O misiune aproape imposibila: sa introduci oaia neagra in publicitate ca s-o folosesti in avantajul tau. Alex Bogusky a reusit sa ia cool-ul si sa-l transforme in uncool, spune Mihai Gongu (GMP). Si nu de o singura data. Da, Droga a stiut sa faca surf pe val ca nimeni altul. Dar Bogusky si-a creat propriul val si l-a facut relevant pornind de la zero. Dar, totusi, de ce ar veni Bogusky in Romania? Pentru ca sigur are stramosi aici, continua Mihai. Pana la urma, de la lupul dacic sau Dracula si pana la Observator/Antena 1 - RGB News sau Untold - Pay With Blood, suntem tara PR-ului neconventional. Ne-am intelege de minune.
Pe care? De ce?
Droga vs. Bogusky? David Droga e the American Dream. A inceput in the mail room la Grey. Pe vremea cand Grey era gray, nu agentia lui Nils Leonard. A ajuns director de creatie la o varsta la care altii nu ajung nici juniori. A transformat Singapore in cel mai cool loc pentru art directori. Si, in 2 ani, Londra in cel mai cool loc pentru expatii creativi. De care au profitat apoi valuri de argentinieni, brazilieni si poate candva, romani. A ajuns Global CCO la Publicis si a lasat totul ca sa demonstreze ca poate scrie istorie cu brandul lui, ca antreprenor.
Dar eu aleg Bogusky cu ambele maini. Pentru ca CP+B e agentia care a scos publicitatea din locul unde statea pretioasa si la costum si a dus-o in strada. Care a inteles ca meseria noastra e sa generam conversatie, nu advertoriale.
Campania favorita
Campania care a facut fumatul uncool in tara care a inventat fumatul cool.
Campania care a facut masinile mici cool in tara care a inventat masinile mari cool.
Campania care a facut unfriending-ul cool in momentul in care toata lumea dadea Add Friend.
Bogusky a inventat oaia neagra in publicitate. Alti publicitari au inventat doar un logo despre asta. Sau un slogan.
Cum l-ai convinge sa vina aici?
Pentru ca e tara care respira unconventional PR prin toti porii. Toate campaniile tari ale ultimilor 5 ani, de la American Rom la RGB News si Pay with Blood, sunt campanii de unconventional PR.
Toate campaniile politice majore ale ultimilor 15 ani au fost decise de unconventional PR.
Dracula este a piece of unconventional PR. (Negustorii brasoveni au avut niste conturi de reglat cu Principele Vlad). Batalia de la Posada e un excelent stunt de PR. Lupul dacic este unconventional PR. Si exemplele pot merge oricat de departe in istorie. Bogusky are sigur un stramos de prin meleagurile acestea.