Alex Strimbeanu (JANDL Bratislava): Daca iti asterni rogojina cu impresia ca e matase, o sa ai de-a face cu lighioane care mai de care; degeaba injuri saracul impletitor, stiai ca e rachita, nu borangic #pitch2015

Alex Strimbeanu (JANDL Bratislava): Daca iti asterni rogojina cu impresia ca e matase, o sa ai de-a face cu lighioane care mai de care; degeaba injuri saracul impletitor, stiai ca e rachita, nu borangic #pitch2015

Buletin meteo, editie speciala. Dupa #pitch2015, a plouat cu meme-uri si, ocazional, a fulgerat cu indignari. Presiunea atmosferica a tot crescut in asteptarea unei reactii din "ochiul furtunii". Asteptare tooot mai prelungita, asa ca nici presiunea nu mai e ce-a fost. Cum ne regasim tot in expectativa, trecem la starea vremii pe glob. Pe alte meleaguri cum ar bate vantul intr-o situatie de #pitch2015?

Alex Strimbeanu (Creative Director, JANDL Bratislava) spune ca un ghid de best practices isi face mai bine treaba decat un compendiu de legi in a "regla" relatiile dintre clienti si agentii. Ca daca intervin legile, o sa devina foarte cool sa le incalci. 

Ma rog, in Romania deocamdata nu avem nici ghid, nici legi.
Dar avem ca punchline universal un pitch-mamut.

 

La tine in tara s-ar intampla asa ceva?

Nu s-ar intampla, pana cand se va intampla. O lipsa de precedent nu garanteaza ca nefacuta nu se va face.

 

Atitudinea agentiei in care lucrezi vizavi de un #pitch2015

Am zice elegant pas si ne-am vedea de treaba.

 

Aveti "resursele" de a replica pitch-ul? Cate agentii estimezi ca sunt la tine-n tara?

In lipsa unui Camp Nou ca referinta, stadionul municipal pare numa' bun de Champions League. Daca invitatia ar prinde viata si aici, numarul mai redus de agentii tot ar face de o mare paranaghelie publicitara.

La noi, sunt vreo 20 de agentii relevante si inca vreo 15 in devenire. Nu le-am recensat, am intrebat aiurea, deci a se lua cu marja de eroare.

 

Aveti o uniune locala a advertising-ului?

Da, se numeste KRAS. Este responsabila pentru topul anual al agentiilor si meeting-uri periodice care au ca scop cresterea pietei sau norme de buna practica.

 

Exista acolo o legiferare mai aparte a pitch-urilor?

Exista legi nescrise, iar fiecare agentie se ghideaza dupa cum ii permite gradul de miopie.

 

Ar trebui sa existe ceva mai oficial?

Ar trebui sa existe un best practice guide, legile sunt bune in general si contraproductive in particular. Odata ce legiferezi bunul simt, devine imediat cool sa fii mitocan.

 

S-a spus ca agentiile romanesti sufera de un low self-esteem. Cum stau agentiile slovace cu stima de sine?

Cred ca exact invers.

 

Catre agentiile din #pitch2015

Fiecare agentie ar trebui sa inteleaga clar textura asternutului.

Daca iti asterni rogojina cu impresia ca e matase, o sa ai de-a face cu lighioane care mai de care; degeaba injuri saracul impletitor, stiai ca e rachita, nu borangic.

 

Catre Carrefour si alti clienti cu abordari similare

Less is more.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related