ABSOLUT s-a asociat cu festivalul Untold si-a iesit o platforma de aventuri. Personaj principal: Andrei. Povestitorul nostru: Matei Psatta (Leo Burnett Group)

ABSOLUT s-a asociat cu festivalul Untold si-a iesit o platforma de aventuri. Personaj principal: Andrei. Povestitorul nostru: Matei Psatta (Leo Burnett Group)

Leacul pentru nostalgia unui adventure game care iti hraneste imaginatia, cum faceau jocurile pe vremuri, se gaseste pe platforma TransformToday.ro. Acolo, ABSOLUT si festivalul Untold s-au asociat, Leo Burnett Group a vegheat asupra uniunii si rodul acesteia a fost un joc de aventura in format text care spune povestea lui Andrei. 

Andrei e singur, speriat si-ti spune ca pare sa fie intr-o temnita, desi e intuneric si nu prea vede bine. Nu-si aduce aminte nimic, doar o padure bizara si o potiune dintr-o eprubeta. Tu trebuie sa-l ghidezi mai departe si, in functie de alegerile tale, el poate sa ajunga in siguranta afara (sau nu) iar tu, la festivalul Untold de la Cluj cu biletul deja achitat. 

Campania a inceput pe 2 mai si este in derulare pana in 10 iulie. Primii 20 de castigatori au fost gasiti, urmand ca inca 100 de bilete sa mearga catre cei care completeaza jocul.

Cum a gandit echipa Leo Burnett Group proiectul, aflam de la Matei Psatta (Digital Strategy & Social Media Director) in continuare. 

Brieful

Comunicarea asocierii ABSOLUT cu festivalul Untold, totul cu un RTB foarte direct: 120 de bilete pentru oamenii din comunitatea brandului.

 

Ideea unui joc interactiv

Cum se zice pe afara, am vrut sa "immerse the consumer". Pe romaneste, am vrut sa oferim ceva in plus fanilor ABSOLUT, nu doar bilete, dar in acelasi timp sa fim relevanti pentru publicul care merge la Untold. Am realizat ca jocul interactiv e cea mai buna optiune pentru a prezenta universul brandului, dar si cel al festivalului. 

 

Scenariul: proces de lucru

Am pornit de la ideea mare, apoi toate parcursurile posibile au fost puse intr-un excel, iar de acolo am inceput sa ramificam povestea. Suna simplu, dar am realizat pe parcurs ca ajunsesem la cateva sute de variante.

Ca sa fim eficienti, a trebuit sa reducem putin din dificultatea jocului. Deadline-ul era scurt, aveam fix doua saptamani pana la lansare. La dezvoltare au participat 5 persoane (Copywriter, Art, Client Service, om de Social Media) + echipa de programare.

 

Dificultatea jocului

Am vrut sa-l facem suficient de complicat cat sa fie satisfacator cand reusesti sa-l termini, dar fara sa devenim frustranti. Credem ca am reusit. Daca stii toate raspunsurile, il poti termina si in 2 minute. Timpul mediu de stat pe site e de peste 7 minute. 

 

Surse de inspiratie

 Clasicul "text adventure game", probabil bunicul gaming-ului modern :) 

 

De ce vorbim cu un "Andrei”?

Finalul suna mai bine: "Felicitari, Andrei e OK!". Plus ca, statistic vorbind, cu totii avem un prieten pe nume Andrei :) 

 

Cum a primit clientul propunerea? Provocari.

Clientul ABSOLUT e printre cei mai deschisi si curajosi clienti, asa ca nu a fost greu.

In alte cazuri, provocarea sta in a arata in date concrete cum un astfel de joc e mai valoros pentru un brand decat un banner sau un landing page.

Pentru ca, din pacate, inca exista impresia ca e mai bine sa investesti 1 leu in dezvoltarea unei campanii si 1.000 de lei in promovarea ei, desi sunt atatea studii de caz care arata ca balanta nu trebuie sa fie atat de dezechilibrata. 

 

Echipa

  • Razvan Ghilencea (Copywriter);
  • Dinu Gojan (Art Director);
  • Adela Sescu (Account Executive);
  • Octavian Aftanasa (Social Media Executive);
  • Matei Psatta (Digital Strategy & Social Media Director).

 

Rezultate partiale?

Desi deja mii de oameni au incercat sa-l salveze pe Andrei, stam extraordinar de bine din punct de vedere calitativ, cu un bounce rate sub 20% si un timp mediu pe site, cum spuneam, de aproape 7 minute. De abia am inceput, asa ca asteptam sa vedem cum evoleaza cifrele in timp. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related