[Bloggerii si publicitatea] Ruxandra Predescu: Consumatorul nu e o masa la cheremul brandurilor. Daca ii servesti porcarii, o sa arunce cu ele in tine la un moment dat

[Bloggerii si publicitatea] Ruxandra Predescu: Consumatorul nu e o masa la cheremul brandurilor. Daca ii servesti porcarii, o sa arunce cu ele in tine la un moment dat

Cand vorbeste despre controversele iscate de publicitatea pe bloguri, Ruxandra Predescu cunoaste ambele fete ale subiectului: si lumea bloggerilor, si a PR-ului. De altfel, si numele blogului ei spune asta: PR intre randuri.

A fost PR Manager la Events si Jurnalul National, Marketing & Communication Manager la Divizia de Business Realitatea-Catavencu si s-a ocupat de fraiele comunicarii la Festivalul de Teatru de la Sibiu. 

De 5 ani e freelancer, consultant in comunicare. Din 2006 are blog, sub pseudonim, iar din 2010, domeniu propriu. "Mi-am facut blog pentru ca am vrut sa probez functionarea a ceea ce parea ca poate deveni un nou canal de comunicare si cred ca, atunci, in 2006, am facut, impreuna cu colegii de la JN, unul dintre primele bloguri de campanie in Romania".

IQads a intrebat mai multi bloggeri din Romania in ce conditii accepta sa faca reclama, cum o semnaleaza si care sunt cauzele controversei in legatura cu publicitatea din blogosfera.

 

Publicitatea pe blog. Controverse

Principalele controverse sunt legate de numarul de advertoriale vs. numarul de articole obisnuite, de faptul ca azi recomanzi o bere, maine alta (desigur, la fel de minunata), si exemplele ar putea continua. Si cred ca mai e si stilul de a scrie advertoriale, indiferent daca sunt marcate sau nu.

Unele sunt aproape gretoase in termeni de ridicat in slavi produsul sau serviciul pentru care s-a platit reclama si chiar daca as putea intelege pornirea de a multumi brand managerul, tot mi se pare agresiv si lipsit de credibilitate.

Nu prea am avut polemici pe tema asta. Poate si pentru ca eu scriu despre ce mi se pare mie interesant, indiferent daca e despre un brand sau nu, indiferent daca e platit sau nu, iar cititorii stiu asta.

 

Reguli

Nu am un set de reguli sau un manual personal de bune practici in domeniul asta, dar nu recomand doua produse/servicii similare fara sa treaca o perioada de cateva luni, nu recomand produse in care nu cred sau pe care nu le testez sau pe care le testez si nu-mi plac. 

Si, de fapt, rar fac recomandari si mai degraba pe zona de cultura. In principiu, informez ca exista un produs/serviciu, ca eu l-am incercat, daca e cazul, si ca asa a fost experienta.

Nu accept advertoriale "servite" si, daca mi se pare ca propunerea agentiei e prea agresiva pentru cititori, vin cu variante care sa mi se para mie acceptabile.

Mie inca mi se pare uluitor, chiar si dupa atatia ani, ca sunt peste o mie de oameni care vin zilnic si citesc ce scriu eu acolo si le sunt atat de recunoscatoare pentru acest fel de validare incat mi s-ar parea o prostie sa incerc macar sa-i mint sau pacalesc. Deci n-o fac. Si e atat de simplu.

 

Publicitatea marcata pe blog

De ceva timp am un tag care se cheama "promo".

 

Colaborarea cu agentiile

Cred ca am primit, toti primim, dar le uit destul de repede, nu e ceva cu care sa-mi bat capul. La unele nici nu raspund.

Cat despre agentii, de cele mai multe ori colaborarea e foarte buna. As mai avea de carcotit, pe ici, pe colo, mai ales la capitolul informare. Nu trebuie sa avem campanie ca sa-mi spui ce mai face un brand sau altul din portofoliul tau.

Nu voi publica comunicatul de presa, probabil n-am sa scriu deloc, dar la fel de bine exista si varianta in care imi vine o idee de abordare a subiectului pe care o consider de interes, deci pitch-urile de subiecte sunt binevenite. Cu conditia sa fie personalizate, sa fie pe stilul meu si a ceea ce scriu.

Sa stiti ca am mai multe articole earned decat paid pe blog. Dar earned asta presupune niste munca din partea agentiilor si nu toate se obosesc in directia asta. Dupa cum (prea) putine se obosesc sa fie la curent cu ce scriem sau ce facem.

PR-ul asta nu e ceva care se face doar cand ai nevoie de niste acoperire media...

 

Venituri: se poate trai din publicitatea pe blog?

Nu stiu, n-am incercat, fiindca n-as renunta niciodata la comunicare, activitatea mea principala.

 

Enervari

Agresivitatea. Lipsa de context, lipsa de creativitate. Nepasarea fata de interesul si preocuparile clientilor, actuali sau potentiali.

Consumatorul nu e o masa la cheremul brandurilor, e din ce in ce mai informat si din ce in ce mai vocal. Daca o sa-i servesti porcarii, o sa arunce cu ele in tine la un moment dat!

 

Blogosfera din Romania: un lucru bun si unul mai putin bun

Incep cu raul. S-a diluat si s-a impartit intr-o suma de individualitati si orgolii in loc sa ramana unita, ca o comunitate. Ma rog, cat de unita a fost vreodata, oricum, mai mult decat acum.

Au ramas destul de putini cei care inca se straduiesc sa creasca si sa educe blogosfera. E prea mult despre bani si prea putin despre calitate, cititori, munca si documentarea pentru un articol, responsabilitate, decenta... In fine, ma opresc aici! :)

Cu toate astea, sunt unii care au ales sa munceasca din ce in ce mai mult pentru blogurile lor si imi place la nebunie sa gasesc texte bine scrise, documentate, povesti frumoase. Inca exista, iar asta e bine!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related