Ieri a fost lansat Ghidul de Pitch elaborat de UAPR si al lui set de bune practici recomandate in colaborarea dintre clienti si agentii. Inregistram pe IQads si SMARK reactiile agentiilor si clientilor cu referire la precizarile Ghidului si asteptarile privind efectele acestuia pe viitor.
Oana Bulexa (Managing Director, MSLGROUP The Practice):
Pentru agentii, cred ca Ghidul de Pitch va genera in primul rand mai multa incredere in corectitudinea si in transparenta procesului de selectie. Este un peace of mind extraordinar sa stii ca singura preocupare pe care trebuie sa o ai intr-o licitatie este cum sa dovedesti ca esti cel mai bun, nu cum sa intuiesti daca exista sau nu jocuri de culise, daca e un pitch real sau formal, daca evaluarea va fi corecta sau subiectiva s.a.m.d.
Din perspectiva de client, iarasi vad un beneficiu major: sporirea exponentiala a sanselor de a-ti gasi partenerul de lucru potrivit. La capatul oricarui pitch, clientul spera ca va gasi nu doar un simplu partener de lucru, ci partenerul de lucru ideal: agentia aceea cu care sa aiba o foarte buna chimie, care sa ii inteleaga perfect nevoile, care sa vina cu cele mai potrivite solutii pentru afacerea lui. Insa daca procesul de selectie nu este bine organizat, clientii risca sa nu faca cea mai buna alegere.
E ca si cum ai vrea sa ajungi undeva, insa stii doar vag destinatia si mai deloc drumul pe care trebuie mergi.
Evident ca sunt sanse mari sa nu ajungi unde trebuie.
Ghidul de Pitch face lumina in planificarea intregii calatorii parcurse de un client in cautarea agentiei de care are nevoie si il ajuta sa raspunda multor intrebari importante: A venit momentul sa pornesc la drum sau ar fi bine sa mai stau? (Am motiv sa fac pitch? Sa caut alta agentie sau sa continui cu agentia actuala?); Cand e cel mai bine sa pornesc la drum? (Cand e recomandat sa organizez un pitch?); Cum arata drumul din punctul in care sunt pana in punctul in care vreau sa ajung? (De ce am nevoie ca sa organizez un pitch?); In ce statii ma opresc pe parcurs sa ma orientez? (Care sunt etapele unui pitch?) etc.
A trecut numai o zi de la lansarea Ghidului si observ ca deja sunt multi clienti care saluta aparitia acestui ghid si sunt interesati de el. Asta demonstreaza, zic eu, ca este un instrument util si un pas important spre maturizarea pietei romanesti de comunicare.