Droga sau Bogusky? Vasile Alboiu (Lowe Group): Amandoi, daca as fi inscris acum 5-6 ani. Acum, insa, as vota pentru Droga

Droga sau Bogusky? Vasile Alboiu (Lowe Group): Amandoi, daca as fi inscris acum 5-6 ani. Acum, insa, as vota pentru Droga

A pus o multime de barbati duri sa cante in cor "Truly Madly Deeply" si a iesit ceva mai memorabil decat versiunea Savage Garden. Era inaintea intregii lumi cand punea graffiti pe ce parea a fi un avion Air Force One. Apoi, e australian. Sunt cateva dintre motivele pentru care Vasile Alboiu (Chief Creative Officer, Lowe Group) inclina spre David Droga, in situatia de a alege intre el si Bogusky.

Vorbind despre motivatia lui in rol de creativ, Vasile spune ca pasiunea e cel mai tare motivator, chiar mai puternic decat succesul. Lucru uneori uitat de industria romaneasca de advertising:

Suntem atat de porniti in goana spre succes, incat uneori uitam sa ne bucuram suficient de ceea ce facem. Punem prea usor la zid micile scapari ale unuia sau altuia, ne e greu sa fim “supportive” si vedem in fata propriul drum fara sa ne gandim ca e mai interesant poate sa avem alaturi si alti oameni.

Ne lipseste atitudinea sanatoasa si dezinvolta a advertiser-ului din afara, iar asta din pacate se invata mai greu, pentru ca tine de comportament, nu de creativitate.

 

Tu, creativ, si motivatia. Proiecte cu potential de festival si restul

Cel mai tare „motivator” pentru mine a fost si ramane pasiunea pentru ce fac. Cred ca prima data am simtit dorinta sa fac mai mult si mai bine prin clasa a V-a cand am participat la un concurs de postere si am desenat un poster la Star Wars – A new hope.

Mi-a placut atat de mult sa-l fac incat...l-am refacut de cateva ori si la final tot nu am fost pe deplin multumit. Din fericire, a trebuit sa-l predau la un moment dat asa ca... m-am linistit pe moment.

Acum, prima senzatie cand vad un proiect e cea mai importanta. Ce simt atunci “in stomac” face de obicei diferenta. Sigur ca sistemul nu e pe deplin infailibil si uneori revin asupra anumitor proiecte care capata alte valente insa ma bazez pe instinct destul de mult.

O mare parte din proiectele pe care le facem zi de zi nu prea au potential de festival asa ca, matematic cel putin, se restrang alegerile.

 

3 stoppere ale advertising-ului curajos

1. Frica de a gresi. Si asta cred ca e o problema a noastra, a tuturor romanilor. Probabil ca e mostenita din mosi stramosi, de cand Decebal a gresit si l-a suparat pe Traian, diversi domnitori care-i tot calcau pe bombeu pe turci si o oaie suparata pe iarba pentru ca ciobanul moldovan n-o prea asculta.

E firesc sa mai si gresim din cand in cand si e la fel de firesc sa invatam din asta. Nu cred ca romanii au fost programati sa fie acesti oameni-fara-de-gresala-fara-pata-si-imaculati.

2. Frica de nou / schimbare. Uneori, calea batatorita e mai buna. Sau...daca tot merge asa...de ce sa schimbam? Lumea se schimba – vorba doamnei-regina-elfa din Stapanul Inelelor – si noi odata cu ea. De ce n-am face insa cativa pasi inainte daca tot are loc schimbarea asta?

3. Banii. Si aici e vorba de bugete care tind sa se micsoreze uneori atat de mult incat trebuie sa te gandesti bine daca la finalul zilei mai ramane ceva pentru un teambuilding sau bem o bere cu totii undeva pe-aproape.

Totusi, uneori, un buget usor redus (doar usor...foarte usor) poate aduce pe tapet cateva idei si solutii cel putin interesante. Trebuie regasit probabil acel echilibru corect intre ce vrea clientul si cat e dispus sa investeasca.

 

Proportia glamour/succes/worthwhile work vs. compromis

Cred ca succesul e un rezultat al muncii de zi cu zi. Nu-l vad ca pe un scop in sine cat mai de graba ca o consecinta. Pana la urma, daca faci mai mult in fiecare zi, daca inveti putin cate putin, daca stii ca greseala e normala, daca iti dai seama ca job-ul asta e si despre a te bucura de ce faci atunci succesul si covoarele rosii isi cam pierd din importanta in mod natural.

Cred ca trebuie, la final de zi, sa te simti bine tu cu tine si daca asta se intampla, atunci il poti numi succes.

 

Este advertising-ul autohton in urma advertising-ului din afara? 

Ce facem noi aici in tarisoara noastra nu e nici pe departe in urma a ceea ce se intampla afara din punct de vedere creativ. Si asta se vede la festivalurile mari. Agentii din Romania continua sa castige an de an o multime de premii importante si cred ca o sa continue trend-ul asta firesc dealtfel.

Ce mai avem insa de invatat e felul in care privim job-ul asta de advertising si, in general, orice fel de munca. Suntem atat de porniti in goana spre succes, incat uneori uitam sa ne bucuram suficient de ceea ce facem.

Punem prea usor la zid micile scapari ale unuia sau altuia, ne e greu sa fim “supportive” si vedem in fata propriul drum fara sa ne gandim ca e mai interesant poate sa avem alaturi si alti oameni.

Ne lipseste atitudinea sanatoasa si dezinvolta a advertiser-ului din afara, iar asta din pacate se invata mai greu, pentru ca tine de comportament, nu de creativitate.

 

Cine ti-ar placea sa-ti jurizeze work-ul: Droga sau Bogusky?

Amandoi daca as fi inscris acum 5-6 ani. Acum, insa, as vota pentru Droga. De ce? Pentru ca a pus o multime de barbati sa cante in cor "Truly Madly Deeply" si i-a iesit mai bine ca Savage Garden. Pentru ca e cu multi pasi inaintea tuturor – sau cel putin asa da senzatia – inca de pe la inceputuri cand a pus graffiti pe Air Force One. Si nu in ultimul rand pentru ca e australian.

 

Cum l-ai invita in Romania in 140 de caractere? :)

L-as invita sa schieze pe Transalpina – in felul asta poate revine la visul din tinerete – si se face totusi instructor de ski...

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related