Pentru asta, GMP PR schimbat tonul vocii, canalele de comunicare si modul de abordare, spune Ioana Manoiu (Managing Partner).
Agentia s-a infiintat in 2006, a trecut prin ani de glorie si altii de criza, iar in urma lor au ajuns la urmatoarea concluzie: “mai putin artisti si mai mult oameni de business”.
Istoria agentiei
Ne-am infiintat ca departament de PR al agentiei de publicitate in 2005 si ca firma in 2006.
As zice ca au fost trei etape importante pana acum:
Lansarea si anii de glorie 2005-2009
La un an de la infiintare am iesit Agentia de PR a Anului. Dupa 2 ani am iesit Newcomer Agency of the Year, la Berlin, la European Excellence Awards. Au fost patru ani frumosi, cu rezultate fantastice care ne luau si pe noi prin surprindere. Cresteam ca Fat Frumos din poveste, ne dublam numarul angajatilor de la un an la altul, castigam clienti si premii.
Anii de criza 2009-2011
Doi ani in care totul a inghetat. Am pierdut clienti mari care au decis sa internalizeze serviciile. Au scazut fee-urile, am inceput sa fim atenti la costuri.
O sa ne amintim de acei ani ca fiind “the best of times, the worst of times”. Ne-au scos din relaxarea in care cererea era mai mare decat oferta si ne-au obligat sa ne concentram pe return on investment, care era un concept oarecum vag in PR pana atunci.
Maturizarea: incepand cu 2013
Criza ne-a fortat sa privim altfel lucrurile. Sa fim mai putin artisti si mai mult oameni de business. Am intrat intr-un proces de planificare strategica cu sprijinul unor consultanti si am facut un business plan pe termen lung.
Astazi GMP PR este o agentie matura, care stie ce este si ce vrea. Avem o echipa de management stabila si experimentata care conduce agentia alaturi de noi. Tocmai am iesit Cea mai competenta Agentie Independenta a Anului la Premiile BIZ si a doua agentie in top 30.
Cea mai importanta schimbare din piata
Social media a schimbat definitiv modul in care ne facem meseria. Dupa ani de zile de perfectionat media relations, ne-am schimbat publicul, ne-am dus catre consumatori. Ne-am schimbat tonul vocii, canalele de comunicare si modul de abordare. Nu mai concuram cu alte agentii de PR, ci cu toata piata de comunicare.
Angajati si departamente
31. Exista sapte departamente: Corporate, Brand, CSR, Digital, Creatie, Events si Crisis.
Corporate este cel mai mare departament, cu sase oameni, urmat de Brand si Digital cu patru fiecare.
Cel mai nou departament este cel de creatie, lansat anul asta.
Comunicarea interna
Suntem o agentie antreprenoriala, asa ca lucrurile sunt destul de informale. Avem si o zona de comunicare oficiala, in care anuntam deciziile importante, avem un director de HR care face anual un studiu de satisfactie al angajatilor, avem team building-uri si evenimente.
Dar ce cred ca ne diferentiaza este ca cele sapte departamente functioneaza ca niste mini-business-uri independente. Suntem 7 agentii intr-una. Sefii de departamente isi gestioneaza singuri resursele si au libertatea de a lua decizii. GMP PR nu este un one man show, ci o agentie condusa de un board de directori.
Am incercat mereu sa dezvoltam spiritul antreprenorial in randul colegilor, sa-i facem sa gandeasca, sa aiba initiative. Multe din campaniile de comunicare interna au venit de la ei, multe schimbari au venit in urma ideilor lor. Noi n-am incurajat niciodata conceptul de “fusta mamei”, oamenii nostri de Client Service sunt independenti si asumati.
Evident ca o astfel de abordare are si riscuri, am avut esecuri, am pierdut si clienti din cauza unor oameni care au fost lasati liberi prea devreme. Dar daca tragem linie, as spune ca o mare parte din succesul GMP PR este datorat gandirii antreprenoriale. Oamenii nostri cresc, seniorii nu sunt doar oameni buni de PR, ci si lideri.
Clienti
Am lucrat si cu marile companii multinationale, si cu business-uri romanesti, dar si cu companii mai mici, daca ne-au inspirat. Pentru noi nu conteaza atat de mult marimea business-ului clientului, cat provocarile profesionale pe care ni le ofera.
Ne plac acei clienti in viata carora putem face diferenta. Este important sa facem echipa, sa avem rezultate in business, nu doar in termeni de vizibitate. Ne plac clientii deschisi care lasa agentia sa intre in viata lor, ca si cum am fi extensia echipei. Numai asa problemele lor devin si problemele noastre si clientul are cu adevarat o agentie implicata trup si suflet.
Nu in ultimul rand ne plac clientii care vor sa schimbe Romania, care se implica la un nivel mai profund, care isi doresc sa contribuie la rezolvarea unor probleme ale societatii romanesti.
Cultura organizationala
Cultura antreprenoriala – am detaliat mai sus.
Nu cred in motto, cat cred in misiunea unei organizatii, iar misiunea noastra la GMP PR este sa cream conversatii inspirationale si experiente semnificative care sa ajute oamenii sa duca o viata mai buna.
Provocari
Sa aratam rezultatele PR-ului in business-ul clientului. La GMP PR suntem foarte preocupati de subiectul PR measurement, am organizat si o conferinta internationala pe tema asta care a avut mare success. S-a incheiat perioada vorbelor in PR si a masuratorii bazate pe numar de articole. CEO-ul asteapta de la noi rezultate in business, nu doar la nivel de vizibilitate si de „relatii armonioase”.
Sa oferim servicii integrate. Odata cu social media, agentiile de advertising si agentiile de digital au ajuns sa ofere servicii de PR. Aici este provocarea: sa iesim din aria noastra limitata de acoperire, sa putem oferi solutii strategice integrate si sa coordonam campanii complexe.