Golin anunta lansarea editiei de anul acesta a Media Recap – singura analiza din Romania care prezinta trendurile din social media pentru 2016, precum si cele mai relevante campanii si evenimente din social media din 2015. Raportul este realizat in cadrul unui parteneriat intre The Bridge™, hubul de expertiza digitala Golin, si bloggerul Alex Ciuca.
"Cu Media Recap ne propunem sa identificam trenduri, canale si tehnologii digitale care vor influenta semnificativ activarile de social media in 2016. Setam astfel contextul pentru campaniile din acest an, mai ales ca activitatea din social media a devenit si mai relevanta, cu 8 milioane de romani care utilizeaza cel putin o platforma sociala.", spune Raluca Duta (Chief of The Bridge™, Golin).
2015 a fost marcat de stransa legatura dintre storytelling vizual si storytelling emotional, iar brandurile au trecut de la auzul selectiv la cel activ, pentru ca tot mai multi utilizatori au o conexiune mobila continua.
Acesta este lozul castigator pentru advertiserii care au vrut sa genereze conversatie in interactiunea cu comunitatile, pentru a face din ascultare un motor de descoperire de insighturi pentru brand.
Pentru 2016, macro-trendurile cu adevarat relevante sunt nevoia consumatorilor de a vedea utilitatea in interactiunile cu tehnologia, focusul pe trairile oneste in comunicarea brandurilor pentru a declansa emotii autentice.
Un trend important din 2015 care se va mentine si in 2016 este continutul video integrat, mai ales ca in 2015 Facebook aproape ca si-a dublat view-urile zilnice pe video-uri la 8 miliarde, depasind YouTube.
De asemenea, Twitter a lansat video-urile native, iar Snapchat raporteaza zilnic 6 miliarde de vizionari ale video-urilor pe platforma (si acest numar va continua sa creasca, avand in vedere ca Snapchat nu a vrut sa se afilieze la Facebook).