[PR creativ] Roxana Marin si Ana-Maria Balan (Porter Novelli): Sectorul de PR din Romania trece printr-o perioada de cautari si remodelari. Acelasi fenomen domina si pe plan international

[PR creativ] Roxana Marin si Ana-Maria Balan (Porter Novelli): Sectorul de PR din Romania trece printr-o perioada de cautari si remodelari. Acelasi fenomen domina si pe plan international

Roxana Marin –  Strategic Communications Manager si Ana-Maria Balan – Creative Director Porter Novelli spun ca agentia a trecut, anul trecut, printr-un proces de remodelare a viziunii: scopul a fost acela de a se detasa de nivelul micro la care s-a manifestat creativitatea in PR - tactici, si sa ofere o gandire consistenta clientilor.

 

Creativitatea pe piata de PR din Romania

Ana-Maria Balan: Creativitatea a fost mereu importanta in comunicarea de PR. Felul in care este acum abordata si scoasa in evidenta s-a schimbat. Creativitatea poate deveni un model de business (la nivel macro) sau conditia existentei unui departament in agentie (la nivel micro). Insa creativitatea fara planning nu poate genera valoare de business, lucru pentru care clientii apeleaza la gandirea unei agentii.

 

Cum s-a adaptat agentia la aceasta tendinta

Roxana Marin: Anul trecut am inceput un proces de remodelare a viziunii si structurii agentiei. Sistemul nostru actual emuleaza gandirea unei agentii integrate de comunicare, avand celulele firesti: strategie, creatie, client service si divizia de events.

Scopul nostru a fost acela de a ne detasa de nivelul micro la care s-a manifestat creativitatea in PR - tactici, si sa oferim o gandire consistenta clientilor. Punem accent pe creativitatea strategica si mai apoi pe instrumente, canale si executii prin care mesajul sa ajunga la audienta/consumator.

Iar acest lucru deja se vede in rezultatele de business si in modul in care ne percep clientii.

Atunci cand am pornit la acest drum ne-am asumat un risc, dar efectele ne indica faptul ca suntem pe o directie buna si cateodata chiar peste ce inca se intampla pe piata internationala de PR.

 

Creativitatea in componenta unei campanii de PR

Roxana Marin: Este importanta atat timp cat se inspira din cel mai bun gand strategic de care au nevoie clientul si brieful lui la acel moment. Creativitatea considerata separat de obiective si strategie nu produce valoare de comunicare si de business.

 

Nivelul de creativitate a PR-ului din Romania

Ana-Maria Balan: Sectorul de PR din Romania trece printr-o perioada de cautari si remodelari. Unele agentii se restructureaza, altele se concentreaza pe oferirea unor anumite servicii. Altele isi cauta o noua identitate care sa le ofere acel competitive edge in raport cu ceilalti jucatori ai pietei.

Inca nu am ajuns la o maturitate stabila, iar acest lucru se intampla si pentru ca pe plan international, acelasi fenomen (de regandire si restructurare) domina sectorul de PR.

 

Obstacole

Roxana Marin: Nu intampinam astfel de obstacole. Atata timp cat propunerea de comunicare este argumentata si urmeaza un fir rosu, componenta creativa este inteleasa si asimilata natural.

In general, nu ocolim obstacolele, ci preferam sa construim relatii bazate pe transparenta si incredere impreuna cu clientii nostri. Portofoliul nostru este impartit in branduri cu care colaboram inca din 2006 si clienti pe care i-am castigat in ultimii 2 ani de cand implementam acest nou model de business in care strategia si creatia sunt motorul dezvoltarii business-ului. 

 

Cata libertate creativa are PR-ul

Roxana Marin: Depinde de client si tema. Unele briefuri impun natural ca PR-ul sa decline mesajul campaniei de ATL, alte campanii pe care le avem in derulare au PR-ul ca lead.

 

Cel mai creativ proiect care a fost acceptat

Avem multe exemple, insa in mod special ne vine in minte campania de lansare pe care o pregatim pentru un client nou castigat din industria bauturilor spirtoase. Stay tuned! :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related