Vizibilitate media mai mare a comunitatii creative, cresterea reprezentabilitatii ADC*RO in randul creativilor, diversificarea proiectelor sustinute si dezvoltate de Club.
Cateva dintre punctele pe baza carora Eugen Suman (Creative Director, Kubis Interactive), Mihnea Gheorghiu (Group Creative Director, Publicis Bucharest) si Claudiu Dobrita (Creative Director, FCB Bucharest) si-au construit viziunea pentru ADC*RO - viziune pe care o au de pus in aplicare in urmatorii 2 ani, in calitate de Comitet Director.
La capitolul mentalitati in publicitatea romaneasca, Eugen Suman, noul Presedinte al ADC*RO, crede ca e de lucrat pe intarirea rolului craft-ului in fiece proiect - AKA bibilitul tuturor elementelor unei campanii pana se iveste la orizont perfectiunea.
Urmeaza cresterea simtului de camaraderie in comunitatea creativa. Si la fel de binevenita ar fi desfiintarea imaginii omului creativ "artist", lipsit de ancore in realitatile de business.
Eugen Suman ne spune cum se traduc toate cele mentionate in demersurile ADC*RO din perioada urmatoare:
Alegerile ADC si noul Comitet Director
Alegerile se desfasoara o data la 2 ani si oricare dintre membrii ADC are dreptul sa-si faca o echipa si sa-si prezinte un program. Toti membrii voteaza apoi.
Momentan suntem in plina expansiune, am trecut de 40 de membri and we're still growing. Website-ul inca nu reflecta acest lucru pentru ca lucram si-acolo la un update grafic si de continut.
Responsabilitati de Presedinte. Si de Comitet
Noi am fost alesi pe baza unui program si a unei viziuni pentru ADC*RO, din care rezum un pic aici: vizibilitate media mai mare; reprezentabilitate mai mare in randul creativilor; diversificarea proiectelor in care suntem implicati.
Ca atare, responsabilitatile pentru acest mandat sunt, in primul rand, fata de oamenii care ne-au votat.
Pe langa toate acestea, ADC*RO e membru ADC*Europe, iar asta vine cu niste responsabilitati si fata de anvergura europeana a clubului, fata de proiectele europene in care suntem implicati.
Obiectivul principal in 2016 e sa crestem awareness-ul pentru Club si proiectele sale. Secundar, avem largirea bazei de membri, apoi lansarea si sustinerea unei initiative despre care o sa aflati mai multe zilele astea.
Colaborarea cu ADC*Europe. Initiative europene vs. locale
Exista initiative europene, cum ar fi Creative Express si ADC*E Awards Young Juror unde trimitem anual oameni promitatori din Romania. Membrii clubului au sansa si sa fie jurati la ADC*E Awards. Practic, noi sustinem si participam la initiativele Clubului european.
Pe langa asta, presedintele ADC*RO e in board-ul european al organizatiei ca membru cu drepturi depline, ceea ce face ca Romania sa fie bine reprezentata cand e vorba de proiecte si initiative noi.
Incercam acum sa transformam unele initiative locale in initiative europene, dar mai multe la timpul potrivit.
Comunitatea creativa din Romania. Lipsuri de adresat
Cred ca principalele lipsuri, in acest moment, tin de craft (si din partea art directorilor, si din partea copywriterilor). Lipseste bibileala, lipseste concentrarea aia pe toate elementele unei campanii, sa iasa totul cum trebuie. Dar, ma rog, asta e asa, o observatie generala, nu inseamna ca se intampla mereu. Si nu e mereu vina creativilor, evident.
Mai lipseste si camaraderia aia puternica de prin alte tari, noi inca ne mancam intre noi, nu ne bucuram de succesul colegilor din alte agentii, cred ca si aici se mai poate lucra un pic.
Dezvoltarea Scolii ADC: under construction
Avem nevoie de notorietate si rezultate internationale pentru elevii scolii si, implicit, pentru scoala. Anul asta am introdus un modul nou, Olimpiadul, in cadrul caruia se lucreaza pe brief-uri pentru studenti de la festivalurile mari: Cannes, D&AD, One Show.
Intentionam sa castigam niste trofee pentru scoala acolo. Cand se va vorbi mai mult despre aceasta scoala, vom deveni interesanti si pentru vecinii din Bulgaria, Ungaria, Slovacia and so on.
Pe langa asta, incepem sa punem cap la cap niste pachete de sponsorizari pentru clienti si pentru agentii, pentru ca scoala asta e singura care, an de an, aduce oameni noi bine pregatiti in industrie, crescand astfel business-ul tuturor – si al agentiilor, si al clientilor. Suntem siguri ca isi vor dori sa sprijine in numar mai mare Scoala.
In acest moment, Grolsch este singurul partener de cursa lunga al scolii, dar mai sunt si altii care ne-au ajutat de-a lungul timpului, si le multumim tuturor.
Alte directii de actiune
Mergem catre proiecte care fac mai cunoscuta munca oamenilor de creatie. Proiecte care aduc plus valoare industriei as a whole.
Intentionez sa lucrez mai mult si cu colegii din celelalte doua mari asociatii ale industriei, IAA si UAPR, sa vedem cum putem creste impreuna industria asta si mai mult. Sunt multe zone in care putem colabora.
Pe unde vom incepe sa auzim mai raspicat vocea creativilor?
Mi-ar placea sa o auzim peste tot. Imaginea asta a creativilor de "artisti" care nu inteleg business-ul este complet gresita.
Seniorii de la creatie inteleg un grafic de vanzari, un rezultat de research si un plan de business la fel de bine pe cat inteleg ultima instalatie a lui Hirst si e pacat ca tot acest knowledge sa fie ignorat. Ma refer aici la fel de mult la interiorul agentiilor, cat si la interiorul salilor de meeting de la clienti.