Fu sarbatoare mare in comunicare, dar nu toti au stiut. Cel putin 84 de grupari publicitare erau puse in tema, dar cumva indirect si pe jumatate, de intentiile gazdei care le inaintase niste invitatii, cum e asta de mai jos, pentru un meeting miercurea trecuta la ora 10.00 in cadrul Hotelului Pullman din Bucuresti.
Era un pitch in faza lui incipienta. Dincolo de perspectiva asta cinica, evenimentul insemna mult mai mult decat atat. Era un moment fara precedent, o reuniune neasteptata intre membrii acestei bresle care n-au intotdeauna timp sa se vada la fata, sa dea un noroc, sa faca selfie-uri si, ce mai, sa se simta bine ca-n nicio alta dimineata de miercuri.
Odata petrecerea incheiata si publicitarii dusi pe la agentiile lor, s-a instalat nevoia urgenta a glasiurii virtuale. Asa se face ca Facebook-ul a consemnat pret de cateva ore, neincetat, un potop de advertiser-generated content cu punchline-ul #pitch2015. Intr-un fel, s-a facut si campanie de-a dreptul.
Intre timp, IQads a cerut - si a si aflat - pozitia UAPR vizavi de pitch-ul hiperbolic ce tocmai fusese.
Stefan Iordache spunea cat de rau isi fac lor clientii care gandesc agentiile in mase amorfe, iar Radu Florescu declara ca momentum-ul pentru lansarea Ghidului de Pitch al UAPR e numai bun.
Ulterior, Ema Prisca i-a adresat, in calitate de Presedinte al ADC Romania, o scrisoare deschisa CEO-ului Carrefour Romania, Jean-Baptiste Dernoncourt.
Semida Duriga, Creativ Independent, a inaintat o lista de propuneri pentru ca elefantul din industria de comunicare sa fie redus la marimile unui soricel.
[UPDATE] Curiosi cat de "romanesc" a fost fenomenul #pitch2015, am cerut sprijinul unor publicitari de peste mari si tari. Pana acum, ne-au impartasit perspectivele lor Andy Daniluc si Ionut Cojocaru (Saatchi & Saatchi Dubai), Alex Strimbeanu si Andrei Gurau (JANDL Bratislava), Liudmila Matei (AMV BBDO London), Andreea Nastase (Poke London) si Paul Criveanu (DDB Russia).
Multe din fatetele problemei s-au bifat, mai putin una si buna: lumea prin ochii Carrefour. Desi la intrebari nu ne-au raspuns, astazi, Echipa de PR Carrefour a transmis un comunicat in forma unei scrisori din partea CEO-ului companiei, Jean-Baptiste Dernoncourt:
Ne cerem scuze pentru intarzierea raspunsului.
Gasiti atasata declaratia in acest sens.
Scrisoarea din partea CEO-ului companiei, Jean-Baptiste Dernoncourt.
Buna ziua,
Va scriu referitor la intalnirea organizata de Carrefour Romania in data de 27.05.2015, cu agentiile de publicitate.
Inainte de toate, va transmit asigurarea ca initiativa noastra a avut la baza cele mai bune intentii. Demersul nostru de a strange la un loc majoritatea agentiilor de creatie si de online din Romania a avut in vedere anuntarea disponibilitatii Carrefour Romania de a recepta si ulterior implementa idei valoroase, inovatoare, relevante pentru consumatorul roman.
Ultimele zile ne-au facut, insa, sa intelegem ca, indiferent de intentiile cu care am plecat la drum, maniera abordata a fost nepotrivita si a creat confuzie.
Ca urmare a semnalelor primite din piata, vom folosi perioada urmatoare pentru a reflecta serios asupra demersului nostru si pentru a ne consulta cu principalele organizatii care reprezinta industria de comunicare.
Nu in ultimul rand, cerem scuze agentiei noastre curente, Publicis, cu care colaboram de 6 ani, pentru ca am pus intr-o lumina nefavorabila ceea ce am realizat pana acum impreuna cu ea si asta din cauza lipsei de claritate in timpul prezentarii. Le suntem recunoscatori pentru rezultatele foarte bune obtinute impreuna si respectam parteneriatul pe care il avem.
Le multumim tuturor reprezentantilor industriei si ai organizatiilor profesionale care si-au exprimat opinia in legatura cu acest subiect.
Cu siguranta avem de invatat din aceasta experienta si speram ca industria de comunicare – agentii, asociatii, experti – sa ne acorde increderea ca pe viitor vom sti sa ne comunicam mai bine intentiile.
Cu cele mai bune ganduri,
Jean-Baptiste Dernoncourt
Director Executiv Carrefour Romania