Gabriela Lungu, in juriul D&AD 2016: Rigoarea jurizarii, standardul foarte ridicat al lucrarilor premiate si atentia speciala acordata designului diferentiaza D&AD de restul competitiilor

Gabriela Lungu, in juriul D&AD 2016: Rigoarea jurizarii, standardul foarte ridicat al lucrarilor premiate si atentia speciala acordata designului diferentiaza D&AD de restul competitiilor

Gabriela Lungu (specialist in leadership creativ) face parte din juriul categoriei Direct a festivalului D&AD 2016, ce se va desfasura la in perioada 20-22 aprilie la Londra. Despre popularitatea ceva mai mica a festivalului britanic de creatie in Romania, Gabriela spune ca ar putea fi cauzata de lipsa unei prezente puternice a proiectelor romanesti in randurile premiantilor.

Bilantul Romaniei la D&AD cuprinde pana acum un Yellow Pencil pentru McCann -"Noul ROM" in 2012 si trei Wood Pencils: in 2013, Spotlight a intrat in In-Book-ul D&AD (distinctie echivalenta cu actualul Wood Pencil, potrivit schimbarilor efectuate de organizatori in 2015) cu un ambalaj creat pentru vinul Mysterium Jidvei, iar in 2014 spotul "Miracolul" pentru Anim'est de la Ogilvy & Mather si proiectul de repackaging Purdey's - EYELight, produs de trei tineri resiteni, au fost de asemenea incluse in anuarul competitiei.

In continuare, Gabriela vorbeste depre particularitatile D&AD si despre calitatea de jurat:

 

Cum ai primit propunerea de jurat pentru in cadrul D&AD 

Cu super bucurie - este cea mai prestigioasa competitie de creatie din lume. Si cu surprindere - nu ma asteptam sa fiu invitata sa jurizez, nu eram nici macar membru D&AD la vremea aceea, nu stiam personal pe nimeni dintre organizatori.

M-a onorat faptul ca invitatia a fost nominala (pentru mine, nu pentru agentia la care lucram) si a fost facuta la recomandarea altor directori de creatie din Londra. Sunt primul om de comunicare roman care ajunge in juriu. 

 

De ce Direct?

I-am intrebat si eu pe organizatori; raspunsul a fost legat de expertiza mea reala in comunicare integrata, campaniile inscrise in ultimii ani in Direct fiind foarte complexe, diverse, integrate. 

 

Festivalul D&AD. Particularitati

D&AD este fara niciun dubiu cea mai inalta instanta pentru creatia din marcom-ul mondial. Sloganul din 2016 al competitiei subliniaza importanta acesteia: cand vine vorba de creatie, 'nimic nu conteaza mai mult'.

Ceea ce diferentiaza D&AD fata de restul competitiilor este rigoarea jurizarii, standardul foarte ridicat al lucrarilor premiate si atentia speciala acordata designului, componentei de art direction, craft-ului.

 

Popularitatea D&AD in Romania

In mod un pic ciudat, popularitatea D&AD in Romania este mai mica decat a multor competitii mult mai neimportante, dar in pietele mari  - precum Marea Britanie, SUA, sau Europa de Vest - un Pencil este considerat cel mai valoros premiu pe care un creativ il poate castiga in cariera. 

Motivul popularitatii mai scazute in tara ar putea fi faptul ca agentiile romanesti au castigat extrem de rar la D&AD, desi de exemplu la Cannes, o alta super competitie internationala, nu mai e chiar o surpriza ca Romania ia cativa Lei in fiecare an. 

 

Asteptari de la inscrierile in D&AD in categoria in care jurizezi

An scris pentru D&AD un intreg articol cu acest subiect. Ca sa sumarizez, astept inovatie, dincolo de creativitate; rezultate, dincolo de engagement; si scopuri mai inalte decat doar comercializarea unor produse. Nu ma indoiesc ca D&AD imi va depasi toate asteptarile. 

Bafta agentiilor de acasa care au inscris! 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related