Primul an de Caracteristic. Mihaela Ganciu: Am intalnit si clienti care nu erau convinsi ca putem face fata, fiind la inceput. Timpul le-a dovedit ca nu ne-am inselat

Primul an de Caracteristic. Mihaela Ganciu: Am intalnit si clienti care nu erau convinsi ca putem face fata, fiind la inceput. Timpul le-a dovedit ca nu ne-am inselat

In urma cu un an, agentia Caracteristic intra pe piata din Romania sub tutela Mihaelei Ganciu. Cu background in vanzari, Mihaela s-a indreptat apoi catre PR si comunicare in regim freelance, iar ideea de agentie a inceput sa se cristalizeze odata cu construirea portofoliului de clienti. Dupa o investitie initiala de 5.000 de euro, agentia a incheiat 2015 cu o cifra de afaceri de peste 20.000 de euro. F64, FashionUP, Floraria Magnolia, DRESSBOX, PC Garage, RTB House, Today’s, Vitacom si Wise Finance Solutions se numara printre clientii actuali ai Caracteristic.

Dincolo de cifre, mai jos facem un bilant alaturi de Mihaela privind pasii si proiectele de start, indoielile de pa parcurs si dificultatile depasite pana acum.

 

Ideea agentiei. Pasii de start

Aveam un job in vanzari si eram foarte preocupata de partea de comunicare. Simteam ca o mai buna comunicare ne ajuta sa vindem mai bine serviciile. Si interactionam foarte mult cu oamenii, lucrurile se legau, astfel m-am indreptat catre zona de PR.

Am pornit pe cont propriu si, pentru o vreme, m-am descurcat foarte bine independenta.

Treptat mi-am dorit sa pot face mai multe, mai bine, mai organizat si asa mi-am propus sa atrag noi colaborari si sa construiesc o echipa. Primul pas a fost sa gasim un nume, sa avem o identitate, ceea ce s-a constituit intr-un demers care a durat cateva luni.

Insa aveam clienti, aveam proiecte in desfasurare si eram pregatiti sa trecem la nivelul urmator.

 

Trecerea de la freelancing in companie. Avantaje si dezavantaje

In freelancing, am trecut printr-o succesiune de oportunitati. As fi putut crea agentia mai din timp, dar eu eram foarte preocupata de rezultatele si relatia foarte buna cu clientii. A fost insa o perioada foarte buna, dinamica, petreceam mult timp in mijlocul partenerilor si astfel le-am inteles foarte bine asteptarile si nevoile.

Participam la evenimente, ii insoteam peste tot, nu eram conditionata de un birou si puteam lucra in orice conditii. Astfel, am intalnit personalitati interesante si am ajuns sa cunosc oamenii mult mai bine, mi-am dorit sa le raman aproape.

Trecerea la companie mi-a permis sa am aproape o echipa pe care sa ma bazez. Imbin in continuare munca de birou cu cea de teren intr-un mod util si placut.

Desi uneori imi lipseste libertatea cu care ma obisnuisem, ma bucur acum ca am mai multe responsabilitati, dezvolt mai mult, dar si cantaresc mai atent lucrurile inainte sa iau o decizie, ma consult cu ai mei colegi.

 

Promisiunea pentru client

Suntem o agentie proaspata, concentrata pe client si pe nevoile care exista dincolo de tema unui pitch. Mi-am propus ca agentia Caracteristic sa nu se indeparteze de latura umana a comunicarii, incarcata cu emotie.

 

Rolulul agentiei tale pentru business-ul clientilor

Avem o relatie de parteneriat, bazata pe onestitate si proactivitate. Ne informam, ne pregatim din timp pentru orice actiune si ne bucuram sa facem o sarbatoare din orice campanie a clientului.

Nicio zi nu seamana cu alta in comunicare, iar in ceea ce priveste rolul omului de PR imi place foarte mult un citat al lui Henry Ford.

El spunea ca daca i-ar fi intrebat pe oameni ce vor, ei ar fi cerut cai mai rapizi. El le-a dat ceva mai mult, ceva mai util, mai confortabil. Intr-un fel, asa e comunicarea, asa este expertul in acest domeniu, identifica nevoia pe care nici nu stiai ca o ai si vine cu o solutie pentru aceasta.

 

Structura echipei

Prioritatile mele se concentreaza in jurul echipei. Imi propun sa crestem anul acesta, fiind atenti la atragerea unor oameni noi si cu experienta in agentie, iar deocamdata ma bazez pe o echipa fixa. Perfect este cand nimeresti balansul intre experienta, curiozitate, entuziasm si creativitate. Cand ajungi acolo, stii ca poti construi o echipa frumoasa, iar de la aceasta un renume.

 

Primele branduri pentru care ati inceput sa lucrati

Pe 1 mai 2014 se deschidea Sandalandala, campingul din Vama Veche, de a carui comunicare m-am ocupat. In aceeasi perioada, am inceput colaborarea cu F64 si cu FashionDays, iar acestea au ramas acele momente cheie pentru activitatea mea ca om de comunicare.

Ca agentie, am pastrat majoritatea colaborarilor si ne-am dezvoltat activitatea, incheind parteneriate cu noi companii din fashion, promovare online, distributie de electronice si retail.

 

Cele mai mari dificultati intalnite pe parcurs

Fiind o agentie proaspata, au fost o multime de provocari si de situatii neasteptate. Oamenilor le place sa auda idei indraznete, sa simta implicare din partea omului de comunicare, iar cand esti la inceput, dai totul ca sa mearga.

Am intalnit si clienti care nu erau convinsi ca putem face fata, fiind la inceput. Timpul le-a dovedit ca nu ne-am inselat.

Cred, dupa acesti ani, ca cea mai mare dificultate e cand ai o idee buna - sau mai multe - iti place, o dezbati, o dezvolti, o impachetezi si o livrezi clientului. Iar el iti raspunde ca nu se face sau se amana - din diverse motive, de la cele financiare la cele de „nepotrivire“ cu ceea ce considera clientul ca este brandul sau si chiar teama de a incerca ceva nou.

In comunicare, “sa prinzi” momentul este esential. Daca eziti, amani, ai pierdut timp valoros, iar ideea nu va mai fi aceeasi. Treci insa peste astfel de momente, stii ca poti veni cu ceva care sa atinga acel punct optim intre asteptari si capacitati.

 

Invataminte dupa primul an de business

Sunt momente cu adevarat dificile, cand nu stii incotro te indrepti. Nu ai nicio idee daca o sa iasa ceva, insa simti ca nu te poti opri. Eu am inteles ca merita sa dau totul pentru visul meu. Si am savurat din plin fiecare clipa, fiecare mic pas, am sarbatorit si am revenit rapid la lucru. Aceasta este comunicarea. O calatorie care implica multe sacrificii, atentie sporita, dar si povesti pe care le-ai asculta la nesfarsit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related