[Serile de Creativitate FIBRA] Performer sau content creator, presiune si responsabilitate sa fie

[Serile de Creativitate FIBRA] Performer sau content creator, presiune si responsabilitate sa fie

Cu cat mai cunoscut esti ca om creativ, cu atat mai grea e viata. Din multe motive. Unul dintre ele e responsabilitatea. Altul e presiunea de a continua sa fii minunat, fie ca esti creator de content, scriitor, blogger, vlogger sau entertainer. Despre asta i-am rugat sa vorbeasca pe George Bonea (stand-up comedian), Mircea Bravo, Matei Dima (BRomania) si Adela Dan (adelaspune.ro) intr-un preambul text al celei de-a doua seri de creativitate de la Premiile FIBRA.

Miercuri, 4 mai, de la ora 19.00, te asteptam sa-ti aduni prietenii (shh, nu spune nimanui, dar accesul e liber) si sa participi la o serie de discutii deschise despre procesul de creatie de content scris, video sau entertainment, alaturi de cei sus-mentionati. La fel de obisnuiti cu lumina reflectoarelor, lor li se alatura si Mikey Hash (Doza de Has), Domnul Raul Gheba (Sector7), Shurubel (UTV si 10Lucruri.ro), Viorel Dragu (comedian, Club 99), Cosmin Natanticu (comedian, Club 99) si Micutzu (comedian, Racing Pub). Ne vedem acolo, da?

 

George Bonea

Presiune vs. material? In stand up nu e ca-n publicitate. Faci material cat si cum te duce mintea. Tu esti singurul care poti pune presiune pe tine. Da, sunt comedianti care spun aceleasi glume de 4-5 ani, dar daca ei nu simt schimbarea nu e o problema.

Ce omoara creativitatea? Lipsa unei muze, lipsa unei vieti... Ca daca stai degeaba non-stop n-o sa poti face ceva din nimicul trait. Singura presiune pentru mine e competitivitatea cu mine si concurenta.

Aaa, sa nu uit: tot diferit de publicitate, publicul de stand up nu e privit precum clientul de agentie. Nu-ti dau ce vrei, ci ce simt. Iti place, bine, nu-ti place, n-a fost sa fie.

 

Mircea Bravo

Lumea care ne urmareste si ne admira in lipsa preia din valorile noastre, din parerile noastre (ce e cool si ce nu) si din atitudinea noastra.

Dupa ce am postat videoclipul cu parcarea pentru persoanele cu handicap, le-am cerut urmaritorilor sa ma ajute trimitandu-mi poza cu masini fara permis de handicap parcate pe locurile respective.

Am primit peste 2.000 de poze. Lumea a actionat. A depus un efort ca urmare a video-ului meu. Sunt sigur ca, din cele peste 4 milioane de oameni care au vazut video-ul, sunt cel putin cateva mii care din frica de a aparea pe net nu mai parcheaza pe locurile respective.

Atunci mi-am dat seama ce putere, dar in acelasi timp ce responsabilitate am. Urmatorul pas ar fi sa initiez o lege care sa rezolve o alta problema sociala si pe care sa o vad promulgata de presedinte si sa apara in Monitorul Oficial. Avem o putere extraordinara.

 

Matei Dima (BRomania)

Eu incerc pe cat posibil sa fiu un simplu provider de entertainment, sa fiu cineva la care sa se uite lumea inainte de culcare pentru un minut-doua de umor. E nevoie de mai mult umor decat drama in Romania, in special. Ai o responsabilitate mare cand influentezi atata lume si trebuie sa fii cat mai onest fata de tine si de oamenii care te urmaresc.

Au fost multe controverse care au impartit online-ul romanesc in doua, dar in care eu am considerat ca nu ar trebui sa ma bag pentru ca nu am pregatirea necesara. Am observat in jurul meu persoane care se implicau foarte mult in timpul ultimei campanii electorale, de exemplu, si era evident ca aveau anumite interese in a sustine pe cineva.

Pe langa asta, au fost foarte multi oameni din online care au sarit in valul viral din perioada Colectiv - ca orice lucru care poate sa afecteze o tara intreaga, a reprezentat si el o oportunitate de viralitate. Au fost vloggeri care au profitat de tragedie doar pentru a obtine niste like-uri si views-uri in plus. Prin asta, cred ca si-au incalcat responsabilitatea pe care o au fata de public.

 

Adela Dan

Ca orice pe lumea asta, onoarea de a fi urmarit in online de mii sau zeci de mii de oameni vine la pachet nu doar cu like-urile, share-urile si cifrele de trafic atragatoare pentru marketeri, ci si cu multe responsabilitati. Ca influencer online, ai responsabilitatea de a verifica corectitudinea a ceea ce sharuiesti cu publicul tau si de a te asigura ca mesajul tau nu va genera actiuni sau reactii nedorite.

Oricat de mult ai fi tentat sa calci aceste principii de dragul unui trafic crescut, este important sa nu o faci.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related