Industria filmului este intr-o continua dinamica. Si campaniile de PR sunt la fel. Pentru ca fara spectatori, filmele nu sunt complete. De la „Woman in Gold” (Femeia in aur), „The Imitation Game” (Jocul Codurilor) si „Burnt” (Super Chef) si pana la The Avengers (Razbunatorii) sau seria The Hobbit (Hobbitul), indiferent de scenariu si publicul tinta, toate filmele au in spate campanii complexe de PR si media care se construiesc cu mult timp inainte. Si nu mai este important sa faci totul ca la carte, ci sa gasesti acel carlig in comunicare si sa alegi tacticile si mesajele in functie de fiecare canal media si de cei carora li se adreseaza.
„Pentru fiecare film, provocarea este de a oferi publicului tinta experiente memorabile, pe masura anvergurii sau specificului filmului. Promovarea incepe cu cateva luni inainte de lansarea unui film si presupune un mix de comunicare eficient si de impact – PR, evenimente, proiecte speciale, publicitate conventionala si neconventionala, parteneriate media, social media. Multe detalii si termene limita, creativitate si viteza de reactie care se traduc in ore si munca unei echipe pasionate si dinamice”, a declarat Andreea Zidaru (General Manager, Forum Film Romania).
Cele mai asteptate filme ale toamnei acestui an beneficiaza de campanii de PR creative, eficiente si complexe, menite sa atraga publicul in salile de cinematograf. „James Bond: SPECTRE”, „Jocurile Foamei: Revolta – Partea a 2-a” (premiera pe 20 noiembrie) si „Star Wars: Trezirea Fortei” (premiera pe 18 decembrie) sunt productii care beneficiaza de intreg arsenalul de PR – activari, evenimente si proiecte speciale, mesaje tactice in online si offline, materiale si interviuri in exclusivitate, concursuri si buzz in social media.
„In ultimii doi ani am realizat campanii de PR pentru un numar de aproximativ 40 de filme si fiecare film inseamna o noua provocare din punct de vedere al comunicarii. Exista o complexitate de gusturi si trebuie sa avem permanent mesajele impachetate atractiv si relevant pentru publicul tinta. Este esential sa gasim acele tactici care sa capteze atentia si sa fie memorabile, pentru a-i atrage pe spectatori la cinema. Iar cel de-al 24-lea film din seria James Bond ne-a provocat sa venim cu o abordare creativa”, a spus Raluca Zamfir (Managing Partner, Ran Events Communication).
Cifrele pun in lumina efortul si implicarea tuturor, de la actori la echipa de filmare si productie, de la marketing la PR. „SPECTRE” a debutat pe primul loc si in box-office-ul romanesc, avand aproape 103.000 de spectatori in primul weekend de la lansare, si a generat vanzari de bilete de aproape 509.000 de dolari – devenind si filmul din seria James Bond cu cel mai bun opening weekend. Iar dupa doar o saptamana de la premiera romaneasca, „SPECTRE” a depasit deja 210.000 de spectatori.
„SPECTRE” este cel de-al 24-lea film din celebra franciza britanica „James Bond” si cel de-al patrulea film cu actorul Daniel Craig in rol principal, dupa „Casino Royale” (2006), „Quantum of Solace” (2008) si „Skyfall” (2012).
In doar sapte zile de la premiera sa regala de la Londra, unde au participat si Ducele si Ducesa de Cambridge si Printul Harry, „SPECTRE” a intrecut toate recordurile de box office din Regatul Unit si a inregistrat incasari de aproximativ 63,8 milioane de dolari, devenind filmul cu cea mai buna deschidere din toate timpurile, in UK. Mai mult, filmul a debutat pe primul loc in box office in intreaga lume, avand in primul weekend incasari de aproape 200 de milioane de dolari. „SPECTRE” a inregistrat incasari de 300 de milioane de dolari in mai putin de doua saptamani, incluzand cele 73 de milioane de dolari de la premiera din SUA.
Echipa Forum Film a fost formata din Andreea Zidaru (General Manager) si Patricia Calugaru (Marketing Coordinator).
Din echipa RanEvents au facut parte Raluca Zamfir (Managing Partner), Patricia Mihail (Director) si Claudia Miler (PR Manager).