O noua metoda de a raspunde elegant celor pe care nu ii mai suporti

O noua metoda de a raspunde elegant celor pe care nu ii mai suporti

Dupa cum spune, probabil, filosofia budista, e important sa ne ridicam deasupra iritarilor mici si sa fim mai buni decat cei pe care nu ii suportam. Dar, daca nu reusim, mai exista o scapare eleganta din asta. Nu, nu sunt injuraturile inspirate de scriitori celebri, nici macar politetea pasiv-agresiva. 

Sunt cadouri care pot dezamorsa o astfel de tensiune inutila. Atat timp cat destinatarul are simtul umorului. Nutemaisuport.ro  (Facebook aici) are, momentan, doar patru arhetipuri de oameni care ne calca pe butoane: Bossul, Intarziatul, Melteanul si Imputitul. Dar gama este in extindere.

Andrei Soimareanu, co-founder la nutemaisuport.ro, povesteste cum a pornit aceasta idee, care au fost reactiile destinatarilor la primirea unor astfel de cadouri si care sunt riscurile unui business construit pe emotiile nu cele mai inaltatoare ale oamenilor.

 

Ideea

Intre prieteni, ne place sa ne tachinam pe anumite teme si sa radem despre asta. Si, de multe ori, am vrut sa facem un cadou amuzant cuiva, dar din lipsa de timp, bani sau inspiratie, am ajuns sa oferim ceva fad, lipsit de originalitate.

 Kiturile acestea sunt cadouri pe care noi le-am face prietenilor nostri, despre care stim ca o sa le aduca un zambet pe buze.

Fiecare idee este inspirata de persoane din viata noastra, apoi dezbracata de particularitati si adaptata pentru a se potrivi si altora.

 

Implementarea

Ca sa depasim stadiul de idee, la inceputul lui februarie 2016, eu si Mishu am facut o prima investitie ca parteneri de afaceri: am cumparat domeniul nutemaisuport.ro, iar go-live-ul a avut loc o luna mai tarziu.

Desi, initial, aveam forma si vibe-ul site-ului conturate destul de clar, pe parcurs am imbunatatit mai ales aspectele estetice, dar si pe cele tehnice. Chiar si ulterior lansarii am facut cateva modificari majore de layout si texte - e un proces continuu de creatie si development.

Cand construiesti un website pentru business-ul tau, ai idei care ieri ti se pareau awesome, iar azi nu iti mai plac. Este fun si frustrant in acelasi timp, insa si satisfactia este cu atat mai intensa cand vezi evolutia unui lucru creat de tine.

Dificultatile au aparut ulterior cand am inceput sa adaugam continut: pozele nu se ridicau la asteptarile noastre, implementarea platii prin bitcoin nu functiona, email-urile trimise de website ajungeau in spam.

 

Echipa

Tandemul acesta e format din Andrei (Shoim) si Mihai (Mishu). Eu ma ocup de web si grafica, iar Mishu are o super dexteritate la impachetatul produselpr si asamblarea efectiva a pachetelor.

Partea administrativa a firmei, customer service-ul si crearea kiturilor le facem impreuna. Ni s-au alaturat intre timp un fotograf, un contabil si un grup mare de prieteni cu care organizam frecvent sesiuni de brainstorming si feedback (la un pahar, cu ras cu lacrimi si un whiteboard).

Crosetam idei pe foaie si apoi le punem in aplicare, caci, nu-i asa, fun-ul nu este fun de unul singur.

 

Kiturile

Tot ce trebuie sa faci este sa observi un comportament, o reactie si sa nu lasi lucrurile amuzante sa treaca pe langa tine.

Spre exemplu, ideea pentru Kitul Bossul a pornit de la un prieten manager intr-o corporatie pe care il tachinam pentru ca este mereu stresat. Kitul Intarziatul il dedicam unui alt apropiat, pentru care punctualitatea e un concept foarte vag. 

Cand am lansat website-ul, aveam in plan sa adaugam un kit care sa contina un mesaj scris pe un cartof, insa am renuntat, pentru ca, desi i-am fi dat propriul twist, nu era ceva complet inedit.

De asemenea, pentru kitul Pitipoanca nu am decis inca daca vom face redesign sau ne vom orienta catre alte idei.

 

Comenzi

Kitul Intarziatul si kitul Bossul au avut cel mai mare succes, au fost comandate pentru cadouri haioase intre prieteni si colegi si pentru aniversari.

Din feedback-ul clientilor, persoanele care au primit kitul au trecut de la confuzie (la primirea coletului), surprindere (cand au descoperit ca este anonim), incruntare (cand au citit pe cutie nutemaisuport.ro), la ras cu gura pana la urechi (cand au vazut produsele si mesajul din pachet).

Noi garantam anonimitatea expeditorului, insa unii clienti au renuntat la acest "privilegiu", ceea ce ne face sa credem ca totusi umorul primeaza, iar oamenii il iau ca atare.

Zilele trecute, o clienta care a comandat kitul Bossul pentru ziua de nastere a managerului ei, ne-a povestit urmatoarele:
"[...] a fost foarte entuziasmat si foarte atent la explicatiile noastre pentru fiecare obiect in parte (fiind expat, a trebuit sa-i facem o mica introducere). I s-a parut creativ si amuzant, iar kit-ul sta la loc de cinste pe biroul lui. Multumim inca o data pentru rapiditate, ne-ati fost de mare ajutor!"

Cred ca un astfel de feedback isi doreste orice business, mai ales unul la inceput de drum.

 

Identitate

Viziunea, design-ul si povestea pe care am construit-o in jurul nutemaisuport.ro ne apartine mie si lui Mihai. Sugestiile prietenilor nostri au avut, desigur, un impact considerabil asupra formei actuale si lucram in continuare la imbunatatirea design-ului.

Pe viitor, ne dorim sa colaboram cu o firma de PR care sa ne ajute la branding si comunicare.

Selectia produselor

Avem cativa pasi pe care ii urmarim atunci cand transformam o idee intr-un kit. Stabilim cui ne adresam si facem o lista deschisa de produse (ceai antistres pentru seful stresat, ceas cu alarma pentru intarziat etc.).

Cutreieram magazinele de unde alegem brandul, marimea produsului, calitatea acestuia, relevanta pentru ideea noastra.

Apoi vine partea care ne place cel mai mult: Designul grafic al ambalajelor, gasirea cele mai bune metode de impachetat, fotografierea kitului si a continutului sau. In final, scriem textele, urcam kitul pe site si pe Facebook.

 

Promovare

Pana in prezent, am testat atat promovare offline prin flyere (1.000 de pliante impartite intr-o ora ne-au adus 612 utilizatori unici pe site in ziua respectiva), cat si online prin word of mouth si Facebook ads.

Pe acestea le folosim pentru a ne construi comunitatea de followeri, urmand ca, in viitorul apropiat sa avem si o campanie in toata regula, prin AdWords si spoturi radio pentru promovarea directa a produselor.

Am avut si sustinerea unor vloggeri precum Mikey Hash care ne-au promovat pe Facebook (multam, Mikey!).

 

Planuri de extindere

Vom lansa doua kituri noi la fiecare doua saptamani, timp in care analizam reactia potentialilor clienti si decidem abordarea pentru urmatoarele kituri. Cat despre continutul si mesajele acestora, ne dorim sa fim constanti in ceea ce priveste publicul tinta la fiecare serie de kituri lansate.

In viitor, planuim sa adaugam kiturilor si alte tipuri de produse, cum ar fi tricouri, coffee mugs, sticky notes etc.

 

Cand mizezi pe reactiile negative ale oamenilor: avantaje si riscuri

Experienta lansarii unui asemenea business ne-a invatat ca trebuie sa ne asiguram ca potentialii clienti inteleg ce vrem sa facem, care e mesajul si scopul nostru. Acesta este cu atat mai importat in cazul unui concept inedit ca al nostru, bazat pe modul in care o persoana interpreteaza un mesaj precum "nu te mai suport".

Avantajul este ca pe fiecare ne enerveaza un anumit lucru. Astfel, transpunand ceva negativ in ceva amuzant - si avand si sansa de a corecta comportamentul respectiv - se ajunge la o situatie win-win. Pe de alta parte, dezavantajul este ca unele persoane pot reactiona neplacut sau imprevizibil.

Tocmai de aceea, suntem foarte expliciti in conditiile de utilizare ale site-ului nostru, in privinta scopului acestui concept: facem caterinca, nu ofensam. Din perspectiva de business, avem in fata o piata neexploatata in Romania si potentialul de crestere este exponential mai mare decat cel al unei afaceri traditionale.

 

Ce-nu-mai-suporti

Momentan, cel mai mult ma enerveaza persoanele delasatoare si lenese, pentru ca, in ciuda potentialului pe care unele il au, isi lasa viata pe maine. Pentru ei, vom lansa curand kitul lenesului care speram sa determine niste schimbari in comportamentele si deciziile unora dintre noi. Deci caterinca, nu ofensa :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related