Vremea a fost frumoasa de 1 iunie, iar parcurile ar fi putut sa imbie orice copil afara la joaca - si pe parinti, odata cu el. Dar asta doar daca cei mari il convingeau pe cel mic sa lase [insert tech device] din mana. Si apoi, doar daca nu se gaseau ei insisi cu ochii lipiti de un ecran de [insert tech device].
Balanta nu parea sa incline in favoarea lor, asa ca parcurile aveau nevoie de o alta strategie. Aici a intrat in schema brandul Borsec cu o activare in social media in cadrul careia o familie de sticle, mari si mici, au iesit in parc sa joace #JocurileCopilariei.
Familia Borsec s-a jucat de 1 iunie De-a v-ati ascunselea, Sotronul, Ratele si vanatorii sau Tara, tara, vrem ostasi, trezind nostalgii si acumuland victorii asupra sedentarismului cauzat de tehnologie. Carina Toma (Copywriter) si Madalina Balaban (Social Media Manager) povestesc despre idee si despre implementarea ei, toate imaginile si filmuletele fiind facute in-house:
Cum a pornit ideea?
Carina: In garaj. Serios, eram in garajul agentiei cu Madalina (Social Media Manager, Infinit Solutions) si ne aduceam aminte ce usor era cand eram copii si ce discrepanta vizibila este intre generatii.
Ganditi-va asa: pe vremea noastra - stiu, suna ciudat, ca n-avem o suta de ani, dar totusi, "pe vremea noastra" - noi ne strigam la geamuri ca sa ne strangem gasca si sa ne fugarim pe afara versus poke-ul digital pe care si-l dau copiii acum ca sa se depaseasca in scoruri la Candy Crush.
N-am nimic cu Candy Crush si nici cu copiii. Ce spun este ca m-a coplesit nostalgia copilariei si mi-as dori ca tehnologia sa insemne intr-adevar evolutie in toate sensurile si nu involutia miscarii si social skill-urilor pe care incepi sa le dezvolti inca de la o varsta frageda.
O solutie pentru barierele noii generatii sunt jocurile copilariei.
Target. Abordare
Carina: Am vrut sa atingem doua target-uri: parinti si copii. Pe scurt, am vrut ca parintii sa scoata copiii din online in offline de ziua lor.
Ni s-a parut o strategie buna sa apelam la nostalgia parintilor fata de jocurile copilariei si sa-i indemnam sa-si scoata copiii la joaca ca sa le arate cum era cand erau ei copii.
Pentru a genera o empatie fata de brand si context, sticlele mici de Borsec au devenit copiii, sticlele mai mari au devenit parintii. Astfel a fost creata familia Borsec.
La filmari
Carina: Ne-am gandit sa punem familia Borsec in diverse contexte sub umbrela conceptului: Jocurile Copilariei. Pentru un reach mai mare am zis sa aducem in activare si componenta video, mai ales ca filmarea, montajul si editarea sunt in lista de top a hobby-urilor mele. Totul a fost facut in-house.
Am inceput cu o lista de jocuri: Tara, tara, vrem ostasi; Ratele si vanatorii; De-a v-ati ascunselea; Respinsea si Sotronul.
Pentru cele mai populare jocuri am facut si filmare. Filmarile au durat jumatate de zi, iar pentru restul editarilor ne-am mai alocat inca o zi de lucru. Oricum, a fost placut tot procesul.
Competitia este in toi :D #sotron #JocurileCopilariei
Posted by Borsec on Monday, June 1, 2015
Se pare ca zicala "buturuga mica, rastoarna carul mare" se aplica perfect in cadrul jocului "tara, tara, vrem ostasi", unde cei mici conduc cu detasare :) #JocurileCopilariei #MaiMultaApa #Borsec
Posted by Borsec on Monday, June 1, 2015
In ce fel se incadreaza activarea in comunicarea brandului?
Carina: Borsec este un brand romanesc care vorbeste despre traditie si prestigiu. Intr-un context care targeteaza in special copiii, jocurile traditionale romanesti au fost o solutie care se muleaza pe valorile brandului si din care am reusit sa facem o activare online diferita fata de ce se intampla in social media pe paginile brandurilor zi de zi.
Madalina: Actiunea propusa a avut la baza un insight destul de puternic si real, de care suntem cu totii constienti mai mult sau mai putin si, anume, socializarea in era digitala. Socializarea prin joc inseamna astazi mai mult digital multiplayer.
Pornind de la contextul zilei de 1 iunie, Borsec a venit sa incurajeze miscarea, dar de data aceasta nu prin sport ad literam, ci prin joaca. Concret, am "imbracat" miscarea intr-o forma cat mai atractiva atat pentru copii, cat si pentru parinti.
Dificultati in a desfasura activari de tipul asta
Madalina: In general, clientii sunt reticenti la astfel de activari din punct de vedere safety, dar in cazul de fata, clientul Borsec a fost foarte deschis la propunerea noastra.
Ca brand traditional, Borsec a venit sa vorbeasca generatiei tinere despre jocurile copilariei, intr-o maniera young si fresh pentru ei si printr-un canal digital unde tinerii sunt prezenti: social media.
Astfel, conceptul jocurilor a ajuns din offline in online, iar tinerii speram ca au ajuns din online in offline, creand o actiune tradigitala pentru brandul Borsec.
Rezultate
Madalina: Rezultatele activarii de 1 iunie au depasit nivelul asteptarilor noastre, inregistrand un reach de 47.000 de persoane, peste 50.000 de impresii si o rata de engagement de 15%. In acest caz, conceptul creativ a contat mai mult decat bugetul investit, pentru ca oamenii au rezonat cu ideea propusa.
De #1iunie distractia continua in Parcul Copiilor! Voi unde ati iesit astazi cu cei mici? #JocurileCopilariei #MaiMultaApa
Posted by Borsec on Monday, June 1, 2015
Echipa completa
Carina: Chiar daca unii vor spune ca a fost doar o activare, pentru noi a fost mai mult de atat. Ne-am luat rolurile foarte in serios si am reusit sa lucram ca o echipa completa, fiecare aducand added value pe ce era mai bun si astfel eficientizand tot procesul de creare si creatie.
Echipa: Carina Toma (Copywriter), Madalina Balaban (Social Media Manager), Flavia Furtos (Webdesigner), Alexandru Ionita (Webdesigner), Alexandra Bogza (Account Executive).