceste principii. Unul dintre ele s-a referit la campania "The Kiss Project" creata pentru brandul Dentyne, ale carei obiective tineau de activarea tinerilor cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani. 

Campania cuprins o serie de clipuri in care erau ilustrate diferite tipuri de sarut, urmand si ca intr-o componenta ulterioara, brandul sa produca si spoturi dupa scenarii sugerate de utilizatori.

Concluziile cu care au incheiat cei doi de la 4 Wise Monkeys sunt urmatoarele:

  • Sensibilizarea consumatorulu este un must;
  • Sinceritatea si autenticitatea reprezinta norma, nu sunt doar o optiune;
  • Confortul este inamicul inovatiei;
  • Implicarea consumatorului este obligatorie.

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related