A treia zi dedicata know-how-ului din cadrul Premiilor FIBRA va fi innobilata cu un workshop sustinut de Starcom MediaVest - Content is the King, Consumer is the Storyteller.
Andreea Lupu (Strategy & Innovation Director), Alexandra Iavorschi (Managing Director), Rodica Mihalache (Head of Consumer & Business Insights) si Diana Ionel (Head of Performance) ne dau mai jos un sneak peek pentru ceea ce vom afla in cadrul training-ului:
Alexandra Iavorschi: In calitate de membru al comitetului de organizare Effie, am fost intrebata de curand cum s-a schimbat definitia eficientiei de la lansarea Effie pana astazi.
Am raspuns ca definitia eficientei nu se schimba sau nu ar trebui sa se schimbe odata cu trecerea anilor. Daca vorbim despre campanii eficiente, vorbim de campanii care genereaza rezultate solide – cresteri de market share, rescrieri de clasamente, schimbari profunde atitudinale si comportamentale – pornind de la insighturi “ca la carte” aduse la viata de campanii creative, execute cu excelenta.
Despre aceste lucruri vom vorbi in cadrul seminarului de la FIBRA, alaturi de oameni de creatie, marketers de marca si ai mei minunati colegi.
Andreea Lupu: Intr-o industrie a sintagmelor frumoase, a termenilor bombastici ori a ppt-urilor conturate cu maiestrie, de multe ori pierdem esenta lucrurilor; sau mai concret – a brief-urilor. Ne uitam la trenduri, preluam idei, ne straduim sa le facem loc in brief-uri si din cand in cand avem noroc si iese o “idee cool”, “o executie wow”, ceva “out-of-the-box”, apoi…un case si un “mega-potential” de premii.
Poate ar trebui sa ne luam un respiro…asa…de primavara…si sa ne uitam putin mai atent la “momentele subiectului” – pentru ca de la expozitiune la deznodamant e cale lunga…si parca intriga si punctul culminant nu merita ratate.
Mai aplicat – inainte de premii si de toate superlativele cu putinta aglomerate in task-urile din brief, ar trebui sa ne uitam la context; la consumator, cu toate veleitatile si valentele lui; la branduri si ale lor manifesto-uri sau brand ladder-uri. Si la oamenii care livreaza mixul de comunicare. Incurajam structuri verticale, rigide, cand de fapt consumatorul ultilizeaza media intr-un mod integrat. El nu se uita cu repros la planner si nici nu arunca sageti in copywriter, la fel cum nu face “tet-a-tet-uri” cu oamenii de performance.
Consumatorul nu este o cifra intr-un excel si nici un sedentar apatic, hipnotizat de pauza publictara, de banner-ul creativ sau de ad-ul generos de Facebook. Consumatorul este cel care ne aliniaza in banci si ne dicteaza brief-ul. Si tot el, desigur, este cel care ne “noteaza”la final prin brand KPIs, social KPIs si….business results.
Cat de pregatiti suntem pentru aceasta abordare si cat de temeinic ar trebui sa ne luam notite? Cum poate produce advertising-ul inovatie in era consumatorului? Unde incape storytelling-ul in strategia de brand; dar in strategia de comunicare? Cum definim brand experience-ul si cum il generam? Raspundem la toate si starnim noi subiecte pe 5 mai, la Premiile FIBRA.
Pana atunci, cateva observatii:
Diana Ionel: Una dintre cele mai dificile intrebari in content marketing este “cum masor eficienta?” De cele mai multe ori, marketerii se rezuma la metrici soft, cum ar fi “page views” si “shares”, insa nu este suficient. Atat content marketingul, cat si tehnologiile de tracking si masurare, au evoluat agresiv in ultimii ani. Beneficiem astfel de o flexibilitate foarte mare in definirea si urmarirea unor KPI cat mai relevanti pentru obiectivul campaniei. Dificultatea taskului nu consta in masurarea propriu-zisa, ci in stabilirea acestor KPI.
Rodica Mihalache: Pentru aplicarea planurilor media, targetarea la scala larga, necesara mai ales pentru a creste notorietatea unui brand, a unui produs sau a unui serviciu este in continuare eficienta. Dar cum in ultima vreme observam o mutare a comportamentului din zona de consum media in zona de consum de continut, acelasi subiect sau aceeasi abordare nu poate fi relevanta pentru persoane aflate in diverse etape din viata. Portretizarea consumatorilor in complexitatea lor este necesara pentru a crea continut de brand relevant, cu potential de a genera un raspuns concretizat intr-o actiune de informare, de incercare a unui produs si intr-un final de cumparare a acestuia.