Cand vine vorba de prietenie, nu putem sa punem o eticheta ca sa scriem pe ea ce ingrediente contine si care e data de expirare. Tot ce putem afla este cine sunt distribuitorii si sa-i intrebam pe fiecare in parte care e reteta. Asta am facut cu cei de la PRIME Romania; doar o parte din ei, in ordinea predarii microfonului: Bogdan Obreja (Presedinte), Alex Nedelcu (PR Manager), Alina Marin, (Organizator PR&Ad Fair), Andra Ion (HR Executive) si Liliana Neculescu (Secretar).
Ne-au facut o retrospectiva a modurilor in care se distreaza tinerii si au pus punctul pe „i” acolo unde brandurile percep gresit distractia, argumentand prin exemplul propriu. Sunt activi, energici, au dorinta de a contribui la ecosistemul industriei de comunicare si cam despre asta este vorba in proprozitie. Cum care propozitie? Uite asta: Inspira-expira, exerseaza-ti skill-urile de design, distreaza-te pana te simti inspirat si trimite-ti ideile creative in ADventura URSUS. Ghideaza-te dupa mesajul cheie Oriunde ati merge weekendul asta, sa fie cu distractie ca-n filme.
Haide, citeste acest brief, mobilizeaza-te pana pe 27 aprilie cat sa ai timp sa pui de-o poveste vizuala, sub forma de 3 billboard-uri succesive si da pe spate industria de comunicare. Si tot ea te trimite la Premiile FIBRA. Dar, pana atunci, ceva inspiratie bonus, sa nu spui ca nu ne-am gandit la tine:
Cum se distreaza tinerii romani trecuti de majorat?
Bogdan: Studentia e perioada aia foarte misto in care intalnesti oameni din toate colturile tarii (si nu numai), iar fiecare aduce "de acasa" propriile metode de distractie. Incerci, inveti ce ti se potriveste si ce nu, dar cu siguranta ramai mai bogat, cel putin cu niste experiente inedite.
Alex: Tinerii trecuti de majorat se distreaza mai bine. Am putea initia o intreaga campanie de awareness pe tema asta :) De ce se distreaza mai bine? Pai pentru ca la douaj’ de ani deja ai facut primii pasi in afara cuibului, ai ajuns in Bucuresti si vrei sa ii exploatezi toate posibilitatile, mai ales alea care tin de fun.
Alina: Hehe, cand vine vorba de distractie, ideile curg cum nu se poate mai bine. Si cum energia isi spune cuvantul la varsta aceasta, nimic nu ne sta in cale. Pentru ca asa suntem: o generatie de oameni care nu sta pe loc niciodata.
Andra: Tinerii romani trecuti de majorat sunt creativi. S-ar distra oricand, oricum si oriunde. Cum? Radem, glumim, dansam pana nu mai putem, ne inundam corpul cu adrenalina. Te distrezi pana si la o sedinta cand esti obosit mort si incepi sa divaghezi de la subiect sau cand te prinde controlorul in RATB ca nu ai cartela si incepi si fugi, ca, doar nu vrei amenda.
Liliana: Acum, cand vremea petrecerilor nebune de majorat a trecut, cred ca stim deja pe ce melodie dansam cel mai bine, stim unde vrem sa ne petrecem seara si stim cu cine ne putem distra pana in zori. Mergem in cluburi, dar ne place sa ne strangem si la un prieten acasa, iar asta cred ca ne ajuta sa ne alegem un anturaj fain si de lunga durata.
Distractia tinerilor. Asteptarile brandurilor vs. realitate
Bogdan: Am vazut foarte multe reclame in care tinerii sunt redati dansand, razand, facand poze si totul pe o stare de energie ridicata. Dar totusi, cred ca in realitate, distractia e mult mai personala. Are mai mult legatura cu persoanele cu care o impartasesti decat cu o stare de spirit.
Alex: Cred ca brandurile nu fac o delimitare foarte clara in ceea ce priveste tinerii. Exista o diferenta destul de mare intre tinerii intre 18 si 25 de ani si cei de 26-30 de ani.
In studentie, vrei sa incerci cat mai multe chestii misto, cu nopti nedormite, petreceri pana dimineata si decizii spontane. La 26-30, deja vorbim de oameni care au un job, sunt ceva mai asezati si e mult mai posibil sa ii vezi petrecand intr-un local ceva mai stilat, cu bauturi mai fancy.
Alina: Daca pentru branduri distractia tinerilor inseamna wild parties non-stop si muzica bubuind la maxim, well, atunci avem o problema. Nu suntem doar atat.
Te uiti la un spot publicitar si pe moment spui: Wow, ce se distreaza oamenii astia. Numai ca distractia inseamna si un grup de tineri la un festival, si sa fii alaturi de un prieten bun.
Andra: Ei bine, brandurile parca arata distractia tinerilor intr-un mod fix. Stiti cum e spotul de la Coca-Cola cu tineri la concert care beau suc si asculta muzica buna. Tinerii se distreaza mult mai mult de atat, bine, brandurile nici nu pot arata orice.
Tinerii rad, glumesc, stau la colt de strada, se bucura de o muzica buna, joaca boardgames si povestesc.
Liliana: Cred ca brandurile pun prea mult accentul pe "zbenguiala" si prea putin pe legatura dintre prieteni. Distractia nu inseamna doar cluburi, muzica data la cel mai inalt volum sau escapade in miez de noapte.
Poate sunt de moda veche, insa eu asociez distractia si cu o seara petrecuta la o bere alaturi de cei mai buni amici.
Cat se distreaza tanarul online vs. offline
Bogdan: Online-ul are mai mult rolul de pre si after party, din punctul meu de vedere. Deja suntem cu totii interconectati, deci nu e greu deloc sa faci un grup prin care sa ii strangi pe toti pentru urmatoarea ”ieseala”.
Si de aici incepe nebunia: poze, provocari, glumite, certuri, totul pregateste tonul pentru momentul in care o sa ii vezi offline. E un fel de teasing la o campanie de succes, ca sa zic asa.
Alex: Cred ca e inutil sa zicem ca nu joaca un rol foarte mare din moment ce digitalul face parte din viata noastra de zi cu zi. Iar in viata unui PRIME-ist, cu atat mai mult. Fiind oameni de comunicare, fiecare eveniment se leaga de o postare, o activare sau o poveste pe care vrem sa o impartim cu oamenii care ne urmaresc.
Alina: Digitalul, digitalul, aceasta lume virtuala a tuturor posibilitatilor. Cand ne simtim prea limitati de normele conventionale ale societatii, dam o fuga in online si exprimam cu forta tot ceea ce ne dorim. Nu stii cum sa arati cat esti de amuzant? Da share unui filmulet de pe YouTube sau unui gif, si imediat arati lumii ce vrei.
Andra: Digitalul isi baga destul coada in distractia noastra, cel putin a mea. Share-uiesti poze amuzante, filmulete care arata cat de zapacit esti in realitate (ex: atunci cand te plimbi intr-o parcare cu un carucior de cumparaturi si te trezesti urmatoarea zi ca apari pe Facebook pe un numar limitless de timeline-uri), te uiti la vine-uri, glumesti prin comentarii sau bagi #hashtagpananumaipoti.
Liliana: Cu totii dam check-in atunci cand iesim cu prietenii in oras, postam fotografii cu gasca, share-uim melodii care ne aduc aminte de anumite momente petrecute cu amicii.
Distractia offline ar deveni cam incompleta fara o parte de online. Poate singurul aspect pozitiv in toata aceasta poveste e ca nu vom uita prea curand unde am fost si ce am facut.
3 must have-uri pentru o aventura cu prietenii
Bogdan: Nebunie, dorinta de noi experiente, curaj.
Alex: Un briceag cu desfacator de bere si tirbuson, o boxa portabila si 3GB de net. The rest are deeds of legend.
Alina: Nebunia, clar. Dar acea nebunie care te face sa fii spontan si sa pornesti la drum chiar daca e 3 dimineata, esti in papuci de casa si vrei sa ajungi in Vama. Si bineinteles, energiaaa - cum altfel sa rezisti cand te vei lupta cu cele mai neasteptate provocari?
Andra: Sa fie la fel de zanatici ca tine, sa nu zica nu aventurii in jungla urbana si sa se distreze oriunde. Reminder: *sa stie si drumul spre casa*
Liliana: Veselie, dorinta de a uita pentru moment de toate grijile si muzica buna.
O aventura misto traita impreuna
Bogdan: Clar cele mai misto experiente PRIME-iste se dau la SDI (Scoala de Iarna PRIME). De ceva ani incoace avem un parteneriat cu Ursus, care ne ajuta cu cateva baxuri de bere pentru o distractie la munte in adevaratul sens al cuvantului.
Ei bine, anul acesta nu am reusit sa gasim pe nimeni cu masina si a trebuit sa le transportam cu trenul. M-am ales cu vreo 2-3 din beri la mine in troller, 60 kg si o mica durere de spate. Dar a meritat :)
Alex: Anul trecut, Bianca, fosta mea coordonatoare, facea 20 de ani pe 20 ianuarie. Asa ca am inceput o campanie online, in care postam lucruri, aparent fara legatura intre ele, cu hashtagul #mistola20.
Am inregistrat apoi cate un video cu oamenii care facusera postarile, sub forma unui interviu, cu cateva intrebari despre Bianca, iar de ziua ei am aterizat cu o gasca in camera de camin, cu video-urile montate si o mare postare de reveal.
Alina: Cred ca Scoala de Iarna organizata in fiecare an de PRIME este cea mai reprezentativa aventura pentru noi. Toti humans of PRIME adunati undeva la aerul curat al muntelui, facand joculete de cunoastere, ghicind reclame sau facand singuri spoturi publicitare din cele mai dubioase cuvinte posibile. Ei bine, aici este distractia dintr-o organizatie.
Cum ati rezolva brieful ADventura URSUS?
Alina: Cadrul 1: Hartii, creioane insirate peste tot, dar si resturi de confeti colorate si palarii de petrecere in stil retro. Mesajul din mijloc: *Do you really know what happened last night?*
Cadrul 2: *Few hours ago* - Intr-o parte oameni care danseaza, la cateva mese oameni care rezolva brief-uri si schiteaza idei pe hartii
Cadrul 3: Poza de grup, oameni fericitii, trenul e in gara, iar fetele noastre spun ca un weekend nu a fost de-ajuns pentru cata energie mai aveam de imprastiat.
Andra: Primul cadru: cand ne intalnim cu totii si se salutam, suntem incantati ca ne vedem. Al doilea cadru: stam la masa cu o bautura in fata. Al treilea cadru: suntem toti zambareti si fericiti.
Liliana: Cadrul 1 – 6 dimineata, cativa somnorosi urcandu-se in tren cu un chef nemaipomenit de distractie. Cadrul 2 – prima seara de distractie cu dans si muzica buna. Cadrul 3 – in gara, la plecare. Fericiti ca am avut parte de o vacanta care ne-a unit si ne-a facut sa ne simtim bine impreuna.