Premiile FIBRA se apropie cu pasi consistenti. Si v-am promis un juriu, nu? Cum s-a vazut inclusiv duelul absurdisto-romanesc Droga vs. Bogusky, am tot ocolit retelele, caci ne plac independentii. Sunt asa, mai cu vino'ncoa; si mai pe placul target-ului (sic). Nu doar capitanul jurat e neafiliat, la fel tot crew-ul creativ care va juriza la inceput de mai. Tineti-va, e timpul sa-i cunoastem membrii.
Primul nostru jurat e Copywriter. Dar si ce Copywriter. De la 17 ani, cand a castigat un concurs de studenti si a intrat direct in agentia ruseasca Voskhod. Dupa ce a urcat un pic treptele creatiei, pana la Deputy Creative Director, a luat-o inspre Olanda si s-a intors la radacini. Deci, daca-l cautati, Evgeny Primachenko gandeste campanii la birourile Wieden+Kennedy Amsterdam din postura de creativ, minus "director".
Pana il cunoastem din cuvinte, o sa-l luam pe cale de campanii. Cinci la numar, fiecare trecute si recunoscute la mai mult de un festival.
Un Leu de Argint la Cannes, categoria Film, in 2015 pentru campania S7 Airlines -" Imagine". Pe scurt, ideea se inscrie in ciclul "Mos Craciun exista". Stii cand erai copil si visai la sirene, mamuti, rachete, lumi subterane si demult uitate? Si acum nu-ti mai vine sa crezi, dar chestiile astea sunt adevarate, ciuleste ochii:
Heineken a croit legende si le-a scos la licitatie pentru a sustine Reporters without Borders. Bine, nu a croit singur. Cu ajutorul a mai mult de 40 de personalitati din domenii precum sportul, entertainment sau arta, niste afise Heineken au trecut prin niste experiente pe care nici noi, nici voi n-o sa le parcurgem in aceasta viata. Bilant: 5 Lei la Cannes Lions in 2014.
S-a inventat un sport anul trecut, alergatul dupa soare, care imbina fotografia cu matematica si aviatia. Obiectivul: sa joace feste timpului. Prima campanie globala a brandului de ceasuri CITIZEN a castigat un Leu de Aur si unul de Argint la Cannes Lions 2015, categoria Promo & Activation.
Si iata o cauza nobila cu care suntem mult-prea-familiari: gropile din asfalt. Cand li se asociaza, inexorabil, chipuri de politicieni infometati dupa voturi, pai atunci o sa se si astupe. S-a aruncat in ea cu Gold-uri la Cannes in 2013. Vazuta si premiata, de asemenea, la Clio, Golden Drum, London International Awards, Eurobest si EPICA Awards.
O campanie de stimulare a cititului/ cumparatului de carti. Ati mai vazut? Ati mai vazut. Dar nu asa. Nu bazate pe o nevoie cruciala, dar prea putin constientizata: cea de a citi orice cand ai o intalnire de gradul doi cu toaleta. In particular, flacoanele odorizantelor de camera. Care au capatat veleitati literare in cadrul campaniei 100 000 Books - "Book fresheners".
Premiile au venit, intre altele, de la Cannes Lions (Bronze la Use of Media), Golden Drum (Grand Prix la Direct), Eurobest si EPICA Awards.
Si-un desert dublu in forma a doua ode minunat de diferite. Evgeny, te asteptam.
Premiile FIBRA
Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar pietei de comunicare pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Fesivalul recunoaste si incurajeaza creativitatea locala.