Manuela Gogu: Primele interviuri au inceput sa se intample pe la 19-20 de ani. Ma imbracam mereu in cele mai fistichii haine pe care le aveam si tremuram ca varga.

Manuela Gogu: Primele interviuri au inceput sa se intample pe la 19-20 de ani. Ma imbracam mereu in cele mai fistichii haine pe care le aveam si tremuram ca varga.

Oamenii din agentii i se pareau intimidanti si orice intrebare ascundea o capcana, povesteste Manuela Gogu (Lowe & Partners). Drumul ei prin publicitate a trecut prin PR: a inceput la Action Global Communications, a continuat la GolinHarris, ajungand, in 2012, la o pozitie neobisnuita pentru piata de comunicare: Director de Creatie al unei agentii de PR.

Ea isi aminteste de telefoanele si excelurile din perioada Relatiilor Publice, de primul proiect, lansarea Daciei Logan, si despre cateva scapari de eticheta.

 

Menire, premeditare sau accident

Foarte premeditat :)

M-am inscris la Litere (Comunicare) stiind ca vreau sa scriu lucruri. Nu stiam precis ce aveam sa scriu, insa, stiam ca printre domeniile cu aplicabilitate sunt presa si comunicarea.

Nu am inteles decat tarziu, spre sfarsitul anului 1, ce e de fapt comunicarea si tot atunci, am luat cunostinta de existenta agentiilor.

Am reusit sa prind un internship la BBDO, erau in Cotroceni pe vremea aceea, intr-o casa exceptionala. Dupa o luna acolo, am stiut ce vreau sa fiu. Si nu, nu doar din cauza casei.

 

Primul interviu

Primele interviuri au inceput sa se intample pe la 19-20 de ani. Ma imbracam mereu in cele mai fistichii haine pe care le aveam, imi pregateam raspunsuri destepte la intrebarile cliseu de pe net si tremuram ca varga.

Oamenii cu care ma vedeam in agentii erau intotdeauna intimidanti. Puteau sa ma intrebe si numai cum ma cheama, mie tot o capcana mi se parea :)

Discutiile nu erau insa de mare anvergura, pana la urma mergeam sa dau telefoane, sa completez exceluri si sa lipesc invitatii. Triajul se intampla abia dupa ce ajungeai in birou

 

Primul sef

Primii bani mi i-a dat Sabina Stirb la BBDO in schimbul internshipului de care va spunea. N-o s-o uit pentru asta. Prima carte de munca mi-a facut-o Ruxandra Scortea la Action Global Communications.

Cele mai bune sfaturi mi le-a oferit intotdeauna Hortensia Nastase. Ea m-a invatat ca pot!

 

O carte de specialitate care te-a marcat

Mi-a placut mult biografia lui Steve Jobs. Nu este o carte despre advertising, ci despre creativitate, ambitie, despre fortarea limitelor tale si ale celorlalti, despre egoism si sacrificiu. Am gasit multa relevanta proiectand experientele lui in provocarile agentiei de creatie.

 

Ce credeai despre industrie inainte sa te angajezi

Credeam ca e o industrie in care n-o sa pot sa intru fara pile. Nu stiu de ce. Provincialisme, probabil. S-a infirmat.

Credeam ca e un loc cu oameni super cool si super aroganti. Cred in continuare ca e adevarat.

Credeam ca e o industrie unde se castiga bine. S-a confirmat dar dupa multi ani de munca.

Credeam ca e o industrie in care nu te plictisesti. Nu m-am plictisit nicio clipa.

 

Ce le spui oamenilor care vor sa se angajeze in publicitate

Le spun ca mie imi place tot, dar mie mi-a placut si cand monitorizam presa si cand am ajuns sa filmez spoturi.

Cred ca e un talent sa reusesti sa gasesti provocare in orice faci. Eu si daca scriu un flyer ma gandesc cum sa-l fac "cel mai flyer" din cate au existat pana acum.

Le spun totodata ca nu e un domeniu pentru oameni autosuficienti, multumiti de ceea ce au asimilat si convinsi de validitatea propriilor pareri.

Daca nu esti curios, daca nu iti pui sub rezerva indoielii propriile ganduri, daca nu asculti la cei din jur, daca nu suporti sa fii contrazis, daca te simti deja foarte bine in pielea ta, nu vei face decat sa te enervezi in advertising.

Dialogul despre idei este unul dintre cele mai provocatoare lucruri. Iti trebuie cultura - dar si contra cultura, curaj - dar si modestie, nervi - dar si tact ca sa ii faci fata.

 

Invataturi

Mi s-a dovedit in numeroase randuri ca degeaba ai o idee daca nu stii ce sa faci cu ea. Asa ca am vrut sa invat de toate si o fac in continuare, asa incat sa pot jongla cu optiunile.

Sunt creativa, insa ma intereseaza strategia, ma intereseaza digitalul, PR-ul, BTL-ul, ma intereseaza partea de business management, ma intereseaza cat costa diverse chestii.

Atunci cand am pe masa o idee, vreau s-o pot privi din toate perspectivele si sa gasesc o modalitate de a o aduce la viata.

 

Primul proiect

Primul primul proiect din care “am facut parte” a fost lansarea Dacia Logan. Am facut confirmari, adica am dat telefoane. Vreo 2 saptamani am stat numai la telefon, repetand acelasi text!

Primul proiect care mi s-a parut mie chiar tare a fost un comunicat de presa Orange de pe urma caruia am primit acces la brainstorming-uri.

Primul proiect de anvergura la care am contribuit, de data asta creativ, a fost Rexona/"Transpiratia strica reputatia". A fost si primul Gold la PR Award.

 

Greseli si reusite

Nu le-as numi mari greseli, ci mici scapari de “eticheta”. Ai de-a face cu oameni foarte diferiti in industria asta si toti trebuie sa aiba partea lor de dreptate.

Am spus unui client ca mi se pare ca implementand o idee in felul in care doreste, o transformam in ceva meschin. Cuvantul meschin a generat un val de reactii care m-a marcat iremediabil. S-a ajuns la top managementul agentiei…

Greseala pe care o admit nu e desigur folosirea cuvantul meschin, ci ca nu invatasem inca sa-mi modulez discursul.

Cea mai mare reusita este fiecare idee care ajunge sa curga flawless si fiecare licitatie castigata. Dar in ordinea asta. Pentru ca uneori, din pacate, ideile flawless nu castiga licitatii.

 

Cand ti-ai dat seama ca ai devenit “senior”

Cand am mers sa-mi sustin ideile la client. Cred ca atunci am simtit nu doar ca ca sunt senior ci ca sunt om mare. Din moment ce toti oamenii aia importanti se uitau in gura mea...

 

Cea mai importanta schimbare in industrie

Digitalizarea si legea Voiculescu :)

 

Interviuri cu noua generatie

Caut diversitate in preocupari si interese, naturalete in vorbe si expresii, modestie, dorinta de munca si sacrificiu. Ma deranjeaza lenea, autosuficienta si “nu se poate”.

 

Ce iti doreai sa te faci cand erai mica?

Nimic. Nu imi amintesc sa fi avut planuri marete.

 

Te vezi imbatranind in publicitate?

Am fost diagnosticata recent cu Sindromul Peter Pan, nu stiu daca este o cauza sau o consecinta a traiului in agentie. Deci da, sunt mari sanse sa raman forever young in publicitate!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related