[PR-ul Creativ] Crenguta Rosu: Creativitatea este mai mult decat un subiect la moda, este parte din orice oferta

[PR-ul Creativ] Crenguta Rosu: Creativitatea este mai mult decat un subiect la moda, este parte din orice oferta

Depinde de fetele ei, adauga Crenguta Rosu, Owner DC Communication. Dincolo de trend, creativitatea in PR trebuie sa rezolve o problema, pe langa capacitatea de a uimi sau de a amuza.

 

Creativitatea castiga teren in PR. Cum se simte asta pe piata din Romania

As zice ca PR este prin excelenta un domeniu in care creativitatea este necesara. Abordarea creativa are cateva fete:

  1. Un unghi care favorizeaza dialogul: selectarea unei fete a subiectului de comunicat care este interesanta pentru public
  2. O executie inedita: un eveniment, o intamplare care nu s-a mai facut sau aduce asocieri suprizatoare, diferite etc.
  3. Un mecanism nou, altfel, care atinge sau depaseste rezultatele scontate.

Toate fetele posibile ale creativitatii trebuie sa fie legate de obiectivele propuse in programul de comunicare, de eficienta. In definitia creativitatii exista aceasta legatura cu rezolvarea unei probleme sau teme, pe langa capacitatea de a uimi sau amuza.

Desi pare ca acum lumea se trezeste cu fata la creativitate, ea este mai mult decat un subiect in trend- este in esenta proceselor de comunicare specifice activitatii de PR.

Captarea atentiei publicului, capacitatea de a tine un subiect sus mai mult de trei zile, capacitatea de a schimba niste obisnuinte, de a convinge si de a construi un raport nu este un proces de o campanie sau de o perioada. Este necesara permanent.

 

Cum s-a adaptat agentia la aceasta tendinta

Tendinta este manifesta in piata de multa vreme, tocmai datorita nevoii de diferentiere in segmente de piata inalt competitive, acolo unde clientii nostri isi duc bataliile pe care noi le sustinem.

Pentru noi, instrumentele proceselor creative - de la brain storming, la selectia ideii si declinarea ei sunt cumva standard. Exista, pe langa inspiratie - etapa in care ideea se clarifica - etape de documentare, de schimb de idei si de gestatie – care nu sunt intamplatoare si pe care le aplicam cap-coada de cand ne stim.

 

Creativitatea in componenta unei campanii de PR

PR, in general, nu poate sa se sustina pe termen lung fara creativitate. Este mai mult decat un subiect la moda pentru aceasta disciplina, este parte din orice oferta – atentie, insa, la unghi - la fetele creativitatii, cea care trebuie sa ajute la rezolvarea unor teme.

 

Nivelul de creativitate a PR-ului din Romania

Eu zic ca nu stam rau la creativitate deloc - indiferent cum alegi sa te uiti la ea. De la premii internationale, la teme dificile rezolvate prin executii interesante sau abordari altfel – piata are exemple numeroase.

 

Obstacole

Se spune ca pentru creativitate “the sky is the limit”. In realitate, sunt si chestii mai pamantesti, cum ar fi curajul, sau bugetul, sau pur si simplu impartirea canalelor pe diferite departamente - care nu permite o utilizare integrata a posibilitatilor de comunicare. Abordarea noastra este orientata pe eficienta - pe atingerea obiectivelor. Cu cat acestea sunt mai clare si mai bine asezate (realiste, de asemenea), cu atat sunt mai putine bariere in abordarea creativa.

 

Cata libertate creativa are PR-ul

Intr-o campanie integrata ai o linie de urmarit - aceasta nu limiteaza creativitatea. Timpul insa, da. Adica, de exemplu, daca afli cu trei zile inainte de o lansare, mare lucru nu mai prea poti face. PR are drept caracteristica de baza nouatatea - ca atare, daca nu poate construi pe ea sau daca nu poate genera activitati in jurul subiectului, vorba poetului… ”si dam un comunicat”.

 

Cat de deschisi sunt clientii

Orice client isi doreste solutii inedite la problemele pe care le identifica si toti sunt deschisi. Ceea ce nu inseamna, insa, ca orice abordare este posibila.

 

Cel mai creativ proiect care a fost acceptat

Greu de ales - sunt proiecte cu diferite categorii de public.

Urban Fest Dambovita Smart River: Lansarea unei platforme de colaborare pentru revitalizarea activitatii in centrul orasului, proiect de regenerare urbana in jurul raului central. Demonstratia ca raul poate aduna comunitatea prin activitati diverse - de la ateliere de idei, la activitati pe rau, de la concerte, la joaca. Proiectul continua cu echipe de lucru si proiecte generate de campania pro Dambovita.

Turnul soarelui - o campanie de educatie privind utilizarea produselor de curatenie, in Saptamana curateniei, generata in jurul sarbatorilor. Un cub imens, de 100.000 de cutii de detergent a fost constituit in centrul orasului, ultima caramida a fost pusa de primar, informatiile combinate cu donatii pentru centrele de copii si cu un urias give away pentru cei care au participat la eveniment.

In premiera: prima competitie DjVj din Romania, la lansarea Heineken in Romania sau RoadShow de strategie, la Raiffeisen un proiect intern derulat pe parcursul unui an, care a implicat crearea unor platforme si instrumente noi – de la aplicatii online, mobile, video etc. – care sa ne ajute sa implementam mai creativ concepte etc.

E important de mentionat ca abordarea creativa nu este legata doar de produs si ca fiecare proiect se confrunta cu un anumit tip de probleme, la care creativitatea are o contributie importanta, dar nu este doar de amuzament sau de wow, ci de rezolvare inteligenta a unei teme.

 

Exemple de abordari creative in PR

Mi-au placut proiectul de deschidere a noului muzeu de arta flamanda la Rotterdam sau Campania de Craciun Easy Jet, din spatiul public. In Romania, mi-au placut mai multe, pe langa proiectele noastre :)  de exemplu campania pentru poezie a lui Julius Meinl.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Campanii

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related