Confesiunile unui publicitar inainte de moarte: “Nu merita!”

Confesiunile unui publicitar inainte de moarte: “Nu merita!”

Linds Redding, un art director din Noua Zeelanda, care a lucrat pentru BBDO si Saatchi & Saatchi, a murit la 52 de ani, din cauza cancerului. Ocazie cu care, un articol de pe blogul sau, din 2012, "A Short Lesson In Perspective", a capatat interes si interpretari noi.

Redding a scris textul dupa ce a fost diagnosticat cu cancer.

Uite care e chestia.

Se pare ca nu prea imi placea fosta mea viata, asa cum credeam. Stiu, pentru ca ma intalnesc uneori cu fosti colegi de la munca. Imi arata, toti, plini de entuziasm, ultimele proiecte la care lucreaza. Imi cer parerea. Imi arunc o privire in timp ce ascult politicos cum se lauda cu orele nedormite si mancarea comandata. “Nu mi-am mai vazut nevasta din ianuarie, nu mai imi simt picioarele, dar mai sunt doar trei saptamani. Trebuie sa terminam pana pleaca clientul in vacanta. Ce crezi?”

Ce cred?

Cred ca sunteti toti nebuni de legat. Capiati. Atat de deconectati de realitate ca nici macar nu mai este amuzant. E doar o reclama. Nimanui nu ii pasa.

A fost un soc si pentru mine, va spun. Am ajuns la concluzia ca totul a fost o inselatorie. Un hoax elaborat. Nopti si weekenduri si vacante si zile de nastere si serbari si aniversari sacrificate cu buna stiinta pe altarul unei cauze intangibile. Toate astea vor merita.

Asta a fost escrocheria. Sa ma conving ca nu as dori sa fiu un alta parte. Un mecanism de functionare. Vad asta acum. Nu era important. Nu avea nici o consecinta, de fapt. Suntem un produs permutat. Sa ne facem toti planul. Sa hranim bestia, cum spuneam in zilele mele cinice.

Si, deci, a meritat?

Bineinteles ca nu. Era doar publicitate. Nici o alta chemare inalta”

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related