Consumatorii nu fac distinctia intre continutul editorial si publicitatea nativa, arata un studiu publicat in numarul din decembrie al Journal of Advertising.
Cercetarea investigheaza felul in care consumatorii reactioneaza la plasarea acestui tip de publicitate in articolele online.
Intr-un prim experiment, subiectii au avut de citit doua texte online, unul dintre ele fiind o stire, iar altul publicitate nativa. Cercetatorii au prezentat 12 versiuni ale reclamei, cu diferite marcaje ale acesteia: Sponsorizat de, Prezentat de, Publicitate.
Doar 17 dintre cei 242 participanti la studiu, mai putin de 8%, au reusit sa identifice publicitatea nativa ca un mesaj de marketing.
Studiul arata si ca e mai usor pentru consumatori sa identifice contentul platit de advertiseri, daca el este marcat cu “Publicitate” sau “Sponsorizat de”, comparativ cu marcaje de genul “Prezentat de” sau “brand voice”.
In al doilea experiment, cercetatorii au folosit o tehnologie de eye-tracking pentru a determina cele mai vizibile pozitii ale plasarii reclamelor. A rezultat ca marcajele cel mai usor de remarcat sunt cele din centrul paginii, fata de cele de la inceputul sau sfarsitul articolului.
In ciuda marcajelor, insa, in cele mai multe cazuri, consumatorii nu au facut conexiunea intre ele si textul articolului.
Rezultatele nu ar trebui sa surprinda pe nimeni, spun autorii, atata timp cat menirea native advertisingului chiar asta e: sa se infiltreze in continutul editorial inconjurator. In SUA, insa, Federal Trade Commission doreste noi standarde pentru publicitatea nativa care sa impiedice inselarea consumatorilor.
Si cateva exemple: