[CV de agentie] Silvia Teodorescu, Zaga Brand: Functionam creativ si ca model de business pe principiile iubitului si hulitului marketing direct si interactiv

[CV de agentie] Silvia Teodorescu, Zaga Brand: Functionam creativ si ca model de business pe principiile iubitului si hulitului marketing direct si interactiv

Inainte de a infiinta agentia, acum zece ani, Silvia Teodorescu (Managing Partner Zaga Brand) a lucrat in presa. Au inceput idealisti, s-au ridat o data cu criza, iar in prezent Zaga Brand lucreaza in PR, BTL si Creatie.

 

Istoria agentiei

Am pornit pe drumul comunicarii cu mult inainte de infiintarea agentiei, in anul 2005. Inainte de acest moment cheie, am lucrat in presa centrala, iar apoi am fost vicepresedinte al Federatiei Jurnalistilor si Tipografilor din Romania.

Am pastrat orientarea si perspectiva angajatului in industria comunicarii iar la 10 ani de a infiintarea agentiei (octombrie 2005), impacarea celor doua dimensiuni (perspectiva angajatilor/end user si cea a angajatorilor/companie sau brand) si comunicarea dintre ele este misiunea Zaga Brand. Agentia s-a format din dorinta de a reinventa job description-ul de patron/ sef si a demonstra ca poti munci cu bucurie.

 

Evident, am inceput ca idealisti, iar in primii patru ani am trecut prin perioada romantica, de poezie pura, a acestui domeniu, in care jucam jocuri in retea in agentie dupa 12 noaptea, pregateam pitchuri de creatie in fum de narghilea si faceam role play-uri in costumele create pentru personajele din evenimentele pe care urma sa le implementam.

Avem o puternica inclinatie catre produse editoriale si am pus la punct multe astfel de proiecte, precum publicatiile corporate ale unor branduri auto cunoscute (Ex: Ford Magazine) si chiar o emisiune TV saptamanala difuzata timp de 2 ani.

Am dezvoltat in paralel proiecte de BTL, unele de dimensiuni grandioase, precum lansarea simultana a unui nou model de limuzina de clasa compacta in 23 de showrom-uri din tara, la numai 3 saptamani de la castigarea pitch-ului. A fost unul dintre proiectele care a implicat toti angajatii agentiei, totul fiind implementat de la zero in 23 de locatii diferite.

Am progresat si in 2007 am facut primul Revelion si primul concert intr-un tren in miscare, pentru Pepsi. Un proiect frumos, o activare de efect, care a insemnat concerte live in vagoane scena si 500 de km de distractie pe ruta Bucuresti – Sf. Gheorghe si retur. 

Prin urmare si poezia face performanta.

Intre timp ne-am maturizat, odata cu piata. Criza economica ne-a creat si primele riduri fine. Am invatat sa optimizam timpii de lucru, am inceput sa introducem proceduri interne si mecansime de lucru organizate in relatie cu clientii.

De la corporate magazines si BTL creativ, incepand cu 2009 am inceput sa livram campanii integrate de ATL, ne-am bucurat impreuna cu clientii de primele virale care au dat roade si, nu in ultimul rand, ne-am instruit in Marea Britanie in marketing direct, pentru ca piata avea nevoie de solutii pentru vanzare, iar colectarea de leaduri si prospectii erau cuvinte la ordinea zilei, noi trebuind sa invatam de la cei mai buni cum sa livram acest tip de serviciu clientilor.

Nu voi uita toamna lui 2010 cand in Zaga Brand a venit Drayton Bird- un guru al marketingului direct - si, alaturi de el, am facut o serie de prezentari la companii de top despre modul in care aceasta disciplina functioneaza si cum ii poate ajuta real.

Am avut si o mica dezamagire in acest caz: marketingul direct, asa cum se face in pietele mature, era la acel moment prea scump sau dificil de asimilat de catre companiile locale. E drept, cei vizitati i-au cerut lui Drayton autografe pe una dintre cartile sale celebre :)

Si acum functionam creativ si ca model de business pe principiile iubitului si hulitului marketing direct si interactiv.

2011 a fost pentru noi o noua provocare – seria de evenimente Becksperience, create cu Bergenbier SA pentru activarea brandului Becks. Am procedat la acel moment la implementarea unei serii de concerte in trenuri in miscare, pornind din mai multe orase: Bucuresti, Sibiu, Timisoara, Cluj...

2012 a reprezentant un moment de asezare, din care ne-am concentrat constant pe conturile de comunicare integrata pe care agentia le-a castigat.

In acest moment Zaga Brand lucreaza in PR, BTL si Creatie. Ne place marketingul si lucram la strategiile de marcomm ale clientilor nostri. Totodata, iubim cea mai tanara campanie de CSR pe care am implementat-o in 2015- Culorile Romaniei.

 

Schimbari

Cea mai importanta schimbare a ultimilor ani este trecerea masiva pe digital si comunicare in social media. Nu ne-a afectat pentru ca ne-am instruit si am invatat sa folosim instrumentele.

In schimb, criza economica a facut-o prin faptul ca ne-a prins cu majoritatea oualelor in acelasi cos: domeniul auto. Aveam 80% din conturi si proiecte in domeniul auto, iar diferenta o faceau clientii din Beauty si Organic. Cum ne-a afectat? Dureros: a trebui sa invatam sa dam oameni afara, iar ei nu aveau nicio vina. In 2009 Zaga Brand avea 28 de angajati. Niciodata de atunci nu am mai atins aceasta cifra.

 

Angajati. Departamente

Acum suntem 12 cu totii. Strategic, alegem sa marim echipa atunci cand dezvoltam produse proprii.

Suntem structurati destul de compact si flexibil. Cel mai mare departament este cel de Comunicare, care include si Social Media, la nivel de content si promovare; aici gasesti strategie, planing, executional. Avem 2 oameni pe creatie si grafica, 1 senior BTL, 1 senior marketing, new business, accounti si financiar& administrativ. Ce ne-a invatat criza: sa externalizam spre furnizori tot ce nu e core business, precum productia efectiva. Conceptele de creatie, comunicarea si implementarea ei, sunt dezvoltate intern.

 

Comunicarea interna

Am spus ca ne-am maturizat, dar nu purtam gulere scrobite. La nivel de day-to-day work exista o comunicare informala, se rade mult si se exerseaza critica constructiva cu nuante de satira, dar responsabilitatile legate de calitate si termene au impus si un mod de lucru formal intre noi.

Ceea ce incercam sa pastram si sa cultivam este bunul simt, entuziasmul fata de ceea ce facem si disciplina in modul individual de lucru.

 

Clienti

Clientii cu care avem inca de la bun inceput un set comun de valori si cu care putem lucra pe rezultate cuantificabile.

Si, oricat de antagonic ar parea fata de ideea de business, cei cu care avem chimie. Viata ne-a demonstrat ca poti sari foarte sus, poti lucra cu drag pe bugete mici si poti obtine rezultate bune, dar in acelasi timp poti da gres pe un proiect cu buget mare daca nu ai un limbaj comun, aceleasi standarde profesionale si lipseste cu desavarsire chimia dintre oameni. Trebuie sa admiri si sa fii admirat. Asa apare respectul si grija fata de celalalt.

 

Cultura organizationala

Este simplu: entuziasmul reprezinta cultura noastra organizationala. Nu stiu cat de multe si frumoase sunt provocarile creative ale altor colegi de breasla. Zaga Brand este o agentie relativ mica si nu fiecare zi este egala cu un challenge unic pentru un client celebru.

Daca nu gasesti bucuria in tot ceea ce faci si nu iti iubesti profesia, intervine monotonia iar asta cu siguranta nu ne-o putem permite, nu atat timp cat creativitatea si calitatea serviciilor pe care le ofera sunt ceea ce definesc Zaga Brand.

De 10 ani, prin tot ceea ce facem suntem Zaga Brand, "Pretty Serious + Crazy People", motto pe care il avem la intrarea in agentie, il avem scris pe pererii bucatariei, deasupra baii, in taste si, evident, langa logo.

 

Provocari

Profesional, provocari carora sa nu le facem fata nu am intalnit inca. Financiar (pentru ca in discutie este si marimea companiei), sunt aceleasi provocari ca in orice alt domeniu: probleme de cash flow, impozite mari pe salarii si multa presiune pe pret. Este dificil sa ai mana prinsa la usa, timp in care interpretezi cu talent o arie cunoscuta dintr-o opera celebra. Dar o facem in fiecare zi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zaga Brand

Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. Intr-o atmosfera “crazy about our work”,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related