[Profi de advertising] Bogdan Nitu: Cursul tinut de mine ofera studentilor un model de gandire structurata despre cum pot crea, in digital, relatii intre brand si oameni, atat non-clienti cat si clienti

[Profi de advertising] Bogdan Nitu: Cursul tinut de mine ofera studentilor un model de gandire structurata despre cum pot crea, in digital, relatii intre brand si oameni, atat non-clienti cat si clienti

Bogdan Nitu e Managing Partner la WebStyler si, dupa ce de-a lungul carierei a lucrat cu nume importante si a oferit consultanta pe digital, in 2014 s-a hotarat sa devina profesor la Scoala IAA.

A conceput un modul de digital pentru ca e de parere ca rolul principal al comunicarii digitale e sa faciliteze relatii puternice si de calitate intre brand si consumator. Incearca mereu sa tina curricula adaptata prezentului, sa vina cu exemple concrete care sa-i ajute cursantii sa inteleaga mai bine notiunile.

Cursantii lui au, de obicei, 4-5 ani experienta, asa ca vin cu un background pe care Bogdan Nitu incearca sa construiasca. In domeniul publicitatii nimic nu e usor, iar totul se bazeaza pe trail & error, ceea ce inseamna ca e nevoie de multa energie si determinare. L-am intrebat mai multe pe Bogdan despre modulul de digital de la IAA, asa ca il lasam sa ne povesteasca mai jos:

 

Profesor la IAA

Totul a inceput cu o intalnire la care Laura Tampa ne-a invitat pe Andrei Lascut si pe mine sa discutam despre cum am putea sa punem bazele unui modul despre marketingul digital la Scoala IAA.

Am descoperit in acea intalnire ca viziunea mea despre marketingul digital este foarte similara cu a lui Andrei. Asa ca, alaturi de Laura, Andrei si cu mine am gandit intregul modul digital. Eu predau partea de strategie de comunicare in digital.

 

Despre curs

Modulul digital se adreseaza unor oameni care au minim 5-6 ani de experienta in marketing si comunicare. Cu cat s-au lovit mai mult de probleme, cu cat au vazut mai mult ca digitalul nu inseamna o pagina de facebook sau un site, urmate de multi bani in media. Acestor oameni le vine in ajutor modul de digital al Scolii IAA.

Cursul tinut de mine dureaza 6 zile si urmeaza primelor 6 zile de curs, tinute de Andrei. Modulul digital are un itinerar de 18 zile: incepe firesc cu strategia de marketing digital ca treptat sa ajunga in zona de implementare si livrabile.

Pe scurt, cursul tinut de mine ofera studentilor un model de gandire structurata despre cum pot crea, in digital, relatii intre brand si oameni, atat non-clienti cat si clienti.

Cursul trateaza subiecte precum motivatiile oamenilor de a se implica intr-o relatie cu un brand, modalitati de engagement, procese de construire a unui continut relevant sau a unei arhitecturi digitale.

Timpul celor 6 zile este impartit aproape 50/50 intre teorie si practica iar partea teoretica este foarte mult bazata pe exemple, atat internationale cat si locale, inclusiv personale.

 

Experienta IAA

Primul lucru pe care il spun cursantilor este sa se astepte la ceva neasteptat. Le spun ca nu le voi vorbi despre facebook, site-uri, livrabile in general, ci despre cu totul altceva. Le spun ca imi propun sa le daram aproape tot ce aveau in minte despre digital inainte de a veni la acest modul.

 

Ideea cursului

Gandirea de baza a cursului am facut-o in cele 6 luni in care, impreuna cu Andrei, am construit curicula modulului. De atunci, la fiecare editie updatez cursul cu informatii noi ce tin de evolutia digitalului, dar si cu studii de caz noi, ce sustin teoriile pe care le prezint.

Cand am construit structura fiecarui subiect al cursului, am plecat de la o problema ce mi-a fost ulterior confirmata la fiecare editie a modulului: cand construiesc o strategie, oamenii din marcomm nu aplica un proces de lucru, ci au deja ceva in cap legat de ce vor sa faca, de obicei raportat la ce s-a mai facut. Cursurile provoaca acest mod de gandire si urmaresc un proces de construire a unei strategii, dupa care trecem la practica.

De asemenea, studentii au un brief de lucru in echipe pentru acasa, a carui rezolvare o construiesc pe toata durata scolii. Fiecare intalnire incepe cu feedback la munca facuta “acasa”.

 

Idei de cursuri neconventionale

Nu m-am gandit daca modulul de digital al scolii IAA este neconventional sau nu. Daca insa plecam de la premisa ca tot ce e conventional inseamna norma, iar in industria noastra, norma este data de o gandire care pleaca de la livrabile, atunci, pot spune ca acest curs isi propune sa arate tocmai contrariul.

Altfel este cand cat se poate de clasic: teorie, exercitii practice lucrate in echipe si individual, feedback.

 

Cursantii modulului de digital

Majoritatea vin pentru ca au auzit ca acest curs pune problema altfel despre digital, nu sunt incepatori si vor sa inteleaga cum pot face real diferenta. Cei mai multi au minim 4-5 de experienta, dar am avut si sunt cursanti cu peste 10 ani de experienta. In total, in cele trei editii, au trecut pe la acest curs in proportie egala oameni de la client cat si oameni de la agentii.

Motivele pentru care au venit la modulul digital au diferit: pe unii i-a atras faptul ca este parte din Scoala IAA, altii au venit pentru le-a fost recomandat acest modul de catre fosti absolventi, pe altii i-a atras numele profesorilor.

 

Mediul academic si studiile in comunicare

Cred ca e bine pentru aspiranti sa inceapa cu astfel de studii. Isi iau baza teoretica de plecare. Dar cred ca cel mai mult in domeniul asta inveti practicand si lovindu-te de realitate. Din pacate, exista prea putina “scoala” in agentii si in departamentele de marketing.

 

Te-ai gandit sa devii profesor in sistemul universitar romanesc?

Da, m-am gandit, am primit chiar oferte. Insa, mi-am dat seama ca pot preda mai bine si pot fi mai de folos celor care au deja bazele publicitatii definite. Pot ajuta mai degraba oameni care profeseaza si care s-au lovit de probleme.

 

Piedici pentru proaspetii absolventi

Una dintre cele mai mari probleme este probabil faptul ca se lovesc de realitate. Una e sa inveti ceva teoretic, alta e sa incerci sa convingi pe altcineva de gandurile tale si sa faci niste campanii chiar sa mearga. E mult trial & error in domeniul asta.

Si, din pacate, cred ca multi se lovesc si de rezistenta oamenilor care au deja ani buni in publicitate, oameni care si-au pierdut pe parcurs energia si au dobandit o reticenta la energii noi.

 

Ce te motiveaza sa continui sa predai?

Ma simt bine cand ofer altora din experienta mea si mai ales cand simt ca vor aplica ceea ce ii invat. Sper ca in acesti ani sa incep sa vad si rezultate in piata, prin campanii si planuri de comunicare digitala curajoase, gandite altfel.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related