[Publicitatea pe bloguri] Mihaela Nachi (V8 Interactive): Trafic mare nu inseamna neaparat calitate si, cu siguranta, nu reprezinta o garantie a audientei

[Publicitatea pe bloguri] Mihaela Nachi (V8 Interactive): Trafic mare nu inseamna neaparat calitate si, cu siguranta, nu reprezinta o garantie a audientei

Daca bloggerul ales nu crede in produsul tau si nu este lasat sa se exprime asa cum si-a obisnuit cititorii, atunci sigur o sa ai nevoie de un disaster plan, spune Mihaela Nachi (Account manager, V8 Interactive).


Selectia bloggerilor

Relevanta bloggerului pentru mesajul pe care vrei sa-l transmiti este cel mai important pas in alegerea acestuia pentru o campanie. Iar o campanie este un mix intre calitatea continutului generat de blogger de-a lungul timpului, traficul si tipul de followeri. In primul rand, pentru ca un trafic mare nu inseamna neaparat calitate si, cu siguranta, nu reprezinta o garantie a audientei.

Asa cum consumatorii devin din ce in ce mai selectivi cu produsele pe care le aleg, mergand pe recomandari/experiente anterioare si calitati ale produsului, asa cum toti citim review-urile hotelului unde ne-ar placea sa stam in vacanta, ca sa ne asiguram ca e ca in poze, la fel si pentru agentii este imperativ sa faca o prospectie a activitatii bloggerului "vizat". Asta este de ajutor in stabilirea compatibilitatii campanie – blogger.

 

Colaborarea

De cele mai multe ori, impedimentele vin din lipsa de comunicare si micromanagement, din dorinta de a controla orice aspect. Aici trebuie sa intervina agentia, care se afla in situatia de a gasi echilibrul intre partea de brand si directia creativa in care bloggerii selectati trebuie sa se inscrie cu proiectul.

Sunt convinsa ca daca agentia ofera un brief bun, care sa-l ajute pe blogger sa inteleaga misiunea campaniei si sa nu incheie fiecare mail cu ASAP, nu vor fi surprize neplacute :)

 

Riscuri si avantaje

Avantajul imediat pe care il ai este ca ajungi la targetul dorit foarte usor, blogul fiind un canal de comunicare extrem de eficient.

Imaginea creata pentru brand/produs, interesul followerilor blogului respectiv pentru mesajul transmis si implicarea directa a acestora in campanie, toate depind de cat de bine descrie bloggerul experienta lui cu brandul/produsul (care e direct proportionala cu acel brief bun pe care agentia trebuie sa-l transmita).

Riscurile apar daca nu ai bifat toate cele de mai sus. Intr-un mod foarte serios, daca nu alegi bloggerii potriviti pentru mesajul campaniei tale, daca ei nu cred in produsul/mesajul tau, daca nu ii lasi sa se exprime asa cum followerii lor sunt obisnuiti, fii sigur ca reactiile oamenilor care ii urmaresc se vor rezolva doar cu un disaster plan. Sau nici macar asa.

Avantajele si riscurile pot fi controlate din start de catre agentie & client, totul depinzand de procesul de selectie al colaboratorilor: alege bloggerul potrivit pentru tipul campaniei, ofera-i un brief care sa-l ajute sa fie creativ si sa-ti puna mesajul in valoare, nu-l scoate din stilul lui caracteristic, pentru ca asta a fost si motivul pentru care l-ai ales.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related