Dupa mai bine de o luna de zile de campanie intensa, Jazz Communication si Rogalski Damaschin au reusit ca printr-o idee de impact si mix de comunicare creativ si strategic, sa opreasca impreuna cu Societatea Ornitologica Romana si Federatia Coalitia Natura 2000, legea vanatorii, care in forma propusa, ar fi declansat un adevarat masacru al pasarilor in Romania.
In urma campaniei „Opreste barbaria – Salveaza ciocarlia”, legea vanatorii a fost adoptata cu modificarile propuse de ONG-urile de mediu, iar Ministerul Mediului a redus cota de vanatoare pentru ciocarlie, in timp ce unele pasari au disparut complet de pe lista celor care pot fi vanate.
Jazz Communication si Rogalski Damaschin au facut un apel catre toti romanii iubitori de natura sa se alature campaniei si sa semneze petitia pentru oprirea proiectului de lege si astfel sa transmita un mesaj puternic si convingator parlamentarilor conform caruia natura este importanta si ca decimarea speciilor de pasari nu reprezinta vointa romanilor.
Din culisele campaniei
“Am auzit prima data despre modificarile din legea vanatorii intr-o seara, in masina. Ovidiu Bufnila, de la Societatea Ornitologica Romana, vorbea la RFI despre masacrul care s-ar fi declansat in randul pasarilor, daca legea era votata asa cum era scrisa in acel moment. Ni s-a parut de neconceput si ne-am hotarat in aceeasi seara sa facem ceva: sa dam <<o voce>> puternica pasarilor cantatoare si sa schimbam ceva. Mezzosoprana Andreea Ilie a fost acea voce, intruchiparea senzationala a pasarilor cantatoare. Uciderea ei simbolica, pe scena, in timp ce canta sublim, a socat, a emotionat, a atras atentia Romaniei asupra a ceea ce se intampla: milioane de cantece ar putea fi ucise brutal daca nu se schimba legea vanatorii. Campania a atras atentia si celor direct vizati, si anume parlamentarilor. Impreuna cu Societatea Ornitologica Romana, Federatia Coalitia Natura2000 si Rogalski Damaschin, azi ne bucuram din tot sufletul de victorie”, a marturisit Andreea Ghenoiu, Group Creative Director, Jazz Communication, imediat dupa aflarea vestilor bune.
Clipul campaniei
„In februarie deputatii nostri au decis sa adopte un proiect de lege care ar fi adus o multime de prejudicii pasarilor si in general naturii din Romania. Presedintele Iohannis a refuzat sa-l promulge si a trimis-o din nou la parlamentari ca sa se mai gandeasca putin. Inca de atunci, lumea a inceput sa vorbeasca, in special in online, despre ce inseamna legea asta paguboasa si ce impact negativ ar avea. Oamenii erau nemultumiti, iti exprimau dezaprobarea fata de proiect, insa nu aveau un tel comun, cineva sau ceva care sa-i mobilizeze si sa le ofere o directie clara. Asa ca, impreuna cu Jazz si restul partenerilor, ne-am pus pe treaba si am demarat campania. Practic campania noastra a adunat toate aceste voci si le-a unit intr-o singura cauza comuna. Am inceput sa dam zeci de telefoane si mailuri la jurnalisti si bloggeri, prin posturile online am generat mii si zeci de mii de conversatii pe Facebook si Twitter, am indemnat lumea sa semneze petitia si sa dea mai departe videoclipul ajuns viral YouTube si am starnit reactii inclusiv din partea jurnalistilor si bloggerilor din Occident care au scris despre masacrul care urma sa se desfasoare in Romania. Prin tot ceea ce am facut am spus povestea pasarilor cantatoare si am mobilizat romanii iubitori de natura sa nu permita ciocarliei sa devina o piesa de muzeu sau o friptura pe masa restaurantelor din Europa”, a declarat Dorian Ilie, Consumer PR Director la Rogalski Damaschin.
Vedetele si oamenii de radio din Romania au donat un trillfie pentru salvarea pasarilor cantatoare
Andreea Ilie, una dintre cele mai cunoscute mezzosoprane ale Romaniei si protagonista spotului video al campaniei a donat un trillfie si a provocat toti cantaretii sa se alature campaniei.
De asemenea, Adela Popescu, una dintre cele mai indragite actrite din Romania, s-a alaturat campaniei si a donat un trillfie pe pagina ei de Facebook pentru salvarea ciocarliei. Videoclipul postat de Adela a strans peste 48,000 de vizualizari in online.
Irina Loghin, Nicolae Voiculet, dar si Sierra String Quartet au mai cantat pentru ciocarlie.
Ideea de trillfie a fost preluata si de principalele posturi de radio, unde mai multi MC au donat si ei un trillfie, fluierand in direct, asemenea pasarilor cantatoare pentru a sustine cauza.
Ecouri internationale pentru campania Opreste barbaria, Salveaza ciocarlia!
Imediat dupa startul campaniei au inceput sa apara si reactii internationale. Spotul a fost unul dintre cele mai apreciate videoclipuri pe www.bestadsontv.com – unde in luna mai a fost in topul celor mai bune clipuri, dar si pe www.adsoftheworld.com, acolo unde a generat peste 700 de reactii - shares, comments, tweets. De asemenea, bloggerii din Marea Britanie au preluat povestea ciocarliei, www.mygreenpod.com, unul dintre cele mai mari bloguri de mediu din Marea Britanie relatand pe larg despre campanie si despre impactul negativ al proiectului de lege. Jurnalisti de la BBC Wildlife Magazine si La Reppublica au publicat articole in editiile print ale revistei, respectiv cotidianului din Italia. Si cele mai mari organizatii internationale de protectie a animalelor, printre care PETA si Birdlife International, si-au exprimat public sprijinul pentru campanie si oprirea legii in forma propusa.
Campania in cifre
- Peste 300,000 vizualizari ale spotului video pe platforma Hotnews.ro
- 15 stiri si reportaje la TV si radio, dintre care un reportaj la Pro TV in prime-time
- 129 articole in presa online si pe bloguri
- 16 aparitii in presa scrisa
- 9,047 de semnaturi pe petitia online
- 11,822 vizitatori unici pe site-ul salveazaciocarlia.ro
- Peste 35,000 vizualizari ale spotului pe YouTube
- 2,368 de share-uri pe Facebook
- 92,408 reach organic pe pagina de Facebook intr-o luna
- 293,205 afisari pe pagina de Facebook intr-o luna
- 0 lei buget, insa multa energie si dedicare din partea initiatorilor si partenerilor
Campania Opreste barbaria, Salveaza Ciocarlia! este initiata de Societatea Ornitologica Romana si Federatia Coalitia Natura 2000 Romania cu sprijinul Jazz Communication, Rogalski Damaschin Public Relations, Film Factor si Pukka.
Echipele care au contribuit la realizarea campaniei:
Jazz Communication
Irina Pencea – Creative Catalyst
Vali Suciu – Regizor si Creative Director
Andreea Ghenoiu – Group Copywriter
Raluca Matei – Senior Art Director
Mario Niculae - Ilustrator
Rogalski Damaschin
Eliza Rogalski – Head of Strategy
Alina Damaschin – Creative Leader
Dorian Ilie – Communication & Campaign Director
Cristiana Andrei – Social Media Director
Cristina Lica – Media Relations Consultant
Cristina Sterbet – Media Relations Consultant
Gabriela Garjoaba – Media Relations Consultant
Sorin Barariu - Media Relations Consultant
Andreea Adam – Social Media Consultant