[Cine alearga in Romania?] Gabriel Solomon: Maraton insemna vizionarea de 10 episoade a unui serial unul dupa altul

[Cine alearga in Romania?] Gabriel Solomon: Maraton insemna vizionarea de 10 episoade a unui serial unul dupa altul

In 2008, Gabriel Solomon era un geek de IT cu muschi doar la degete. Apoi a inceput sa alerge. Si i-a placut. I-a placut atat de mult incat a pornit People for Sport Romania, o organizatie non-profit, care organizeaza multe concursuri si evenimente sportive pentru amatori, cum ar fi Velocompass (un concurs de orientare sportiva pe bicicleta) sau Clopotei in Alergare.

Ultimul proiect lansat impreuna cu Asociatia Envision este Galantom, o platforma care ajuta participantii la evenimente sportive sa stranga fonduri pentru proiectele ONG-urilor care aduc schimbare in comunitate.

Maratonistul ne povesteste cum a evoluat interesul romanilor pentru alergat, care sunt evenimentele cele mai importante si obstacolele in organizarea lor. "Miscarea va deveni o normalitate in Romania", crede Gabriel Solomon. Iar datele cercetarii "Sport in Romania 2015. Focus on Running", realizata de Quantix Marketing Consulting, vorbesc despre acelasi fenomen.

 

Prima data: cum iti scuipi plamanii dupa 2 km

Nu credeam ca voi alerga si imi va face placere. Maraton insemna vizionarea de 10 episoade a unui serial unul dupa altul.

Asta era prin mai 2008, cand eram un geek de IT care avea muschi doar la degete, aveam burta, ma culcam la 3 si ma trezeam la 12. Intr-o dimineata, am zis ca nu se mai poate si am iesit sa alerg.

Nu pentru ca stiam ce inseamna sa alergi, am ales prin eliminare. Tot ce inseamna sport cu mingea este si acum un adevarat challenge cu mine. Pot alerga sute de kilometrii acum, dar daca imi dai o racheta in mana, sunt mai rau decat un copil de doi ani.

Prima oara mi-am scuipat plamanii dupa 2-3 km, dar fiind incapatanat, am continuat chinul. Cam intr-o luna am evoluat si am ajuns sa alerg cam 8-10 km la un antrenament, eram tot cu limba scoasa la final, dar terminam tura.

Am aflat ca maraton e de fapt o distanta, nu ce stiam eu cand am cautat sa aflu ce lungime are un maraton si cam ce pregatire e nevoie.

Dupa ce am aflat ca e nevoie de 4 luni de antrenament (exact cam cat mai era pana la maraton) pentru a alerga cei 42.195 km, m-am decis imediat: o sa alerg maratonul in toamna.

Cu multa munca si putin noroc, am reusit sa fac asta intr-un timp respectabil pentru un amator la primul maraton: 3h 19min.

 

ONG-ul People for Sport Romania

People for Sport Romania este o organizatie non-profit pornita impreuna cu Oana Badea si Andrei Gligor prin care dorim sa punem umarul la promovarea a sportului de masa. Sub aceasta umbrela avem unite cateva proiecte, unele deja initiate de cativa ani, altele initiate recent si unele in stadiul de plan de viitor.

Am realizat cateva concursuri pentru amatori: Velocompass (un concurs de orientare sportiva pe bicicleta), Clopotei in Alergare, suntem parteneri in Semimaraton Gerar.

Impreuna cu Marian Chiriac, lucrez deja de cinci ani la un proiect foarte drag denumit Primul Maraton pentru angajatii Raiffeisen Bank, prin care transformam in 4 luni oameni din alergatori incepatori in maratonisti sau semimaratonisti. Iar de anul trecut derulam programul si pentru angajatii SAP.

Ultimul proiect lansat impreuna cu Asociatia Envision este unul in care cred foarte mult. Se numeste Galantom si este o platforma care ajuta participantii la evenimente sportive sa stranga fonduri pentru proiectele ONG-urilor care aduc schimbare in comunitate.

Desi suntem inca la inceput avem planuri mari si anul acesta o sa mai lansam doua noi proiecte foarte frumoase menite sa ajute la dezvoltarea sportului de masa in Romania.

 

Evolutie: In urmatorii 3-4 ani miscarea va deveni o normalitate

Interesul este clar unul in crestere, asta datorata in primul rand si cresterii numarul de oameni interesati de miscare in general si de alergare in special. Ne place sa credem ca am avut si noi un mic rol in aceasta schimbare prin actiunile si proiectele noastre.

In acest moment moment, cred ca suntem la baza unei explozii in numarul de sportivi amatori. Este foarte posibil sa fiu un visator, insa cred ca in urmatorii 3-4 ani miscarea va deveni o normalitate.

Asta se vede deja prin faptul ca orice persoana din mediul urban stie cel putin o mana de prieteni care practica sportul de amatori in mod regulat. Privind comparativ cu situatia de acum 4-5 ani, cand practicarea unui sport ca amator era o raritate si ceva foarte rar intalnit.

La aceasta explozie cred ca a contribuit si interactiunea foarte mare din mediul online. Este mult mai usor (chiar si financiar) acum sa ajungi la un numar de oameni cu mesajul tau prin mediul online si social media.

Oameni afla despre cat de multe evenimente au loc, vad din ce in ce mai multe persoane din jurul lor care fac sport cu atata bucurie si satisfactie si acest lucru duce la viralizarea sportului de masa.

 

Portretul alergatorului

Persoanele implicate in actiunile noastre au profile diferite si in functie de actiune. Spre exemplu cei care participa la Semimaraton Gerar, sunt alergatorii cel putin de nivel mediu. Lucru de asteptat fiind vorba de o distanta de semimaraton (21km) intr-o luna cu temperaturi de minus 10, minus 15 grade.

Pe de alta parte in programul Primul Maraton, foarte multi oameni sunt la inceput. Sunt oameni care au descoperit alergarea in ultimul an poate sau chiar o descopera acum cu noi.

In general in proiectele si evenimentele nostre, cred ca aproape jumatate sunt oameni care descopera acum sau in ultimul an miscarea/alergarea. Lucru care personal mi se pare imbucurator, el imi spune ca lucrurile sunt in crestere si vin din ce in ce mai multi oameni noi catre sport.

 

Actiuni importante

Ca evenimente organizate,cele mai importante ar fi Semimaraton Gerar, organizat alaturi de Ro Club Maraton, un semimaraton mai special, pe echipe, in care 3 persoane alearga impreuna toata distanta, pe o vreme de Gerar, cu minus 10 sau chiar minus 17 grade la start. Acum doi ani am avut chiar cod portocaliu de ninsoare si ger.

Al doilea eveniment ar fi Semimaraton Iasi, un eveniment aflat la prima editie dar cu un inceput foarte promitator as spune. Este un eveniment de alergare cu scop caritabil organizat alaturi de Club Rotary Iasi si Elite Running. Anul acesta am avut peste 700 de persoane la start.

Ca proiecte ar fi Primul Maraton, un program de alergare in care antrenam persoane care sunt la inceput ca in final sa termine un prim maraton sau semimaraton. Un proiect pe care il derulam deja de cinci ani si prin care am ajutat cateva zeci de persoane sa descopere alergarea.

Un alt proiect important este Galantom.ro - o platforma de strangere de fonduri la evenimente sportive si nu numai. Un proiect la care cifrele vorbesc de la sine: 1,218,668 RON Donatii stranse, 133 Evenimente, 85 Organizatii, 1,131 Fundraiseri, 9,806 Donatii, 124 RON Donatie medie

 

Sfaturi pentru branduri care alearga

Ma bucur foarte mult sa vad ca din ce in ce mai multe companii investesc in zona de evenimente sportive si in alergare in special. Daca ar fi sa fac o recomandare, ar fi sa gandeasca o implicare pe termen cel putin mediu.

Este pacat sa vezi anumite proiecte si implicari ale unor branduri care pornesc foarte frumos, dar dupa 6 luni sau un an se pierd.

Spre exemplu daca sustin un eveniment sportiv sa se gandeasca la stabilirea unei intelegeri pe mai multi ani pentru ca efortul lor sa fie mai consecvent.

Daca se implica, intr-un proiect sa lucreze cu echipa care il implementeaza sa gandeasca o metoda ca peste un timp proiectul sa devina sustenabil sau sa aibe alte surse de finantare.

 

Lipsuri

Daca discutam de sportul de amatori, as spune ca lucrurile stau binisor. Desigur ca se poate oricand si mai bine. Locul in care simt ca lipseste o implicare a brand-urilor este poate in partea de promovare generica a sportului.

Ma refer aici la implicari ale companiilor in sprijinirea celor care fac sport prin diverse moduri legate de activitatea lor.

Spre exemplu, daca sunt o societate de asigurari de viata sau o clinica privata sa ofer reducere celor care practica sport.

Statistic vorbind, practicatii de sport vor avea mai putin sau mai tarziu nevoie de serviciile tale, asa ca face sens sa le oferi o reducere. Astfel ii vei incuraja si pe cei care nu alearga acum sa o faca.

 

Brandurile si alergarea: avantaje

Este clar, cel putin din punctul meu de vedere, ca asocierea cu alergarea le aduce un beneficiu de imagine. Oamenii devin din ce in ce mai constienti de importanta unei vieti echilibrate si cred ca firmele care investesc in asta le vor castiga mai usor increderea.

Am inceput de cativa ani sa iau in calcul in decizia dintre un brand sau altul cine investeste in evenimente sportive in Romania. Lucru care din discutii cu diverse persoane am vazut ca devine din ce in ce mai frecvent, constient sau inconstient.

Putem discuta si psihologic, senzatia de bucurie pe care o ai la finalul unei curse este fantastica. Iar daca tu, ca brand, reusesti sa ii livrezi un mesaj fain si bine integrat in acel moment, ai sanse mult mai mari ca el sa fie receptat.

 

Branduri care sustin alergarea in Romania

As aminti doua branduri care pentru mine se leaga de recomandarea de mai sus: investitia pe termen lung.

Primul ar fi Raiffeisen Bank care a fost una din primele companii care a investit consecvent in evenimente sportive de masa. Cel mai mare este Maratonul International Bucuresti, insa au si alte numeroase implicari printre care si proiectul iVelo, reteaua nationala de bike sharing.

O a doua companie ar fi Telekom / Dolce Sport care de cativa ani investesc in evenimente sportive sub campania Miscarea face bine.

Proiect derulat de cativa ani si care cuprinde in fiecare an evenimentul "Cea mai mare ora de sport", care anul acesta are loc in 3 orase: Bucuresti, Brasov si Mamaia

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related