La Istanbul, din iulie 2013, Karpat Polat se afla la conducerea propriei agentii, independenta de vreun grup de comunicare. Numele ei se scrie cu majuscule: KARPAT.
Momentan, acolo se cauta un Senior Art Director, in caz ca va tenteaza sa iesiti o perioada dintre granitele romanesti pentru a lucra cu omul care a pus Turcia in festivalurile internationale de publicitate. Doar un aviz, se poate ca seful sa va fie atins de microbul fotografiei-pe-ascunselea:
Doi ani la rand in top 10 CDs din lume la Cannes Lions (2009 si 2010), dupa numarul de premii, numit in top 10 copywriteri din lume potrivit ranking-ului Luerzer's Archive in 2011, aflat in Top 50 Creativi din Turcia al publicatiei Turkish Times si probabil mai gasim niste titulaturi daca apelam la Google in limba turca.
Inainte de KARPAT, Karpat a facut inconjurul Istanbulului in agentii, cu o oprire de doi ani in Sao Paolo, Brazilia, si a facut sa ploua cu premii.
A inceput la JWT Istanbul in 1998, a continuat in Medina Turgul/DDB, perioada in care a adus si primul Leu de Aur pentru advertising-ul turcesc. Dupa ce a lucrat o perioada intr-un creative shop local, Rafineri, Karpat a luat calea DM9DDB, atentie, fara sa stie sa dea "buna ziua" in portugheza.
3 ani petrecuti acolo si alte premii mai tarziu (inclusiv un Global Cyber Agency of the Year, anume in 2005), Karpat a venit la conducerea DDB&Co. din Istanbul in 2006, o agentie tanara, proaspat infiintata. O sa vedem cu ce campanii a propulsat-o in inaltimile de festival.
Cu Karpat Polat o sa va intalniti in luna mai la Premiile FIBRA; si tot atunci, lucrarile voastre vor trece prin filtrele mintii lui. Stati un moment si imprieteniti-va cu gandul asta. Iar, acum, sa joace campaniile:
Dank!, un magazin turcesc de mobila second hand e destul de cunoscut in circuitul festivalier, pentru ca nu o singura data Karpat Polat a prezentat povestea nu prea ofertanta a acestuia in moduri surprinzatoare.
In 2009, preturile erau raschetate in tandem cu imperfectiunile obiectelor comercializate, idee apreciata la Cannes (Bronze), Golden Drum (Silver), Epica (Epica d'Or si Gold) si Eurobest (Silver si Bronze):
In 2011, first hand-ul mobilei se petrecea in 3 momente-cheie ale istoriei: un discurs al lui Barack Obama, caderea Zidului Berlinului si misiunea spatiala Apollo 13. Notati: doua Bronze-uri la Cannes, un Gold si un Silver la Golden Drum si un Gold la Epica.
Iarasi in 2012, Dank! isi face simtita prezenta la Cannes ilustrand micile inadvertente pe care le intelege oricine a apelat vreodata la un serviciu de livrare si a ramas cu probleme de incredere in umanitate:
Subtilul pare sa fie arma preferata a lui Polat, folosita inca o data in 201o cu ocazia unei campanii WWF. Doua tipuri diferite de anxietati sunt puse fata in fata in seria de printuri de mai jos, premiata cu un Silver la Cannes Lions (Outdoor) si la fel si la Golden Drum (Press):
Trecuta in 2011 la Cannes Lions (Bronze la Outdoor), Golden Drum (Silver la Print si inca unul la Outdoor) si Eurobest (Bronze la Outdoor), campania CNN - "Live From The Source" ii plaseaza la microfoanele CNN pe 4 dintre liderii politici de la acel moment - Barack Obama, Angela Merkel, Vladimir Putin si Nicolas Sarkozy:
Si incheiem impotriva cronologiei, cu doua campanii din 2009, premiate cu Bronze-uri si Silver-uri pe la Cannes si Golden Drum. Clientul ambelor:Finansbank din Turcia.
Prima demonstreaza, simplu, rapiditatea obtinerii finantarilor proiectelor de constructie cand apelezi la Finanasbank. Si uite cum se trezesc, brusc, cu o cladire in fata stolul de pasari ce zboara linistit, zeppelinul molcom si zmeele care abia se dezmeticesc:
Iar ultima, Bronze - categoria Press la Cannes Lions in 2009, comunica serviciul de asigurari auto Finansbank. Pare o simpla sugestie la margine de drum, dar cum esti tu oare orientat?