Star Trek, bineinteles. Aici chiar nu este nici o polemica. Dar cel care a anuntat prabusirea civilizatiei occidentale? Ei, aici, nu chiar previzibil, a fost nominalizat Friends.
Articolul acesta a tot circulat prind feedurile noastre starnind emotii puternice, asa cum doar oamenii pot simti fata de cultura de masa. Despre ce este acest serial? Despre felul in care America a inceput sa imbratiseze anti-intelectualismul, spune autorul. El a ajuns la aceasta concluzie, asa cum incep, de altfel, multe descoperiri in epoca moderna: cu un binge-watch pe Netflix.
Platforma a achizitionat recent drepturile de stream pentru toate cele 10 sezoane ale serialului. Si cum sa il faca relevant, la 12 ani de la difuzarea ultimului episod, se intreaba un articol din Adweek.
Pai, dupa cum o arata articolul de care vorbeam, ca si restul milioanelor de astfel de texte care apar zilnic pe outlet-uri de media din cele mai diverse, nu prea e nevoie. Mostenirea Friends s-a pastrat intacta si reuseste sa enerveze sau sa induioseze oamenii cu aceeasi actualitate.
Pe ideea asta au mers si cei de la Ogilvy Paris in campania de preroll pentru Netflix: orice ar cauta oamenii pe YouTube, se poate gasi in serialul asta. Asa ca au taguit mii de video-uri aparute in topul cautarilor – pisici, obezitate, dans contemporan – si le-au corelat cu scene din serial.
Ogilvy Paris si Netflix au, de altfel, o relatie mai veche de reciclare a popculturii in campaniile lor. Cum a fost si cea din 2014, in care gif-ul a fost incoronat regele panourilor publicitare: