Pana cand viitorul va fi redistribuit, ne amuzam cu spoof-uri. Care trebuie provocate si intretinute. In acest sens, Ardealul si IQads au lansat o competitie a de spoof-uri publicitare Grand Spoof by Ardealul. Creatia castigatoare va fi incoronata Grand Spoof 2015 la ADfel #10, la Fabrica.
Intre timp, am intrebat creativii de ce umorul s-a retras pe internet, cat de usor accepta clientii reclamele amuzante si ce inseamna cand ti se spoofuieste un spot.
Alex Zamfir (Conducator Intreprindere Prestari Servicii Publicitare, Funvertising) spune ca ar fi bine ca simtul umorului sa fie comun si clientului care aproba o reclama si publicului.
Ce ii misca pe romani
Nu stiu sigur daca ne misca in primul rand hazul de necaz sau grija de capra vecinului. Da' in oricare dintre cele doua variante, ne place la nebunie caterinca, atata timp cat e mai degraba despre altii si nu despre noi.
Umorul in reclame
Sa fiu sincer, in timp ce scriu, incerc sa ma gandesc la una simpatica si nu-mi vine. Mint, seria facuta de cei de la Digital Star pentru Lenovo cu Bobonete. Misto! Mda, inca ma gandesc si la alta…
Cat de usor accepta clientul o reclama amuzanta
Cred ca doar doi factori conteaza: cat de buna e gluma. Dar mult mai important: cat de amuzanta i se pare clientului. Ideal ar fi ca gluma pe care o aproba clientul sa fie foarte amuzanta. Nu se intampla mereu asa.
E bine sau e rau cand e spoof-uit un spot de-al tau
1. Depinde. 2. Depinde :)
Un spoof care ti-a placut din Romania si din afara
Din Romania: Oncur (parodie Hemoroeasy).
De-afara: Matthew McConaughey pentru Lincoln (ok, am trisat – e de fapt reclama, spoof dupa True Detective).
Exercitiu de imaginatie si umor: portretul tau in reclame
In aceasta perioada, tipul din reclama Oncur mi se pare atat de simpatic :)
Un spot care te-a facut sa razi pe bune
Seria Lenovo.
Altul, de umor involuntar
Orice reclama Catena (ca sa fie clar, asta cu Catena e la “m-a facut sa rad de cat de slaba e”).
Poate umorul sa imbunatateasca publicitatea?
Cred ca umorul, in general, poate sa ne imbunatateasca viata. Deci, da, si publicitatea. Spoof-urile ar trebui sa aduca plus valoare prin faptul ca iau o situatie/ scena binecunoscuta si ii dau o dimensiune sau o pun intr-un context la care nimeni nu s-a mai gandit pana atunci, din asta iesind o chestie foarte misto.
"Cliseele sunt la TV, creativitatea si umorul de calitate in advertising sunt intr-o bula a online-ului"
“TV-ul e o chestie serioasa, online-ul e un mediu pe care ne putem juca” cred ca e mai corect spus. Nu facem nimic, pentru ca se intampla in mod natural: online-ul va deveni curand noul TV(si la noi) si uite asa umorul va reveni si pe TV, unde ii este locul.