Stefan Eremia (Moebius): Ne-am apucat de cantat, am tot cantat si abia acum ne dam seama ca vrem sa ne auda si restul lumii, asa ca am inceput sa lucram la primul nostru album

Stefan Eremia (Moebius): Ne-am apucat de cantat, am tot cantat si abia acum ne dam seama ca vrem sa ne auda si restul lumii, asa ca am inceput sa lucram la primul nostru album

Stim ca nu e "bine", dar e frumos sa vezi oameni care nu prea se preocupa de promovare. Ei sunt acolo, amestecati cu totul in ce fac si stau cu mintea numai la a produce tot ce trebuie produs. Cam asa au pornit la drum si Moebius, o formatie indie care face in jur de 4 ani de la primele acorduri generate. Paranteza. Numele nu le vine de la artistul francez, nici de la banda desenata a lui Neil Gaiman. Ci "de la celebra banda a lui Moebius, un celebru cutitar din celebrul Ferentari". Asa grait-a Stefan Eremia (solistul trupei).

Si, cum va ziceam, baietii s-au vazut intr-o sala de repetitii, s-au placut si au inceput sa cante prin diverse locuri. Si lumea i-a ascultat. Iar cand a fost vorba de lansari si alte cele, lumea a venit. Numai ca s-au produs si niste subestimari prost plasate. Adauga Stefan niste context:

"Ne-a facut Razvan Leucea un al doilea videoclip superb, pe care l-am lansat chiar la aniversarea de 2 ani, dar nu l-am promovat mai deloc - si s-a vazut, asa ca nu mai facem greseala asta".

Acum, cand se pregatesc de primul lor album, promovarea nu va mai pica in background. Pentru ca unde n-ai cap si comunicare, vai de picioare si pe unde au reusit ele sa te duca.

 

 

Componenta Moebius

Andrei Erdei:  Din Miercurea Ciuc, Satu Mare si Maramures pentru palinca, de meserie american profesionist. S-a apucat de muzica cand s-a lasat de Counter Strike.


Andrei Tirca:
Bucuresti, canta la chitara din liceut si la tobe de cand a auzit ca Moebius nu are tobosar, adica de vreo 2-3 ani. In viata de zi cu zi face ceva inginerii in ceva corporatie telecom.


Gabriel Kirmaier:
Odorheiul Secuiesc, s-a apucat de chitara in liceu, in corul bisericii, desi avea o chitara gothica (neagra si mata), insa de cand s-a facut designer poate sa cante la orice chitara, indiferent de culoare.


Stefan Eremia:
Miercurea Ciuc, vand software, m-am apucat de muzica pe 16 ianuarie 2009. Mai sunt si Duce de Kaufland, dar asta e alta poveste.

 

Cum v-ati cunoscut?

Eu (Stefan) si Deiu ne cunosteam din liceu, desi nu eram prieteni. Cu Gabi m-am cunoscut la o petrecere cu manele si Radiohead, o petrecere ca oricare alta. Andrei este proprietarul salii de repetitii la care ne pierdeam zilele cu Deiu.

Ne placeau acelasi formatii care plac tuturor, doar ca aveam impresia ca noua ne plac mai tare si ca e musai sa ne facem formatie.

 

Momentul in care v-ati dat seama ca e cazul sa va auda lumea

Haha, noi suntem cum e punchline-ul ala cu “mai intai te impusca si apoi te intreaba cine esti”. Ne-am apucat de cantat, am tot cantat si abia acum ne dam seama ca vrem sa ne auda si restul lumii, asa ca am inceput sa lucram la primul nostru album.  

Mint, suntem siguri pe noi si barbati alfa si zodii de foc si stim arta si suntem nascuti ca sa fim pe scena, dar fiind din provincie am ratat momentul “Scoala Vedetelor”. Mai bine mai tarziu decat niciodata.

 

Scena muzicala in care ati intrat

Daca te referi la formatii, thumbs up. Sunt cateva foarte cool, cu muzica buna si imagine pe masura. Incepe sa ajunga globalizarea si pe la noi, s-a saturat lumea de muzica de garaj.

Daca te referi la industrie, sunt optimist. Se intampla o gramada de chestii pozitive, sunt formatii care seteaza standarde tot mai inalte si toti ceilalti trebuie sa tinem pasul cu ele.

Ce vreau sa spun e ca in vreo 20 de ani avem sanse sa fim urmatorii Holograf.

 

Naming

Oh, numele. Numele vine de la celebra banda a lui Moebius, un celebru cutitar din celebrul Ferentari. Dar nu noua ne-a venit ideea, ci lui Robert, unul din fostii chitaristi ai trupei.

Acum imi dau seama ca noi traiam cu impresia ca vom fi trupa aia care nu o sa-si schimbe membri, dar in 3 ani de cand cantam, au fost 5 oameni care s-au mai pierdut pe drum.

Zic 3 ani, desi avem de fapt doar 2 ani, dar si un pre-an de care nu prea vorbim. E ca la CV, nu-i pasa nimanui ce liceu ai facut.

 

Povesti de inceput

Hah, la noi a fost super simplu inceputul. Serios, daca te straduiesti putin, probabil o sa depasesti asteptarilor oamenilor. Ma rog, ale celor 73 de oameni care te asculta atunci cand devii celebru pe scena din Control, loc foarte drag noua. Devine tot mai greu, oricum. Scene mai mari inseamna asteptari mai mari.

Am fost daramat dupa concertul aniversar de 2 ani, cand am primit o critica genocid, dar pe buna dreptate. Oamenii au alte asteptari de la o trupa cu 2 ani vechime, nu ajunge sa vii, sa canti acelasi set list, sa ai acelasi zambet.

Uite, asta e o poveste motivationala, critica lor ne-a impins sa ne apucam in sfarsit de primul album si sa ne gandim serios la ce vrem sa spunem. Nu merge s-o tot lalai.

 

Identitatea actuala a Moebius

Acum vreo 6-7 ani, am vazut la un prieten un titlu decupat dintr-un ziar, care spunea ca publicul nu e idiot. Ma, si mi s-a intiparit in minte. Faza e ca publicul consuma fix ce i se da. Si ce cred eu ca facem sau vrem sa facem e sa transmitem prin muzica si prin imaginea de ansamblu ca nu suntem idioti. Noi, in general. Se intampla multe lucruri frumoase aici, doar ca trebuie sa ne uitam mai atent si apoi sa le incurajam.

 

Partea de promovare in prima faza. Evolutie

In prima faza a facut Gabriel un afis misto, am dat invite tuturor prietenilor de pe Facebook, am facut un filmulet care te intreba daca iti plac lamaile si ce faci pe 24 aprilie.


Acum imi dau seama ca puteam sa alegem orice alt cuvant in loc de lamai ca sa nu existe riscul ca lumea sa creada ca suntem formatie-tribut Sophisticated Lemons, care-s misto, nu-i vorba. Spre surprinderea noastra, a fost plin, se pare ca avem multi prieteni.

Apoi, nu mai stiu exact cum, am fost invitati sa cantam la lansari de reviste. Cred ca a fost Carevasazica, Revista Arte si Meserii, Decat O Revista.

Si a mai fost si Brutus, evenimentul ala din Control cand e bautura la jumatate de pret si e Marti. Evident, gig-urile astea sunt sold out, e bautura la jumatate de pret. Sold out - garderoba - ca Marti nu e cu intrare.

Am inceput apoi concertele tematice. De exemplu, concert cu tema tropicala sau concert porno de Dragobete, toate cu scenografie, vizualuri, video-uri de promovare, afise in ton cu tema aleasa.


PR-ul nostru de atunci, Simona Radoi, a pus umarul la toate ideile astea, a dat comunicate de presa, a invitat oamenii care trebuiau invitati.

Tot cu ajutorul ei am facut si primul videoclip, care a avut un hype destul de mare in primele saptamani, pentru ca am invitat tot felul de persoane populare sa faca “cameo”-uri, iar apoi sa dea share pe social media. Iar la lansarea videoclipului, chiar a fost sold out.


Ne-a facut Razvan Leucea un al doilea videoclip superb, pe care l-am lansat chiar la aniversarea de 2 ani, dar nu l-am promovat mai deloc, si s-a vazut, asa ca nu mai facem greseala asta.


In ceea ce priveste comunicarea neconventionala, ne gandim la ceva legat de codul Morse.

 

Cat conteaza muzica si cat conteaza comunicarea

Nu o sa dau procente, dar cred ca trebuie sa existe un echilibru foarte bun intre muzica, care trebuie neaparat sa fie foarte buna, si imagine. Si prin imagine ma refer la tot ce nu e muzica: comunicare online, prezenta, aparitii etc.

 

Colaborarile dintre artisti si branduri

Colaborarea cu un brand puternic, inteligent, cu o reputatie buna, cu atitudine, si care sa ne mai si dea o gramada de bani ca sa ne faca muzica noastra cunoscuta este privita cu foarte multa simpatie de catre formatia noastra. Dar uite, un exemplu serios: la concertul porno de Dragobete am impartit vreo 600 de prezervative in public.

 

La ce proiecte lucrati acum si unde va gasim pe viitor

Asa cum ziceam mai sus, ne-am apucat de primul album, un album conceptual, cu melancolia tipica Moebius, dar dancy in acelasi timp. Speram sa fie gata prin martie, sa apucam sa-l lansam pana la aniversarea de 3 ani.

De gasit, ne mai gasiti la lansarea albumului, pentru ca, momentan, ne-am oprit din cantat, ca sa putem sa ne concentram strict pe album si pe promovarea acestuia.

Nu stiu exact cum o sa-l promovam, inca nu ne-am gandit la asta, dar sigur ne vine o idee strasnica pana atunci.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related