Adrian Ichim (Managing Partner, Advanced Ideas) spune ca anul acesta accentul a fost pus pe partea de performance, unul din trendurile lui 2015. Si, daca pana acum, planurile de digital porneau de la “ce buget e disponibil”, in 2016, focusul va fi pe mobile si pe schimbarea metodelor traditionale.
Cuvantul anului in digital
Conversie.
In 2015 s-a pus accent mai mult ca oricand pe comportamentul user-ului dupa ce ajunge in site si pe modul in care acesta poate fi transformat in lead.
Evident, atunci cand vorbim de e-commerce, focusul a fost pe procesul prin care transformam vizitatorul in cumparator, pe modul cum convertim vizita in achizitie.
Noutati in industrie
Vedem din ce in ce mai mult focus pus in zona mobile. Daca in 2014 a fost mai mult un trend, in 2015 din ce in ce mai multe companii au luat in calcul aceasta zona in strategia de comunicare digitala. Este, in mod evident, elementul care lipsea pana acum digitalului pentru a crea punti de legatura intre TV, radio, trade si digital.
Ce a disparut in 2015
Fata de anii precedenti, “de dupa criza”, a disparut teama de a investi bugete in zona de comunicare digitala. Daca, la un moment dat, discutia vis-a-vis de planurile pe zona de digital a unei companii pornea de la “ce buget e disponibil”, in 2015 lucrurile au revenit la o oarecare normalitate.
Evident, exista si o zona de buget existenta in cadrul unui brief; dar in general, cand vorbim de o strategie pe minim 1 an de zile, focusul e in primul rand pe obiectivele companiei declinate pe digital.
O campanie revolutionara
In 2015 accentul a fost pus pe partea de performance, putem spune ca a fost unul din trendurile anului ce tocmai se incheie.
Bugetele au fost investite in mare parte catre canale “sigure” din punct de vedere al rezultatelor, nu s-au “riscat” bugete pe campanii inovative care sa iasa din tipar.
Cel putin in ceea ce ne priveste, am dezvoltat o multitudine de campanii integrate cu digitalul insa nu putem considera niciuna “revolutionara” in adevaratul sens al cuvantului.
Ce predictii se pot face pentru 2016
Crestere, crestere crestere :) Focus pe mobile si pe digitalizarea organizatiilor – am simtit o nevoie a organizatiilor de a schimba procesele traditionale cu cele digitalizate, iar acest lucru nu poate decat sa ne bucure.
Evolutia agentiei
Am crescut atat ca cifra de afaceri, cat si ca echipa. Totodata, am investit si in alte directii de dezvoltare, toate “surprizele” le vom comunica incepand cu anul urmator.
Obiectivul principal a fost insa acela de a gasi o serie de clienti cu care sa dezvoltam pe termen lung o relatie frumoasa de parteneriat. In mare parte, obiectivul a fost atins; vrem sa continuam pe aceeasi linie si anul urmator.
Cea mai mare schimbare in agentie
Anul 2015 a fost un an foarte interesant pentru Advanced Ideas, vorbim atat din prisma clientilor “castigati” pe parcursul anului cat si prin prisma maririi echipei, ajungand in prezent pana la aproximativ 30 de persoane.
Este o provocare sa reusesti sa gestionezi o echipa de 30 de caractere puternice dar si o satisfactie reala cand la sfarsit de an observi ca faci parte dintr-o echipa extrem de unita.
Cea mai apreciata campanie a agentiei
Una dintre campaniile cu care ne mandrim anul acesta este cea facuta pentru clientul RIO Bucovina, “Infioara-ti simturile”.
Campania a avut in spate un mecanism simplu. Pentru a intra in cursa pentru premiile saptamanale sau pentru marele premiu, consumatorii trebuiau sa introduca codurile de sub eticheta sticlelor de apa Bucovina, fie in aplicatia integrata Facebook si dedicata campaniei, “Infioara-ti simturile”, fie pe pagina dedicata.
Campania o consideram un succes in primul rand prin prisma rezultatelor concrete. Cresterile privind numarul de persoane participante sau numarul de coduri promotionale inscrise in aplicatie stau marturie, paralel atingandu-se si obiectivul de awareness si de engagement al user-ului cu produsele Bucovina.