GMP Advertising si GMP PR lanseaza prima campanie in cinci limbi: romana, maghiara, germana, romani si engleza, cu scopul de a sustine candidatura orasului Tirgu Mures la titlul de Capitala Europeana a Culturii in 2021.
Strategia propusa de GMP Advertising isi propune sa pozitioneze Tirgu Mures drept orasul din care inveti, obiectivul fiind crearea unei experiente turistice participative pentru vizitatorii din 2021. Sloganul campaniei, “Facut in Tirgu Mures” are menirea de a ilustra activitatile culturale pe care europenii le vor invata pe viu, de la tirgumureseni.
"Inspirati de modelul de excelenta pe care orasul l-a oferit in medicina prin SMURD, Universitatea de Medicina si sectia de cardiologie a Spitalului Judetean, ne-am dat seama ca se poate atinge acelasi nivel de top si in domeniul culturii. Cea mai mare bogatie a Tirgu Muresului sunt oamenii si asa ne-a venit ideea de a-i implica pentru a oferi vizitatorilor o experienta unica, aceea de a invata direct din comunitatile locului", a spus Dana Pascu (Senior Strategic Planner la GMP Advertising).
Tirgu Mures isi propune sa nu fie o simpla expozitie de acte culturale, ci isi doreste sa devina locul in care fiecare vizitator sa participe si sa invete experimentand obiceiurile, cultura si traditiile orasului, iar apoi sa le duca mai departe in lume.
Logo-ul campaniei face trimitere la prezentarea orasului Tirgu Mures ca sursa unica pentru experientele de invatare si este inspirat din simbolul universal Trade Mark (marca inregistrata). Sugereaza potentialul municipiului Tirgu Mures de a deveni Capitala Europeana a Culturii prin ceea ce are de oferit din perspectiva academica, culturala si istorica. Unul dintre Ambasadorii campaniei de sustinere a candidaturii municipiului Tirgu Mures este Raed Arafat.
"Am cautat sa ne diferentiem si am ales sa construim impreuna cu muresenii programul pentru 2021. Tirgu Mures castiga mai mult decat o campanie de promovare, castiga o viziune pentru propriul viitor, pe care o poate dezvolta indiferent de rezultatul competitiei din decembrie", a adaugat Dana Pascu.
Campania va avea doua etape: prima in care vor fi recrutati viitorii “initiatori”, cei care vor avea un rol activ in timpul anului 2021, oferind turistilor posibilitatea de a participa, si a doua, o campanie de informare a tuturor locuitorilor judetului cu privire la oportunitatea ca Tirgu Mures sa devina Capitala Europeana a Culturii.
Dosarul de candidatura va fi depus oficial pe 10 octombrie 2015, perioada de jurizare urmand sa aiba loc in doua etape: o preselectie, in decembrie 2015, si selectia finala, in septembrie 2016.
Capitala Europeana a Culturii este o initiativa a Uniunii Europene care urmareste sa puna in evidenta aspectele culturale ale tarilor sale cu scopul de a contribui la apropierea popoarelor europene si de a imbunatati cunoasterea reciproca. Programul se desfasoara din 1985, prima capitala fiind Atena.
Din echipele care au lucrat la proiect fac parte:
GMP Advertising: Andreea Nemens, Director Executiv, Dana Pascu, Senior Strategic Planner, Ioana Dobrinescu, Junior Strategic Planner, Ioana Munteanu, Group Creative Director, Alexandra Rus, Senior Account Executive.
GMP PR: Roxana Poede, PR Account Director, Silvia Jalea, Senior PR Executive.